Näin Kotipizza toimii epidemia-aikana

Kotipizza-ketju on ryhtynyt toimenpiteisiin koronaviruksen leviämisen estämiseksi.

Kotipizza-ketjun tavoitteena on parantaa maailmaa pizza kerrallaan. Ketjulle on tärkeää toimia vastuullisesti myös poikkeusoloissa.

Ruokaturvallisuudesta huolehtiminen ja huolellinen käsihygienia ovat aina olleet keskeinen osa Kotipizzan toimintaa. Tällä viikolla ketjussa on lisätty hygieniaan ja puhtauteen liittyvää ohjeistusta ravintoloissa. Ravintoloiden kosketuspinnat kuten kassatiski, pöydät, juoma-automaatit ja ovenkahvat desinfioidaan säännöllisesti. Myös asiakkailla on mahdollisuus pestä tai desinfioida kätensä ravintolassa useimmissa ravintoloissa. Kauppakeskuksissa kädet voi pestä keskuksen yleisissä wc-tiloissa.

Kotipizza seuraa kehittymistä ja viranomaisen antamia ohjeita ja kertoo mahdollisista jatkotoimenpiteistä eri kanavissa.

Ravintolat palvelevat normaalisti

Kotipizza on myös tarkentanut ketjun ja ravintoloiden työntekijöiden sairastumiseen liittyvää ohjeistusta. Jos työntekijällä tai hänen lähipiirillään ilmenee minkäänlaisia infektion oireita tai hänellä on todettu altistumisriski virukselle, hänen tulee pysyä kotona ja ottaa puhelimitse yhteys työterveyshuoltoon ja noudattaa työterveyshuollon antamia ohjeita.

Kotipizzan verkkokaupassa on mahdollista maksaa ennakkoon verkossa kaikissa kotiinkuljetustilauksissa. Kaikki Kotipizza-ravintolat palvelevat poikkeustilanteesta huolimatta normaalisti.

Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2018 lopussa 280 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2018 oli 122,1 miljoonaa euroa. Yli 99 prosenttia Suomen Kotipizza-ravintoloista on franchisingtoimintaperiaatteella toimivia itsenäisten franchisingyrittäjien johtamia ravintoloita. Franchisingyrittäjä saa käyttöönsä testatun ja kannattavan liikeidean sekä valmiin tuotteen ja tuotemerkin, ketjun tietotaidon ja muut yhteistyön edut.

Kotipizza Group on brändien koti, johon kuuluvat Pohjoismaiden suurin pizzaketju Kotipizza, artesaaniburgereita myyvä Social Burgerjoint ja vastuullista hankintaa toteuttava hankinta- ja logistiikkaoperaattori Foodstock. Kotipizza Groupin missio on parantaa maailmaa suupala kerrallaan. Vuodesta 2019 lähtien Kotipizza Group on ollut osa norjalaista monibrändiyhtiötä Orklaa.