Synsam Group Finland

Näöntarkastus kotoa käsin on nyt helpompaa kuin koskaan

Synsam tarjoaa Easeen kanssa mahdollisuuden ilmaiseen näöntarkastukseen, jonka lähes kuka tahansa voi tehdä kotona verkossa. Viidessätoista minuutissa tehtävä näöntarkastus on helppo toteuttaa tietokoneen ja älypuhelimen avulla, ja se vastaa optikolla tehtävää näöntarkastusta.

Silmälasiresepti on nyt mahdollista uusia omatoimisesti netissä kotona tehtävän näöntarkastuksen avulla. Synsam tarjoaa yhdessä yhteistyökumppaninsa Easeen kanssa palvelun, jonka avulla jokainen tietokoneen ja älypuhelimen omistava pääsee tarkastamaan, onko näkö muuttunut ja olisiko aika uusia lasit.

”Palvelu on suunnattu 18–45-vuotiaille, joilla silmälasien voimakkuudet ovat tavanomaiset. Koko prosessin näöntarkastuksesta uusien lasien ostamiseen voi tehdä kotona omassa rauhassa”, Synsam Suomen toimitusjohtaja Vesa Mars kertoo.

Kotona tehtävä näöntarkastus on helppokäyttöinen palvelu, jota voi käyttää mihin aikaan tahansa. Tutkimuskeskus UMC Utrechtin tekemän tutkimuksen mukaan näöntarkastus tuottaa oikean tuloksen, kun tulosta verrataan perinteiseen näöntarkastukseen.

“Haluamme tarjota asiakkaillemme parasta mahdollista palvelua niin Synsam-liikkeissä kuin verkkopalveluissa. Olemme onnistuneet innovatiivisten konseptien ja toiminnan digitalisoinnin kautta saavuttamaan korkean asiakastyytyväisyyden ja nyt olemme pioneerin joukossa tuomassa verkkonäöntarkastusta Suomeen”, Mars jatkaa.

Sekä näöntarkastus että kehysten sovitus hoituvat verkossa

Yli 3,5 miljoonaa suomalaista käyttää silmälaseja. Näöntarkastus suositellaan tehtäväksi säännöllisesti vuoden tai kahden vuoden välein, mutta tarkastus voi helposti unohtua kiireisen arjen keskellä tai jos optikkopalveluita ei löydy kodin läheltä. Näön muuttuessa vanhat silmälasit eivät enää auta silmiä, mikä voi aiheuttaa päänsärkyä, silmien siristelyä ja rajoittaa arkea.

“Kotona tehtävä näöntarkastus on matalan kynnyksen palvelu, jota voi käyttää mihin aikaan tahansa. Palveluun tarvitaan vain tietokone ja älypuhelin. Virtuaalisen avustajan kanssa näöntarkastus vie noin viisitoista minuuttia”, Synsamin Suomen johtava optikko Jyri Vestervik toteaa.

”Silmäterveyteen liittyvissä asioissa on kuitenkin tärkeää varata aika asiantuntijalle”, hän huomauttaa.

Vestervik kertoo, että palvelu ohjaa käyttäjän optikolle tai silmälääkärille, jos alkuselvityksessä ilmenee jotain poikkeavaa.

“Normaalitilanteessa alustavan tuloksen näkee heti. Mikäli resepti muuttuu, se ohjautuu ensin optikolle, joka vertaa tuloksia entiseen lasireseptiin. Uusi resepti kilahtaa sähköpostiin vuorokauden kuluessa, ja uusia laseja voi sovittaa verkossa Synsamin StyleLab -palvelussamme vaikka heti.”

Virtuaalinen näöntarkastus on saanut CE-sertifioinnin, eli se täyttää EU:n direktiivien vaatimukset ja tuote on läpikäynyt vaaditut tarkistukset.

Näin digitaalinen näöntarkastus tapahtuu

1. Tarvitset tietokoneen ja älypuhelimen sekä standardikokoisen henkilö- tai pankkikortin, jolla mitataan kasvojen koko.

2. Avaa Easeen ohjelma Synsamin sivujen kautta verkko-osoitteessa www.synsam.fi

3. Seiso kolmen metrin päässä näytöstä. Ota lähelle nykyiset silmälasisi.

4. Esikysymysten avulla selvitetään, soveltuuko testi sinulle. Vastaaminen tapahtuu älypuhelimen sovelluksen kautta. Easeen virtuaalinen avustaja opastaa jokaisessa kohdassa.

5. Algoritmit mittaavat silmien visuaalista aktiivisuutta vastausten perusteella.

6. Tarkastuksen lopussa saat ilmoituksen, onko nykyinen resepti hyvä vai tuleeko reseptiä päivittää. Synsamin StyleLab-palvelussa voi sovitella eri kehyksiä virtuaalisesti Synsam.fi-verkkopalvelussa.

Yhteyshenkilöt

Vesa Mars, Toimitusjohtaja, Synsam Group Finland Oy, p. 050 4477 681, vesa.mars@synsam.fi

Jyri Vestervik, Johtava optikko, Synsam Group Finland Oy, p. 045 167 9505, jyri.vestervik@synsam.fi

Synsam Group Finland

Synsam Group on yksi Euroopan johtavia optisen vähittäiskaupan ketjuja ja tarjoaa laajan valikoiman ainutlaatuisia silmänterveyden ja silmälasimuodin ratkaisuja, jotka rakentuvat asiakkaiden tarpeiden ja elämäntyylin mukaisesti. Synsam-ketjussa työskentelee Pohjoismaissa n. 3000 ammattilaista ja sen liikevaihto on n. 4 miljardia SEK. Ketjuun kuuluu 500 optikkoliikettä, jotka toimivat Synsamin, AI Eyewear ja Tanskassa Profil Optikin brändien alla. Synsam Group on onnistunut toiminnan digitalisoinnin ja innovatiivisten konseptien kautta saavuttamaan toimialansa parasta kasvua ja kannattavuutta Euroopassa. https://www.synsam.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Synsam Group Finland

Lasten likinäköisyys lisääntyy Suomessa vauhdilla – näin aikuiset voivat ehkäistä sitä myös etäopetuksen aikana7.12.2020 07:15:00 EET | Tiedote

Tiedote 7.12.2020. Lasten likinäköisyys lisääntyy voimakkaasti kaikkialla maailmassa. Reilun vuosikymmenen aikana suomalaisten lasten ja nuorten likinäköisyys on peräti kaksinkertaistunut. Lisääntynyt ruutuaika on ongelman taustalla, ja koulun etäopetusjaksot vahvistavat sitä. Suomalaisvanhemmat ja opettajat voisivat neljällä yksinkertaisella keinolla ohjata lasta huolehtimaan näkökyvystään.