Nasima Razmyar SDP:n pormestariehdokkaaksi

Helsingin Sosialidemokraattien piirikokous on asettanut Nasima Razmyarin pormestariehdokkaakseen ensi kevään kuntavaaleihin. ”SDP Helsinki lähtee tavoittelemaan selkeää vaalivoittoa ensi kevään kuntavaaleissa. Me palaamme Helsingissä suurten puolueiden joukkoon.” Razmyar sanoo.

”SDP tekee politiikkaa helsinkiläisiä kuunnellen ja koko kaupunkia kehittäen. Olemme kiinni ihmisten arjessa. Me pidämme huolen siitä, että jokainen helsinkiläinen voi elää hyvää ja mielekästä elämää. Minun tavoitteenani on olla koko kaupungin, ja kaikkien helsinkiläisten pormestari.”

Kuntavaaleissa päätetään Helsingin suunta seuraavaksi neljäksi vuodeksi. Razmyar pitää tärkeänä Helsingin alueellista kehittämistä. Joka puolella Helsinkiä on taattava toimivat lähipalvelut sekä viihtyisä ja turvallinen asuinympäristö. Helsingin elinvoiman turvaaminen on entistä keskeisemmässä roolissa koronakriisin jälkeen. Työpaikat ja investoinnit takaavat riittävät verotulot myös tulevaisuudessa.

Razmyar valittiin ensimmäisen kerran Helsingin kaupunginvaltuustoon vuonna 2012 ja hän on toiminut kuluvan kauden kulttuurin ja vapaa-ajan apulaispormestarina. ”Olen nähnyt läheltä, miten valtavan hieno kaupunki Helsinki on, mutta myös sen, mitä vielä on tehtävänä. Olen sitoutunut tekemään töitä Helsingin ja helsinkiläisten puolesta.” Razmyar päättää.

Nasima Razmyarin puhe Helsingin sosialidemokraattien piirikokouksessa 7.11. luettavissa kokonaisuudessaan täällä: https://helsinki.sdp.fi/nasima-razmyarin-puhe-helsingin-sosialidemokraattien-piirikokouksessa-7-11/

Median yhteydenotot:

Apulaispormestarin erityisavustaja

Hanna Isbom

SDP:n Heinäluoma: Asumisen ja maankäytön ohjelma vahvistaa kohtuuhintaista asuntotuotantoa11.11.2020 19:03:09 EETTiedote

“Asumisen hinnat Helsingissä ovat viime vuosina jatkaneet nousuaan. Politiikan tehtävänä on mahdollistaa, että jokaisella on varaa asua Helsingissä, on sitten töissä ravintolassa, siivoojana tai kaupan myyjänä. SDP:n keskeinen tavoite kohtuuhintaisen asuntotuotannon varmistamisesta nytkähti eteenpäin”, iloitsee Helsingin demareiden valtuustoryhmän puheenjohtaja Eveliina Heinäluoma.

SDP:n valtuustoryhmä: Budjettiesitys turvaa palvelut, tulevaisuusinvestoinnit sekä kaupungin vakaan talouden11.11.2020 18:11:35 EETTiedote

Helsingin talousarvioneuvotteluissa on löydetty sopu valtuuston enemmistön kesken. Talousarviota on valmisteltu poikkeuksellisen vaativassa ja epävarmassa tilanteessa. Helsingin talous on kuitenkin kestävällä ja vakaalla pohjalla, ja siksi Helsinki pystyy kasvattamaan budjettiaan jopa talouskriisin keskellä. SDP:n valtuustoryhmän puheenjohtaja Eveliina Heinäluoma on tyytyväinen budjettisopuun.