Nasima Razmyarin vanhempainvapaasijaiseksi Tomi Sevander

Kulttuurin ja vapaa-ajan apulaispormestari Nasima Razmyar jää vanhempainvapaalle loppukesästä. Hän aikoo palata takaisin töihin vuoden vaihteessa. Razmyarin vanhempainvapaasijaiseksi esitetään Tomi Sevanderia, joka on tällä hetkellä SDP:n toinen edustaja Helsingin kaupunginhallituksessa Razmyarin ohella.

Sevander on toiminut aiemmin SDP:n valtuustoryhmän puheenjohtajana, teknisten palveluiden lautakunnan puheenjohtajana ja rakennuslautakunnan varapuheenjohtajana. Siviiliammatiltaan Sevander on poliisi, vanhempi rikoskonstaapeli.

"Tomi Sevanderilla on pitkä kokemus kuntapolitiikan eri tehtävistä. Helsingin poliisissa hänelle on työn kautta muodostunut vahva ymmärrys moniammatillisen yhteistyön merkityksestä nuorten syrjäytymisen ehkäisemisessä ja hänellä on myös vahva liikuntatausta. Kaupunginhallituksen jäsenenä Tomin on helppo tulla hoitamaan apulaispormestarin tehtävää Nasiman vanhempainvapaan ajaksi."Helsingin Sosialidemokraattien puheenjohtaja Pentti Arajärvi sanoo.

Nasima Razmyar ottaa Tomi Sevanderin paikan kaupunginhallituksen jäsenenä sijaisuuden ajaksi. "Pidän tärkeänä, että Nasimalla on mahdollisuus jatkaa kaupunginhallituksessa myös vanhempainvapaan aikana. Työn ja perheen yhteensovittamisessa tarvitaan joustavia ratkaisuja myös politiikan eri tehtävissä." Arajärvi toteaa.

SDP:n poliittisen valmistelun päälliköksi Joona Räsänen ja EU-puheenjohtajuutta vahvistamaan eurooppaministerin esikuntaan Antton Rönnholm ja Emilia Tervonen27.6.2019 17:14:17 EESTTiedote

SDP:n poliittista ohjelmaa ja valmistelutyötä vetämään on valittu Joona Räsänen, 32. Räsänen toimi SDP:n kansanedustajana 2015-2019 ja aiemmin Sosialidemokraattisen nuorisoliiton puheenjohtajana. Hän on myös Lohjan kaupunginvaltuuston puheenjohtaja. Koulutukseltaan Räsänen on tradenomi. SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholm, 38, toimii Suomen EU-puheenjohtajuuskauden ajan, eli vuoden 2019 loppuun eurooppaministeri Tytti Tuppuraisen erityisavustajana. Rönnholm jatkaa luottamustehtävässään SDP:n puoluehallituksen jäsenenä normaalisti. Hän on työskennellyt yhteensä kuusi vuotta Brysselissä, mm. tutkijana ja suorittanut Belgiassa Eurooppa-tutkinnon. Eurooppaministeri Tuppuraisen viestinnästä vastaavaksi erityisavustajaksi on valittu Emilia Tervonen, 35. Hän on työskennellyt vuodesta 2013 Sosialidemokraattisessa eduskuntaryhmässä viestintätehtävissä, viimeiset puoli vuotta vt. viestintäpäällikkönä. Tervonen on koulutukseltaan filosofian maisteri.