Nasima Razmyarin vanhempainvapaasijaiseksi Tomi Sevander

Kulttuurin ja vapaa-ajan apulaispormestari Nasima Razmyar jää vanhempainvapaalle loppukesästä. Hän aikoo palata takaisin töihin vuoden vaihteessa. Razmyarin vanhempainvapaasijaiseksi esitetään Tomi Sevanderia, joka on tällä hetkellä SDP:n toinen edustaja Helsingin kaupunginhallituksessa Razmyarin ohella.

Sevander on toiminut aiemmin SDP:n valtuustoryhmän puheenjohtajana, teknisten palveluiden lautakunnan puheenjohtajana ja rakennuslautakunnan varapuheenjohtajana. Siviiliammatiltaan Sevander on poliisi, vanhempi rikoskonstaapeli.

"Tomi Sevanderilla on pitkä kokemus kuntapolitiikan eri tehtävistä. Helsingin poliisissa hänelle on työn kautta muodostunut vahva ymmärrys moniammatillisen yhteistyön merkityksestä nuorten syrjäytymisen ehkäisemisessä ja hänellä on myös vahva liikuntatausta. Kaupunginhallituksen jäsenenä Tomin on helppo tulla hoitamaan apulaispormestarin tehtävää Nasiman vanhempainvapaan ajaksi."Helsingin Sosialidemokraattien puheenjohtaja Pentti Arajärvi sanoo.

Nasima Razmyar ottaa Tomi Sevanderin paikan kaupunginhallituksen jäsenenä sijaisuuden ajaksi. "Pidän tärkeänä, että Nasimalla on mahdollisuus jatkaa kaupunginhallituksessa myös vanhempainvapaan aikana. Työn ja perheen yhteensovittamisessa tarvitaan joustavia ratkaisuja myös politiikan eri tehtävissä." Arajärvi toteaa.

SDP:n puoluevaltuuston kannanotto: Tarvitaan työtä, luottamusta sekä kestävää kehitystä - SDP:n johtaman hallituksen tehtävä on helpottaa ja parantaa suomalaisten arkea17.11.2019 14:27:20 EETTiedote

Korjattu versio Tarvitsemme nyt luottamusta työmarkkinoille ja rakentavaa sopimisen kulttuuria. Työehdoista on sovittava uusia kasvun mahdollisuuksia luoden ja rakentamalla parempaa toimeentuloa. Tärkein kilpailuvalttimme on jatkossakin muuttuvassa työelämässä osaavaja hyvinvoiva työntekijä. Tässä avainasemassa on laadukas koulutus. Hyvinvoiva ja jaksava työntekijä on avain myös tuottavuuteen. Työelämässä tarvitaan lisää turvaa työntekijöille, joustavuutta ihmisten ehdoilla sekä kaikille yhteisiä pelisääntöjä eli reilut työmarkkinat. Suomi menestyy yhdessä sopimisella. Haluamme luoda vakautta ja ennustettavuutta talouteen. Olemme asettaneet tavoitteeksi työllisyysasteen nostamisen tämän vaalikauden aikana 75 % tasolle sekä keinojen löytämisen, jotka johtavat 60 000 uuteen lisätyölliseen. Näiden tavoitteiden saavuttamisen tarkoitus on tuoda Suomeen suurempaa osallisuutta, parempaa toimentuloa ja enemmän hyvinvointia. Vain työllä ja taloudellisella kasvulla pystymme turvaamaan laadukkaat

SDP:n Rönnholm ja Penny Progressiivisen Allianssin hallitukseen15.11.2019 19:24:27 EETTiedote

Edistyksellisiä puolueita yhteen kokoava Progressiivinen Allianssi (Progressive Alliance, PA) kokoontui tänään Tukholmassa. Paikalla oli edustajia 70 puolueesta ja 30 puoluejohtajaa. Kokouksessa puheenvuoron käytti myös SDP:n puheenjohtaja, pääministeri Antti Rinne. Rinteen puheen teemana oli työllisyyden edistäminen globalisaation ja digitalouden olosuhteissa. Progressiivisen Allianssin kokouksessa järjestön hallituksen jäseniksi kolmen vuoden kaudelle valittiin SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholm ja puoluehallituksen jäsen Kaisa Penny. Progressiivinen Allianssi on vuonna 2013 perustettu edistyksellisten ja vasemmistolaisten puolueiden foorumi, joka kokoaa yhteen yli 130 puoluetta ja järjestöä. SDP on Progressiivisen Allianssin perustajajäsen.