Neljä kerrostaloa ja K-Supermarket uudistavat Siilinjärven linja-autoaseman seudun lähivuosina

Siilinjärven linja-autoaseman seutu tulee muuttumaan lähivuosina, kun aseman viereiselle parkkialueelle nousee neljä kerrostaloa ja K-Supermarket. Rakennusliike Lapti Oy on solminut esisopimuksen kerrostalotonttien hankinnasta Siilin Rauta Oy:n kanssa ja aiesopimuksen viereiselle tontille rakennettavasta K-Supermarketista Kesko Oyj:n kanssa. Rakennustöiden on tarkoitus alkaa syksyllä 2023.

Lapti suunnittelee Siilinjärven ydinkeskustassa sijaitsevalle linja-autoaseman alueelle neljää kerrostaloa sekä K-Supermarketia. Neljään 6–8-kerroksiseen asuinkerrostaloon suunnitellaan monipuolista asumista. K-Supermarketin yhteyteen suunnitellaan lisäksi muuta liiketilaa ja parkkihallia. Alueelle jäävät lähi- ja kaukoliikenteen linja-autojen laiturit, jotka Siilinjärven kunta rakentaa uudelleen alueen itäiseen päätyyn Kasurilantien varteen.

Siilinjärven kunnanjohtaja Vesa Lötjönen on tyytyväinen siihen, että yksi kunnan parhaista ja keskeisimmistä paikoista uudistuu: ”Uusien asuntojen rakentaminen mahdollistaa Siilinjärven kunnan strategian mukaista väestökasvua. Samalla myös kunnan hyvät kauppapalvelut kehittyvät uuden marketin myötä entisestään.”

Alueen rakentamisen suunnitellaan alkavan ensimmäisestä asuinkerrostalosta syksyllä 2023. K-Supermarketin on tarkoitus valmistua vuonna 2025 ja koko korttelin vuoden 2026 aikana.

”Olemme iloisia päästessämme toteuttamaan Siilinjärven keskustan parhaalle paikalle hienon kokonaisuuden, joka uudistaa keskustan ilmettä ja tuo alueelle tarvittavia uusia koteja sekä palveluita”, kertoo Laptin Itä-Suomen aluejohtaja Risto Pekkarinen.

”Hankkeen toteutuessa aiesopimuksemme mukaisesti saamme uuden hienon kauppapaikan Siilinjärven näkyvimmälle paikalle. Kaupalliset palvelut paranevat ja se lisää myös alueen vetovoimaa”, Keskon Itä-Suomen aluejohtaja Jere Penttilä toteaa tyytyväisenä.

Vesa Lötjönen, kunnanjohtaja, Siilinjärven kunta, p. 044 740 1101, vesa.lotjonen@siilinjarvi.fi
Risto Pekkarinen, aluejohtaja, Rakennusliike Lapti Oy, p. 040 134 5244, risto.pekkarinen@lapti.fi
Jere Penttilä, aluejohtaja, Kesko Itä-Suomi, p. 050 432 7600, jere.penttila@kesko.fi

Lapti on monipuolinen ja vakavarainen suomalainen rakennusalan toimija. Rakennamme huolella hyvän elämän puitteita ympäri maan: asuntoja, toimitiloja sekä toimivan yhteiskunnan tärkeimpiä tiloja päiväkodeista kouluihin ja hoivakodeista sairaaloihin. Meillä työskentelee noin 500 henkilöä. www.lapti.fi

Rakennamme huolella hyvän elämän puitteet.

Pohjolan OP:n uudisrakennushanke käynnistyy Oulussa – Urakoitsijaksi valittiin Lapti16.4.2024 14:00:00 EEST | Tiedote

Pohjolan OP:n hallitus on valinnut Isonkadun ja Hallituskadun kulmassa sijaitsevan Kiinteistö Oy Oulun Isokatu 14:n uudisrakennuksen kehitysvaiheen urakoitsijaksi Rakennusliike Laptin. Pohjolan OP:n Isonkadun konttorin toiminnot siirtyvät väistötiloihin toukokuussa ja purkutyöt alkavat. Uudisrakennuksen toimisto- ja liiketiloja sisältävän jalustaosan arvioidaan valmistuvan loppuvuonna 2026 ja asuintorniosan keväällä 2027.