Nettiriippuvuuden asiantuntija pelihaittatyön johtoon

Rahapeliongelmaisille suunnattujen tieto- ja tukipalveluiden Peluurin sekä Tiltin uudeksi päälliköksi on 1.1.2018 siirtymässä A-klinikka Oy:n nykyinen viestintä- ja markkinointijohtaja, VTM Aino Majava.

Aino Majavan vahvuuksiin kuuluvat strateginen johtaminen, brändin hallinta sekä sosiaali- ja terveysalan palveluosaaminen. Hän on työskennellyt pitkään A-klinikkasäätiössä muun muassa viestintäpäällikkönä ja päihdetyön erikoislehden Tiimin päätoimittajana.

– Pelihaittatyöhön liittyy tällä hetkellä paljon odotuksia ja hyvää potentiaalia. On tärkeää jatkaa mielekästä yhteistyötä Veikkauksen kanssa ja löytää pelihaittatyölle paikka sote-rakenteissa. Peluurin ensi vuoden tavoitteisiin kuuluu muun muassa Peli Poikki ‑nettiterapiaohjelman uudistaminen entistäkin paremmaksi, Majava sanoo.

Aino Majava kutsuu itseään maailmanparantajaksi, jolle on luontaista nähdä työtehtävien yhteys isoon kuvaan. Majavalla on pitkä kokemus päihde- ja riippuvuustyöstä ja hän on etenkin nettiriippuvuuden asiantuntija. Viime vuodet Majava on ollut mukana Peluurin johtoryhmässä.

– Tuen ja hoidon järjestäminen digipelejä haitallisesti pelaaville on pitkäaikainen ammatillinen haaveeni.

Toiminnanjohtaja Teemu Tiensuu
teemu.tiensuu@sininauha.fi

Viestintä- ja markkinointijohtaja Aino Majava
A-klinikka Oy
aino.majava@a-klinikka.fi

Aino Majava

Peluuri ja Tiltti

Peluuri on Sininauhaliiton ja A-klinikkasäätiön palvelukokonaisuus, jonka rahoittaa Veikkaus. Peluuri ehkäisee ja vähentää rahapelihaittoja tuottamalla sähköisiä tukipalveluita sekä keräämällä ja välittämällä tietoa pelihaitoista. Kohderyhmiä ovat pelaajat, heidän läheisensä, pelihaittoja työssään kohtaavat ja vaikuttajat. Sininauhaliiton matalan kynnyksen tieto- ja tukipiste Tiltti tarjoaa neuvontaa ja ohjausta sekä vertaistukea ongelmallisesti pelaaville ja heidän läheisilleen.

Enemmän viinaa on kuolemaksi - Päihdekuolemat ei ole seksikäs argumentti, kun tavoitteena on kansantalouden vahvistaminen19.9.2017 16:24Tiedote

TIEDOTE 19.9.2017. Alkoholilain kauniina tavoitteena on normipurku. Byrokratia vähenee ja sitä kautta kansantalous vahvistuu. Tarkoitus on hyvä. Valitettavasti haittojen lisääntyminen nostaa sosiaali- ja terveydenhuollon, poliisin ja järjestyksenvalvonnan kustannuksia. Tuototkaan eivät ohjaudu Suomeen vaan pääosin kansainväliselle alkoholiteollisuudelle.