HUS

Neuvo-chatbot auttaa kuvantamistutkimuksiin tulevaa

Jaa

Miten varaan ajan kuvantamiseen? Mistä löydän röntgenien yhteystiedot? Miten valmistaudun? HUS Kuvantaminen on avannut asiakkaidensa avuksi Neuvo-chatbotin, joka auttaa tutkimukseen tulijaa käytännön asioissa. Jos kysymyksesi on botille liian kiperä, keskustelu siirtyy live-chattiin asiakaspalvelijalle.

HUS Kuvantamisen Neuvo-chatbot on tarkoitettu asiakkaille, jotka ovat tulossa kuvantamistutkimuksiin. Neuvo auttaa tutkimuksiin tulevaa käytännön kysymyksissä. Voit kysyä Neuvolta esimerkiksi ajanvarauksesta, toimipisteiden löytämisestä ja aukioloajoista.

Kokeile Neuvoa osoitteessa www.hus-kuvantaminen.fi.

Apua asiointiin, ympäri vuorokauden

Kuvantamisessa tehdään paljon erilaisia tutkimuksia. Tavallisimpia ovat röntgentutkimukset. Tutkimusten avulla voidaan diagnosoida tai poissulkea sairauksia ja tarvittaessa suunnitella tehokas hoito.

HUS Kuvantamisen Neuvo-botti osaa vastata moniin yleisimpiin kysymyksiin, joita tutkimuksiin tulevalla on mielessään. Usein ne liittyvät toimipisteiden löytämiseen tai aukioloaikoihin. Toisaalta kun kuvantamisen tutkimuksia on niin monenlaisia, voi myös valmistautuminen mietityttää. Neuvo auttaa sinua löytämään kysymyksiisi vastaukset.

Neuvo-chatbot on tietokoneohjelma, joka on suunniteltu käymään keskustelua ihmisen kanssa. Ihminen kirjoittaa kysymyksen, ja chatbot vastaa tai esittää vastakysymyksiä. Asiakaspalvelun osana Neuvo-chatbot mahdollistaa palvelun mihin vuorokauden aikaan tahansa.

Jatkoapuna live-chat asiakaspalvelun kanssa

Botti vastaa sille ennalta opetettuihin kysymyksiin, jotka on valittu useimmin kysyttyjen kysymysten joukosta.

Jos botti ei osaa vastata kysymykseen, siirtyy keskustelu live-chattiin asiakaspalvelijalle. Palvelu on auki arkisin klo 8-15.

– Chatbot on meille kiinnostava uusi avaus. Keräämme käyttäjiltä palautetta siitä, miten keskustelu onnistui. Tämän pohjalta kehitämme sekä bottia että chattia eteenpäin. Meille on tärkeää vastata ihmisten käyttötottumuksiin ja odotuksiin. Asiointia tehdään yhä enemmän verkossa ja kännykällä, erityisesti nuoremmassa ikäpolvessa. Rinnalla meillä on tarjolla toki edelleen tuttu puhelinpalvelu, josta saa myös neuvontaa, kertoo HUS Kuvantamisen vs. asiakkuuspäällikkö Kristiina Lehtinen.

HUS Kuvantamisen Neuvo-chatbot on laadittu yhdessä Terveyskylän kanssa. Terveyskylässä on aiemmin julkaistu HYKS Syöpätautien botti, joka neuvoo syöpätautien klinikalle tulevia potilaita. Chatteja on avattu mm. Lääketaloon ja Lastentaloon. HUS Kuvantamisen chatbot on ensimmäinen, jossa kokeillaan botin ja live-chatin yhdistelmää.

Yhteyshenkilöt

Kristiina Lehtinen, vs. asiakkuuspäällikkö, kristiina.lehtinen(at)hus.fi, p. 040 569 3192
Kaisa Tyni, erikoissuunnittelija, kaisa.tyni(at)hus.fi, p. 040 646 9001

Linkit

Tietoja julkaisijasta

HUS
HUS
Stenbäckinkatu 9, PL 100
00029 HUS

http://www.hus.fi

HUS Kuvantaminen
HUS Kuvantaminen Suomen johtava lääketieteellisen kuvantamisen, fysiologisten ja neurofysiologisten tutkimusten, niihin liittyvien toimenpiteiden ja asiantuntijapalvelujen tuottaja. HUS Kuvantaminen toimii Uudenmaan ja Carean alueen perusterveydenhuollossa ja erikoissairaanhoidossa. Se vastaa myös valtakunnallisesti useista erityisosaamista ja -tekniikkaa vaativista tutkimuksista sekä yliopistolliselle sairaalalle kuuluvasta alan tutkimuksesta ja opetuksesta. www.hus-kuvantaminen.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta HUS

HUSin palvelujen kysynnän kasvu jatkui vuonna 2018 / Efterfrågan på HUS tjänster fortsatte att öka under 201811.3.2019 14:48:22 EETTiedote

HUSin hallitus käsitteli kokouksessaan 11.3.2019 vuoden 2018 tilinpäätöstä. HUSin tarjoamien palvelujen kysynnän kasvu jatkui vuonna 2018. Kiireetöntä hoitoa koskevien elektiivisten lähetteiden määrä kasvoi 3,7 % ja erikoissairaanhoidon päivystyskäyntien määrä kasvoi 4,4 % edellisestä vuodesta. Erikoissairaanhoidossa hoidettiin lähes 560 000 henkilöä. Lisäksi HUSin yhteispäivystyksissä hoidettiin noin 150 000 terveyskeskustasoista päivystyskäyntiä. Koska palvelutuotannon määrä oli selvästi suunniteltua suurempi, muodostui vuodelle 2018 merkittävä toiminnallinen ylijäämä. Valtuuston 13.12.2018 päätöksen mukaisesti vuoden 2018 koko ylijäämä palautettiin jäsenkunnille. Palautus jäsenkunnille oli yhteensä 87,7 miljoonaa euroa. Palautus sisälsi Töölön sairaalakiinteistön myyntivoiton. HUSin toimintatuotot olivat noin 2,3 miljardia euroa, toimintakulut noin 2,2 miljardia euroa ja poistot noin 110 miljoonaa euroa. Investointien yhteismäärä oli 177 miljoonaa euroa, näistä rakennusinvestointien

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme