Nimitys Telassa: Päivi Marin visuaalisen viestinnän asiantuntijaksi

Teologian maisteri Päivi Marin (39) on nimitetty Työeläkevakuuttajat Telan visuaalisen viestinnän asiantuntijaksi.

Marin työskentelee tällä hetkellä viestinnän suunnittelijana Lastensuojelun Keskusliitossa, jossa hän on vastannut julkaisutuotannon koordinoinnista ja liiton visuaalisesta ilmeestä. Marin on työskennellyt niin julkaisu- ja painotoiminnan, kuvallisen viestinnän, tiedon visualisoinnin kuin markkinointi- ja kampanjaviestinnänkin parissa.

Aikaisemmin Marin on työskennellyt muun muassa kansalaistoiminnan ja viestinnän suunnittelijana Kaapatut Lapset ry:ssä.

Marinin tehtäviin Telassa kuuluvat visuaalisen viestinnän kehittäminen, tiedon visualisoinnin suunnittelu ja toteutus sekä erilaisten materiaalien graafinen suunnittelu eri kanaviin. Tehtävä on Telassa uusi. Marin aloittaa tehtävässään 11.5.2020.

Muistutus: Telan mediakutsu kuuntelemaan Suvi-Anne Siimestä4.9.2020 09:59:28 EESTKutsu

Suomi on Euroopan nopeimmin ikääntyvä maa ja suurten väestöpoliittisten kysymysten edessä. Millaista väestöpolitiikkaa Suomi tarvitsee? Väestöliitto ja Työeläkevakuuttajat Tela järjestävät tiistaina 8. syyskuuta klo 11–12.30 keskustelutilaisuuden, jossa julkaistaan Väestöliiton Kestävän väestönkehityksen Suomi -raportti ja Väestöliiton väestöpoliittiset suositukset. Tela on ollut mukana raportin valmistelussa.

Tela: Työeläkevarat elpyivät loppukevään aikana 10 miljardilla koronaviruspandemian vaikutuksista2.9.2020 08:23:18 EESTTiedote

Suomalaisten työeläkkeiden rahoituksessa käytettävät eläkevarat nousivat noin 10 miljardia euroa vuoden 2020 toisella vuosineljänneksellä. Varoja oli kesäkuun lopussa 204* miljardia. Eläkevarojen elpyminen koronaviruspandemian vaikutuksista oli pitkälti osakemarkkinoiden ansiota. Varojen nousu loppukevään aikana ei kuitenkaan kokonaan kuitannut vuoden ensimmäisen neljänneksen 22 miljardin laskua. Eläkevarojen, kuten koko yhteiskunnan, näkökulmasta eletään edelleen poikkeuksellista aikaa, ja olennaista on, miten sijoitustuotot kehittyvät loppuvuoden aikana ja pitkällä aikajänteellä, muistuttaa Työeläkevakuuttajat Telan analyysitoimintojen johtaja Minna Lehmuskero.

Telan mediakutsu kuuntelemaan Suvi-Anne Siimestä31.8.2020 07:51:09 EESTKutsu

Tela: Koronaviruspandemia laski työeläkevaroja 22 miljardia – lopulliset vaikutukset nähdään vasta myöhemmin22.5.2020 09:47:36 EESTTiedote

Suomalaisten työeläkkeiden rahoituksessa käytettävät eläkevarat laskivat noin 22 miljardia euroa vuoden 2020 ensimmäisellä vuosineljänneksellä. Varoja oli maaliskuun lopussa 193* miljardia. Koronaviruspandemia vaikutti eläkevaroihin erityisesti osakemarkkinoiden kautta. Vaikutusten lopullinen mittakaava nähdään kuitenkin vasta myöhemmin, ja olennaista on, miten sijoitustuotot kehittyvät tästä eteenpäin ja vuosikymmenten aikajänteellä, muistuttaa Työeläkevakuuttajat Telan analyytikko Kimmo Koivurinne.