Nimitys Telassa: Päivi Marin visuaalisen viestinnän asiantuntijaksi

Teologian maisteri Päivi Marin (39) on nimitetty Työeläkevakuuttajat Telan visuaalisen viestinnän asiantuntijaksi.

Marin työskentelee tällä hetkellä viestinnän suunnittelijana Lastensuojelun Keskusliitossa, jossa hän on vastannut julkaisutuotannon koordinoinnista ja liiton visuaalisesta ilmeestä. Marin on työskennellyt niin julkaisu- ja painotoiminnan, kuvallisen viestinnän, tiedon visualisoinnin kuin markkinointi- ja kampanjaviestinnänkin parissa.

Aikaisemmin Marin on työskennellyt muun muassa kansalaistoiminnan ja viestinnän suunnittelijana Kaapatut Lapset ry:ssä.

Marinin tehtäviin Telassa kuuluvat visuaalisen viestinnän kehittäminen, tiedon visualisoinnin suunnittelu ja toteutus sekä erilaisten materiaalien graafinen suunnittelu eri kanaviin. Tehtävä on Telassa uusi. Marin aloittaa tehtävässään 11.5.2020.

Tela: Koronaviruspandemia laski työeläkevaroja 22 miljardia – lopulliset vaikutukset nähdään vasta myöhemmin22.5.2020 09:47:36 EESTTiedote

Suomalaisten työeläkkeiden rahoituksessa käytettävät eläkevarat laskivat noin 22 miljardia euroa vuoden 2020 ensimmäisellä vuosineljänneksellä. Varoja oli maaliskuun lopussa 193* miljardia. Koronaviruspandemia vaikutti eläkevaroihin erityisesti osakemarkkinoiden kautta. Vaikutusten lopullinen mittakaava nähdään kuitenkin vasta myöhemmin, ja olennaista on, miten sijoitustuotot kehittyvät tästä eteenpäin ja vuosikymmenten aikajänteellä, muistuttaa Työeläkevakuuttajat Telan analyytikko Kimmo Koivurinne.

Tela: Koronaviruksesta johtuva eläkemaksujen lykkäysmahdollisuus ministeriön valmisteluun18.3.2020 16:31:36 EETTiedote

Työeläkeyhtiöt ovat valmistelleet yhteisen hakemuksen sosiaali- ja terveysministeriölle työeläkemaksujen maksuaikojen pidentämisestä koronaviruspandemian takia. Hakemus sisältää linjaukset tilapäisestä muutoksesta, jonka perusteella työeläkevakuuttajat voivat myöntää asiakkailleen ylimääräistä maksuaikaa työntekijöiden (TyEL) ja yrittäjien (YEL) eläkemaksuille.