NoHo Partners Allas Sea Poolin ravintoloitsijaksi

Ravintolayhtiö NoHo Partners on valittu Helsingin Katajanokalla sijaitsevan Allas Sea Pool -merikylpylän ravintolaoperaattoriksi. Jatkossa NoHo Partners tulee vastaamaan suositun elämyskeitaan monipuolisesta ravintola- ja anniskeluliiketoiminnasta. Toimijoiden yhteisenä tulevaisuuden tavoitteena on panostaa kaupunkikulttuurin elinvoimaisuuteen ja sen kehittämiseen.

NoHo Partners vastaa jatkossa Allas Sea Poolin ravintolapalveluista, jotka kattavat monipuolisesti ravintola-, kahvila-, terassi- sekä tapahtumatoimintaa. Kuva: Allas Sea Pool

Allas Sea Pool on urbaani hyvinvointikeskus, joka on toiminut Kauppatorin laidalla vuodesta 2016 ja kehittynyt yhdeksi Helsingin suosituimmista käyntikohteista. Altaalla on vuosittain noin 800 000 kävijää. Uinnin, saunomisen ja ravintolapalvelujen lisäksi Altaalle tulijat osallistuvat yhä useammin myös hyvinvoinnin ja kaupunkikulttuurin tapahtumiin. Altaan ympärivuotista toimintaa kehitetään yhteistyössä sen 1 000 omistajan ja 2 000 jäsenen kanssa.

NoHo Partners vastaa jatkossa Altaan ravintolapalveluista, jotka kattavat monipuolisesti ravintola-, kahvila-, terassi- sekä tapahtumatoimintaa. Sekä Allasta että NoHoa yhdistää voimakas halu uudistaa ja kehittää kaupunki- ja tapahtumakulttuuria. Yhteistyöhön ryhtyminen oli näin ollen molemmille toimijoille luontevaa. Ruoka- ja juomatarjontaa kehitetään yhteistyössä ja uusi konsepti lanseerataan myöhemmin tänä vuonna.

- Yhtenä missionamme on luoda uusia elämyksiä ja kohtaamisia kaupunkilaisille. Allas Sea Pool on yksi Helsingin kiinnostavimpia kohteita, joilla on laajempi merkitys koko keskustan elinvoimaisuudelle. Samalla tämä on yksi lippulaivahankkeitamme, kun laitamme oman panoksemme kaupunkikulttuurin ja toimialan jälleenrakentamiseen. Ymmärrämme Allas Sea Poolin merkityksen kaupunkilaisille ja tartummekin tähän haasteeseen nöyrin ja innokkain mielin, sanoo NoHo Partnersin toimitusjohtaja Aku Vikström.

- NoHo tuo mukanaan vankkaa ravintola- ja palveluosaamista sekä hyviä verkostoja Altaan ravintolatoiminnan luotsaamiseen. NoHo Partnersin valikoituminen ravintola- ja anniskelutoiminnan kumppaniksi parantaa mahdollisuuksiamme kehittää yhteistyössä Altaan monipuolista, pohjoismaiseen elämäntapaan sopivaa ruoka- ja juomakonseptia. Tarjoamme konseptia myös muihin pohjoismaisiin kaupunkeihin suunnittelemiimme Allas-hankkeisiin, toteaa Altaan emoyhtiö Nordic Urbanin toimitusjohtaja Raoul Grünstein.

Allas Sea Poolin ravintolatoiminta siirtyy NoHo Partnersille, josta tulee merikylpylän vuokralainen 1.2.2021 lähtien. Altaan ravintolahenkilöstö siirtyy vanhoina työntekijöinä uuden ravintolaoperoijan palvelukseen.

Lisätiedot:

Aku Vikström, toimitusjohtaja, NoHo Partners Oyj
Puh. +358 44 011 1989

Raoul Grünstein, toimitusjohtaja, Nordic Urban Oy

Kuva: Allas Sea Pool

NoHo Partners Oyj on vuonna 1996 perustettu suomalainen ravintola-alan palveluihin erikoistunut konserni. Vuonna 2013 ensimmäisenä suomalaisena ravintolatoimijana NASDAQ Helsinkiin listautunut pörssiyhtiö on kasvanut voimakkaasti koko historiansa ajan. Konsernin yhtiöihin kuuluu noin 250 ravintolaa Suomessa, Tanskassa ja Norjassa. Yhtiön tunnettuja ravintolakonsepteja ovat mm. Elite, Savoy, Teatteri, Yes Yes Yes, Stefan’s Steakhouse, Palace, Löyly, Hanko Sushi, Friends & Brgrs ja Cock's & Cows. NoHo Partners Oyj:n vuoden 2019 liikevaihto oli 272,8 miljoonaa euroa ja liikevoitto 30,6 miljoonaa euroa. Konserni työllistää sesongista riippuen noin 2 100 henkilöä kokoaikaiseksi muutettuna.

Allas Sea Poolin emoyhtiö Nordic Urban kehittää ja operoi kaupunkiympäristöön toteutettavia kelluvia hyvinvointikeskuksia. Nordic Urban elävöittää kaupunkien keskusta-alueita tarjoamalla hyvinvointipalveluita saunomisesta uimiseen ja kaupunkikulttuurin tapahtumia musiikista festivaaleihin. Yhtiön toiminta perustuu pohjoismaisen hyvän elämän periaatteisiin, yhdessäolon tuottamaan hyvinvointiin ja veden äärellä oleiluun.

UROS LIVE -areenalla tarjoillaan makuelämyksiä 22 ravintolan voimin – ”maailman mittaluokassa harvinainen kattaus, joka sinetöi areenakokemuksen” 8.6.2021 11:00:00 EEST | Tiedote

Ravintolayhtiö NoHo Partners vastaa joulukuussa 2021 valmistuvan UROS LIVE -areenan ravintolatoiminnoista. Maailmanluokan elämysareenalle avautuu 22 ravintolaa, joiden joukossa on vanhoja tuttuja suosikkeja sekä uusia raikkaita tulokkaita. Areenan ravintolamaailma tulee työllistämään jopa 250 ravintola-alan osaajaa.