NoHo Partners laajentaa lounas- ja henkilöstöravintolamarkkinaan – Pihka-ravintolat ja K-Kampus yhtiön ravintolaportfolioon

NoHo Partners laajentaa ravintolatoimintaansa kasvavaan ja kehittyvään lounas- ja henkilöstöravintolamarkkinaan. Ravintolayhtiö perustaa Juuri Yhtiöt Oy:n kanssa yhteisyrityksen, joka operoi jatkossa neljää Pihka-henkilöstöravintolaa sekä Tapahtumatalo Bankia. Lisäksi NoHo Partners vastaa K-ryhmän uuden päätoimitalo K-Kampuksen ravintola-, kokous- ja tapahtumapalveluista.

NoHo Partners näkee lounas- ja henkilöstöravintolamarkkinassa kannattavia tulevaisuuden kasvumahdollisuuksia. Kuva: Pekka Kastari

Pihka-ravintoloiden hankinta sekä K-Kampuksen ravintolatoiminta ovat NoHo Partnersille merkittäviä avauksia uuteen, kasvavaan markkinaan.

- Lounas- ja työpaikkaruokailu on mielenkiintoisessa murrosvaiheessa. Se edustaa kahden miljardin kakullaan lähes puolta ravintolasyömisen kokonaisarvosta, ja näemme markkinan premiumisaatiossa potentiaalia. Laadun ja brandin merkitys korostuu samassa tahdissa, kun kuluttajien laatutietoisuus kasvaa. Markkinaan syntyy nähdäkseni pelikenttää kilpailla myös muilla keinoin kuin perinteisesti on toimittu hinta ja tehokkuus edellä, kertoo NoHo Partnersin toimitusjohtaja Aku Vikström.

Laatua ja elämyksellisyyttä arkiruokailuun

Korkealaatuisesta lähiruokatarjonnastaan tunnetut lounasravintolat Pihka Ruoholahti, Lintulahti, Meclu ja Kalasatama tulevat osaksi NoHo Partnersin ravintolaportfoliota syyskuun alusta alkaen. Uusi perustettava yhtiö Pihka Oy tulee satsaamaan vahvasti myös tapahtuma-, kokous- ja catering-toimintaan.

- Suomalaiset panostavat entistä enemmän laadukkaaseen lounasruokailuun. Lounas ei ole enää vain suoritus, vaan se voi olla myös elämys. Myös yritykset ovat alkaneet satsata henkilöstönsä lounaskokemuksiin, joilla nähdään olevan positiivinen vaikutus työhyvinvointiin, kertoo Juuri Yhtiöiden ravintoloitsija ja toimitusjohtaja Ilja Björs.

Pihka Oy:n johtoon astuvat Björsin lisäksi keittiötoimenjohtaja Antti Ahokas ja ravintolatoimenjohtaja Maija Ahokas.

- Björs yrittäjänä ja Ahokkaat osakkaina ovat tehneet merkittävän uran lounasravintolamarkkinassa ja rakentaneet erittäin arvostetun ja menestyksekkään Pihka-brandin, jolla on erottauduttu kasvottomien linjaruokaloiden joukossa. Ilja on alalla tunnustettu visionääri, jonka tueksi pystymme nyt tarjoamaan isomman yhtiön resurssit konseptin skaalaamiseen, Vikström sanoo.

Pihkan ruokafilosofia perustuu kansainvälisesti tunnustetun ravintola Juuren oppeihin. Kaiken tekemisen ytimessä on vastuullisesti ja kestävästi tuotettu ruoka, jossa on korkea käsityöaste.

- Maku. Alkuperä. Intohimo. Siinä on toimintamme kulmakivet. Haluamme tuoda herkullisuuden arkiruokailuun, terveellisyyttä unohtamatta. Panostamme paikallisiin, puhtaisiin raaka-aineisiin, lähiluomutuotteisiin sekä omaan leipomotoimintaan. Jokainen ravintolamme on yksilöllinen – itsensä ja asiakkaidensa näköinen, Björs sanoo.

Ravintolapalveluja yli 1 800 K-ryhmäläiselle

NoHo Partners valittiin Helsingin Kalasatamaan kesäkuussa nousseen K-ryhmän päätoimitalo K-Kampuksen ravintola-, kokous- ja tapahtumapalvelujen tuottajaksi. Sekä tekniikaltaan että palveluiltaan Suomen älykkäin toimitalo kokoaa pääkaupunkiseudulta yli 1 800 K-ryhmäläistä saman katon alle. Lisäksi toimitalo palvelee kattavasti K-ryhmän eri sidosryhmiä. NoHo Partnersin laaja brandiportfolio mahdollistaa monipuolisten makuelämysten ja ravintolapalvelujen tuottamisen lukuisiin eri tarpeisiin ja tilanteisiin, arkilounaasta aina edustusruokailuun saakka.

- Näemme lounasruokamarkkinassa ison kasvumahdollisuuden ja segmentin, jossa voimme erottautua laadulla ja paikallisuudella, ja sitä kautta parantaa myös toimistotalojen työntekijäkokemusta. Vaikka tämän markkinan marginaalit ovat tiukempia, vastaavasti toiminnan käyttöaste ja kulurakenne ovat hyvin ennustettavissa, mikä luo hyvät edellytykset myös kannattavalle liiketoiminnalle, Vikström kiteyttää.

Lisätiedot:
Aku Vikström, toimitusjohtaja, NoHo Partners Oyj, puh. +358 44 011 1989
Ilja Björs, toimitusjohtaja, Juuri Yhtiöt Oy, puh. +358 40 585 2100

NoHo Partners Oyj on vuonna 1996 perustettu suomalainen ravintola-alan palveluihin ja henkilöstövuokraukseen erikoistunut konserni. Vuonna 2013 ensimmäisenä suomalaisena ravintolatoimijana NASDAQ Helsinkiin listautunut pörssiyhtiö on kasvanut voimakkaasti koko historiansa ajan. Konsernin yhtiöihin kuuluu noin 220 ravintolaa Suomessa, Tanskassa ja Norjassa. Yhtiön tunnettuja ravintolakonsepteja ovat mm. Elite, Savoy, Teatteri, Yes Yes Yes, Stefan's Steakhouse, Palace, Löyly, Hanko Sushi ja Cock's & Cows. NoHo Partners Oyj:n vuoden 2018 liikevaihto oli 323,2 miljoonaa euroa ja käyttökate 28,4 miljoonaa euroa. Konserni työllistää sesongista riippuen noin 4 500 henkilöä kokoaikaiseksi muutettuna. NoHo Partnersin tytäryhtiö Smile Henkilöstöpalvelut Oyj työllisti tilikauden 2018 aikana noin 10 000 työntekijää.

NoHo Partners -kuluttajasivustot: www.ravintola.fi ja www.royalravintolat.fi
Smile Henkilöstöpalvelut: www.smilepalvelut.fi

Pihka Oy:n johtoon astuvat ravintolatoimenjohtaja Maija Ahokas, Juuri Yhtiöiden toimitusjohtaja ja ravintoloitsija Ilja Björs ja keittiötoimenjohtaja Antti Ahokas. Kuva: Pekka Kastari
Pihka on tunnettu myös monipuolisista kokoustarjoiluistaan.Kuva: Pekka Kastari
Pihka on tunnettu myös monipuolisista kokoustarjoiluistaan. Kuva: Pekka Kastari
Pihka Meclu. Kuva: Pekka Kastari
Pihka Meclu. Kuva: Pekka Kastari

NoHo Partners -kuluttajasivustot: www.ravintola.fi ja www.royalravintolat.fi
Smile Henkilöstöpalvelut: www.smilepalvelut.fi

NoHo Partnersin kansainvälistymistrategiassa seuraava askel – Toimintaa laajennetaan Norjaan3.4.2019 08:01:00 EESTTiedote

NoHo Partners Oyj laajentaa ravintolaliiketoimintaansa strategiansa mukaisesti uudelle markkina-alueelle Norjaan. Konserni perustaa yhdessä paikallisen ravintolatoimija Crea Diem-gruppenin kanssa yhteisyrityksen, josta NoHo Partnersin omistus on 80 prosenttia. Perustettava yhtiö ostaa tiettyjen Carpe Diem- ja Crea Diem -tytäryhtiöiden osakekannat sekä 70 prosenttia Trobbelskyter-yhtiön osakekannasta. Kaupan ja 15 ravintolan myötä NoHo Partnersista tulee merkittävä toimija Norjan ravintolamarkkinassa.

Savoylle ja Palacelle kovan tason omistajajoukko: Uusi ravintolayhtiö tähtää maailman huipulle1.3.2019 10:30:28 EETTiedote

Suomeen syntyy uusi huippuluokan ravintolayhtiö, joka ottaa hoitaakseen juuri Michelin-tähdellä palkitun Palacen ja legendaarisen Savoyn toiminnan. Uuden yhtiön perustajina ja omistajina toimivat NoHo Partners ja uuden yhtiön johtoryhmän muodostava nelikko: Lontoosta Suomeen palaava keittiömestari Helena Puolakka, Ravintola Palacen keittiömestari Eero Vottonen sekä yrittäjät Saku Tuominen ja Jyrki Sukula.

Huippuluokan ravintolayhtiö syntyy Suomeen – Kutsu mediatilaisuuteen pe 1.3. klo 10, Savoy26.2.2019 14:00:00 EETKutsu

Arvoisa median edustaja, tervetuloa tiedotustilaisuuteen kuulemaan lisää uuden ravintolayhtiön toiminnasta, sen tulevaisuuden suunnitelmista sekä tapaamaan sen maineikkaita luotsaajia. Aika: Perjantai 1.3.2019 klo 10.00 Paikka: Ravintola Savoy, Eteläesplanadi 14, 00130 Helsinki Tilaisuudessa on kahvitarjoilu klo 10.00 alkaen. Tiedotustilaisuuteen pyydetään ilmoittautumaan torstaihin 28.2.2019 klo 12.00 mennessä osoitteeseen tiedottaja@noho.fi tai puh. +358 50 576 1609. Tervetuloa! Aku Vikström, toimitusjohtaja, NoHo Partners Oyj Saku Tuominen, yrittäjä, hallituksen jäsen, NoHo Partners Oyj