Nokian Kodin Terra sulkee ovensa perjantaina 13.12.

Nokian Kodin Terrassa on käynnissä loppuunmyynnin viimeinen viikko ennen kuin myymälä sulkee ovensa perjantaina 13.12. Yksikön toiminnan lopettamiseen päädyttiin, sillä Kodin Terra Nokia oli koko historiansa ajan tappiollinen yksikkö. Kannattavuutta yritettiin viimeisten vuosien aikana parantaa eri tavoin, mutta toimenpiteet eivät tuottaneet toivottua tulosta.

Henkilökuntaa työllistyy Pirkanmaan Osuuskaupan muihin yksiköihin

Kaikille Nokian Kodin Terran työntekijöille tarjottiin mahdollisuus jatkotyöllistymiseen Pirkanmaan Osuuskaupassa. Vuoden vaihteessa Terran henkilöstöstä puolet siirtyy töihin Osuuskaupan muihin toimipaikkoihin.

– Koko henkilökunta ansaitsee isot kiitokset Kodin Terran taipaleesta ja tyhjennysmyynnin saattamisesta loppuun. Haluamme luonnollisesti pitää kiinni hyvistä työntekijöistä. Terrassa työskentely on luonut työntekijöille hyvät edellytykset jatkaa loistavaa asiakaspalvelua muissa Osuuskaupan yksiköissä, kertoo Pirkanmaan Osuuskaupan toimialajohtaja Ville Jylhä.

– Kiitos myös asiakkaillemme tuhansista mieleen painuneista kohtaamisista.

Nokian Kodin Terran kiinteistön osalta neuvottelut ovat käynnissä useamman vuokralaistahon kanssa. Tavoitteena on löytää kiinteistöön uudet toimijat alkuvuoden aikana.

Rautakaupan uudistus alkaa jo näkyä

Pirkanmaan Osuuskaupan rautakaupan tarjontaa keskitetään jatkossa entistä vahvemmin Prismoihin ja verkkokauppaan. Vastikään uudistetussa Ideaparkin Prismassa on jo käytössä uudenlainen rakentamisen konsepti. Myymälästä löytyy entistä kattavampi valikoima rakentamisen ja sisustamisen tuotteistusta kaakelimaaleista valaisimiin. Rautakaupan valikoima kehittyy jatkossa muissakin Pirkanmaan Prismoissa. Esimerkiksi Nokian Prisman yhteyteen tulee kevätsesongille 2020 puutarha-aitaus, josta on ostettavissa puutarhan perustarpeita, kuten multaa, lannoitteita ja kesäkukkia.

Pirkanmaan Osuuskauppa, toimialajohtaja Ville Jylhä, ville.jylha@sok.fi, 010 767 0079

Pirkanmaan Osuuskaupan edustajistovaalien ehdokasasettelu alkaa – nyt on aika edistää uusia paikallistoiveita7.1.2020 10:05:00 EETTiedote

Nuorten liikkumisen mahdollistavat Ässäkentät, arjen kiireitä helpottava ruoan verkkokauppa, laaja palveluvalikoima ja -verkosto – osuuskauppa näkyy jo nyt monella tavalla jäsentensä arjessa. Mitä muuta osuuskaupan jäsenet odottavat omalta kaupaltaan? Mikä rooli osuuskaupalla voisi olla Pirkanmaan kehityksessä? Näihin kysymyksiin haetaan vastauksia Pirkanmaan Osuuskaupan pian alkavissa vaaleissa.

Kaupalla työ on ”maistelua ja testailua”, joillekin myös ”lastenleikkiä”22.11.2019 16:14:52 EETTiedote

– Kyllä se on hyvä, että olette tuoneet lapsia tänne katsomaan, mistä se raha oikein tulee, kommentoi 86-vuotias Prisma Koivistonkylän asiakas aamuostoksilla 22. marraskuuta. Rahan alkuperän lisäksi moni lapsi pohtii, millaisia tehtäviä omat vanhemmat työssään tekevät. Perjantain aikana kurkistuksen kaupan arkeen ja työtehtäviin sai lähes sata pirkanmaalaista lasta, jotka lähtivät vanhempansa mukaan töihin Pirkanmaan Osuuskaupan eri toimipisteisiin. Lapsi mukaan töihin -päivän viettoon kannustettiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa koko Osuuskaupan väkeä. Kaupan arjen maukkaimpia paloja Uteliaita junioreja nähtiin Pirkanmaan jokaisessa Prismassa sekä Food Market Herkussa, S-market Sääksjärvellä, Lempäälässä ja Virroilla sekä Nattarin ja Karvian Salessa. Koivistonkylässä pieniä vieraita oli odotettu innolla mutta myös jännityksellä. Kaikki 36 lasta pysyivät kuitenkin aisoissa ja osallistuivat rohkeasti keskusteluun ja päivän tehtäviin. Lapset tutustuivat ruokakaupan arkiaskareisiin ja kuu

Tampereelta löytyi ratkaisu globaalisti askarruttavaan kysymykseen mutta asia vaatii asiakkailta vielä tottumista: ”Vaivaannuttavaa, että joku muu täyttää jääkaappini”15.11.2019 12:00:00 EETTiedote

– Koodinimellä Ruuvi kulkeva osanen on bluetooth-yhteydellä toimiva monisensori, joka lukee tilan lämpötilaa, kosteutta ja liikkeeseen perustuvaa tietoa. Se näyttää jääkaappimagneetilta mutta pystyy kertomaan täsmälleen, milloin jääkaapin ovi liikahtaa tietyn aikavälin sisällä. Jos jääkaappiin olisi mahdollista ladata vielä panoksiakin, repliikki voisi olla ote seuraavan Bond-elokuvan käsikirjoituksesta. Q:n sijaan puhujana on kuitenkin Tampereen yliopiston AIDOMUS-hankkeen johtaja Harry Edelman ja kyseessä on oikea yksityiskohta tekniikasta, jota testataan Pirkanmaalla parhaillaan toteutettavassa asiakaskokemuspilotissa. Pilotissa asiakkaan tilaamat ruokaostokset toimitetaan Prismasta suoraan asiakkaan jääkaappiin silloin, kun asiakas ei ole itse kotona. Toimitusta valvovat tallentavat kuva- ja äänisensorit. Ainutlaatuinen tekniikka turvallisuuden takeena Ruoat suoraan jääkaappiin -pilotti aloitettiin Tampereella syyskuun lopulla, ja sen toteuttavat Tampereen yliopiston AIDOMUS-hanke