Nokian Kodin Terra sulkee ovensa perjantaina 13.12.

Nokian Kodin Terrassa on käynnissä loppuunmyynnin viimeinen viikko ennen kuin myymälä sulkee ovensa perjantaina 13.12. Yksikön toiminnan lopettamiseen päädyttiin, sillä Kodin Terra Nokia oli koko historiansa ajan tappiollinen yksikkö. Kannattavuutta yritettiin viimeisten vuosien aikana parantaa eri tavoin, mutta toimenpiteet eivät tuottaneet toivottua tulosta.

Henkilökuntaa työllistyy Pirkanmaan Osuuskaupan muihin yksiköihin

Kaikille Nokian Kodin Terran työntekijöille tarjottiin mahdollisuus jatkotyöllistymiseen Pirkanmaan Osuuskaupassa. Vuoden vaihteessa Terran henkilöstöstä puolet siirtyy töihin Osuuskaupan muihin toimipaikkoihin.

– Koko henkilökunta ansaitsee isot kiitokset Kodin Terran taipaleesta ja tyhjennysmyynnin saattamisesta loppuun. Haluamme luonnollisesti pitää kiinni hyvistä työntekijöistä. Terrassa työskentely on luonut työntekijöille hyvät edellytykset jatkaa loistavaa asiakaspalvelua muissa Osuuskaupan yksiköissä, kertoo Pirkanmaan Osuuskaupan toimialajohtaja Ville Jylhä.

– Kiitos myös asiakkaillemme tuhansista mieleen painuneista kohtaamisista.

Nokian Kodin Terran kiinteistön osalta neuvottelut ovat käynnissä useamman vuokralaistahon kanssa. Tavoitteena on löytää kiinteistöön uudet toimijat alkuvuoden aikana.

Rautakaupan uudistus alkaa jo näkyä

Pirkanmaan Osuuskaupan rautakaupan tarjontaa keskitetään jatkossa entistä vahvemmin Prismoihin ja verkkokauppaan. Vastikään uudistetussa Ideaparkin Prismassa on jo käytössä uudenlainen rakentamisen konsepti. Myymälästä löytyy entistä kattavampi valikoima rakentamisen ja sisustamisen tuotteistusta kaakelimaaleista valaisimiin. Rautakaupan valikoima kehittyy jatkossa muissakin Pirkanmaan Prismoissa. Esimerkiksi Nokian Prisman yhteyteen tulee kevätsesongille 2020 puutarha-aitaus, josta on ostettavissa puutarhan perustarpeita, kuten multaa, lannoitteita ja kesäkukkia.

Pirkanmaan Osuuskauppa, toimialajohtaja Ville Jylhä, ville.jylha@sok.fi, 010 767 0079

Vuoreslaiset tekevät ensi vuonna omannäköisensä S-marketin15.6.2020 12:00:00 EESTTiedote

Vuoreksesta on kasvanut viimeisen vuosikymmenen aikana hiljalleen alue, jollaiseksi se suunniteltiinkin: oikea pikkukaupunki luonnon kainalossa. Asukasluvun kasvaessa Vuoreksen päivittäistavaratarjonta on kuitenkin jäänyt kehityksen jalkoihin, ja asukkaiden unelmana on jo pitkään ollut ruokakauppa, josta isommat ostokset saisi tehtyä kerralla. Toiveeseen päästään vastaamaan, kun Salesta aletaan loppuvuonna remontoida vuoreslaista S-marketia.

Sastamalassa voi olla pian kaikkea – paikka Prismalle on löytymässä3.6.2020 11:59:00 EESTTiedote

Sastamalalaisten asiakaspalautteissa eräs teema on pitkään ollut ylitse muiden: kaupunkiin pitäisi saada oma Prisma. Pirkanmaan Osuuskauppa on vuosien varrella selvittänyt Prisman perustamista alueelle useaan otteeseen, mutta sopivaa yhtälöä sijainnin, kokoluokan ja kannattavuuden suhteen ei ole aikaisemmin ollut tarjolla. Viimeisen vuoden aikana pulmaan on kuitenkin löydetty ratkaisu, ja hanketta ryhdytään edistämään niin ripeästi kuin mahdollista. Kaavoituksen edetessä suotuisasti Sastamalan Prismaan voidaan tämänhetkisen arvion mukaan päästä asioimaan keväällä 2022.

Pirkanmaan Osuuskauppa työllistää ennätysmäärän kesätyöntekijöitä28.5.2020 10:11:44 EESTTiedote

Koronapandemian edetessä kesätyöntekijöiden kohtalo on häilynyt Osuuskaupalla isona kysymysmerkkinä. Pandemiasta huolimatta arki jatkuu kaupalla ja pian myös ravintoloissa niin normaalina kuin mahdollista: vakituiset työntekijät pitävät kesälomia, ja kaupalle keväällä siirtyneistä ravintolapuolen ammattilaisista suurin osa palaa rajoitusten purkamisen myötä takaisin ravintola-alan töihin. Kesän korvalla tilanne näyttää kesätyöntekijöiden kannalta hyvältä. Kevään aikana sovittuja kesätyöpaikkoja ei ole jouduttu perumaan, vaan paikkoja on pystytty tarjoamaan jopa enemmän kuin edellisvuonna.

Korona kasvatti ruoan verkkokaupan kapasiteetin kolminkertaiseksi ja synnytti ketteriä kokeiluja uusista keräily- ja noutopalveluista11.5.2020 12:50:07 EESTTiedote

Maaliskuussa Suomeen levinnyt koronavirus aikaisti Pirkanmaan Osuuskaupalla ruoan verkkokaupan alkuperäisiä laajentamisaikatauluja, ja alle kahdeksassa viikossa kapasiteetti saatiin kolminkertaistettua. Uusien Prisma Kauppakassi -noutopisteiden lisäksi perustettiin ripeästi myös kokonaan uusia, parhaillaan testivaiheessa olevia ruoan keräily- ja kotiinkuljetuspalveluita.

Yli 45 000 äänesti Pirkanmaan Osuuskaupan edustajiston vaaleissa – verkkoäänestäminen kasvoi hurjasti17.4.2020 19:37:23 EESTTiedote

Pirkanmaan Osuuskaupan vaaleissa annettiin 45 204 ääntä, mikä on 18 873 enemmän kuin edellisissä vaaleissa. Äänestysaktiivisuus nousi 14,4 prosentista 22,5 prosenttiin. Edustajistoon valittiin yhteensä 60 ehdokasta, joiden tehtävänä on toimia äänitorvena osuuskaupan johdon suuntaan ja huolehtia, että osuuskaupan palveluita ja etuja kehitetään omistajien toiveita kuunnellen.

Pirkanmaan Osuuskaupassa sopeutetaan toimintaa koronaviruksen vaikutusten vuoksi24.3.2020 16:24:11 EETTiedote

COVID-19-koronaviruspandemia vaikuttaa tällä hetkellä erityisesti matkailu- ja ravitsemistoimialaan Suomessa. Kysyntä ja asiakasmäärät ovat hotelleissa ja ravintoloissa vähentyneet merkittävästi, ja arvio on, että tilanne tulee vaikeutumaan edelleen. Pirkanmaan Osuuskauppa on tästä johtuen päättänyt sopeuttamistoimenpiteenä sulkea toistaiseksi ravintola Puiston sekä anniskeluravintolat Hovipojan, Public Cornerin, Kivenheiton ja Tiikerihain keskiviikosta 25.3. alkaen. Ravintoloiden uudelleenavaamisen edellytyksiä tarkastellaan koronavirusepidemian vaikutusten selkiytyessä. Suljettavien ravintoloiden työntekijöille pyritään tarjoamaan töitä Osuuskaupan muista toimipisteistä. Ravintoloiden tuoretuotteet lahjoitetaan ViaDian ruoka-aputyöhön. − Ravintolatyön vähenemisestä huolimatta esimerkiksi ruokakaupoissamme saattaa esiintyä enenevässä määrin työvoimapulaa. Tämä voisi johtua tilanteesta, jossa iso osa henkilöstöä joutuisi karanteeniin, sairastuisi yhtäaikaisesti tai jäisi kotiin esimerk