Novo Nordiskin tuotteet Tamron jakeluun 1.1.2020 alkaen

Diabeteksen lääkehoidon edelläkävijä, tanskalainen lääkeyritys Novo Nordisk ja lääkkeiden sekä terveystuotteiden jakelija ja palveluntarjoaja Tamro ovat sopineet yhteistyön käynnistämisestä. Monivuotinen sopimus kattaa Novo Nordiskin tuotteiden varastoinnin ja jakelun Suomessa. Yhteistyö käynnistyy vuoden 2020 alussa.

Kai Kaasalainen    ja Jaakko Linna sopivat Tamron ja Novo Nordiskin yhteistyön aloittamisesta 1.1.2020 alkaen.
Kai Kaasalainen ja Jaakko Linna sopivat Tamron ja Novo Nordiskin yhteistyön aloittamisesta 1.1.2020 alkaen.

Diabetespotilaiden varhainen tunnistaminen, diagnosointi ja hyvä hoitotasapaino ovat potilaan hoidon onnistumisen kannalta kriittisiä tekijöitä, ja myös Novo Nordiskin ja Tamron yhteistyökumppanuuden lähtökohtia. Lääkkeiden tinkimättömän laadukas toimitusketju, ja esimerkiksi diabeteslääkkeiden edellyttämän katkeamattoman kylmäketjun varmistaminen, ovat osa tätä kokonaisuutta.

”Me Novo Nordiskilla haluamme palvella asiakkaitamme ja potilaita parhaalla mahdollisella tavalla. Tavoitteemme on kehittää kokonaisvaltaisesti diabeteksen ja muiden kroonisten sairauksien hoitoa yhdessä kumppaneidemme kanssa. Arvostamme sitä, että myös Tamro erottautuu Suomessa aktiivisena uudistajana, joka osallistuu koko terveydenhuoltoalan kehittämiseen. Valmisteidemme jakelun lisäksi Tamro tarjoaa lisäarvopalveluita, joiden avulla voimme vastata asiakkaidemme tarpeisiin entistä paremmin”, toteaa Novo Nordisk Farma Oy:n toimitusjohtaja, Jaakko Linna.

”Missiomme on toimittaa terveyttä suomalaisille. Olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme toivottaa Novo Nordiskin tervetulleeksi Tamroon, ja tuemme asiakastamme työssään diabetespotilaiden ja muiden pitkäaikaissairaiden hoidon kehittäjänä. Tehtävämme on varmistaa suomalaista lääkehuoltoa toimittamalla lääkkeet luotettavasti ja laadukkaasti potilaiden käyttöön”, tiivistää Tamron toimitusjohtaja Kai Kaasalainen.

FI19NNG00005/11/2019

Jaakko Linna, toimitusjohtaja, Novo Nordisk Farma Oy, puh. 040 555 3011, qjkl@novonordisk.com

Kai Kaasalainen, toimitusjohtaja, Tamro, puh. 040 589 8246, kai.kaasalainen@tamro.com

Kuvat

Novo Nordisk on maailmanlaajuinen lääkealan yritys, joka on toiminut uudistajana ja edelläkävijänä diabeteshoidon kehittämisessä yli 95 vuoden ajan. Tämä on antanut meille kokemusta ja osaamista auttaa myös ihmisiä, jotka kärsivät lihavuudesta, hemofiliasta, kasvuhäiriöistä ja muista vakavista kroonisista sairauksista. Novo Nordiskin pääkonttori sijaitsee Tanskassa. Yhtiöllä on noin 42 200 työntekijää 80 eri maassa ja sen tuotteita markkinoidaan yli 170 maassa. Lisätietoja on saatavilla seuraavista lähteistä: novonordisk.com, Facebook, Twitter, LinkedIn ja YouTube.

Tamro on Suomen johtava lääkkeiden ja terveystuotteiden jakelija sekä palveluntarjoaja. Huolehdimme lääkkeet ja terveystuotteet laadukkaasti ja turvallisesti kuluttajien saataville kaikkialle Suomessa. Tamro on yhdistäjä, joka nivoo terveystoimialan eri toimijat yhteen ja luo pohjan terveystoimialan yhteiselle kehitykselle. Kehitämme suomalaista terveydenhuoltoa ja suomalaisten hyvinvointia tarmolla ja sydämellä. Tamro Oyj kuuluu PHOENIX-konserniin​, joka on Euroopan johtava terveystoimialan palveluiden tuottaja.

Suomen Novo Nordisk aloittaa matkustamisesta aiheutuvien CO₂-päästöjen kompensoinnin yhdessä Taimiteon kanssa osana kunnianhimoista ympäristöstrategiaansa20.11.2019 09:00:00 EETTiedote

Fiasp® hyväksytty Euroopassa diabeteksen hoitoon nuorille ja yli 1-vuotiaille lapsille29.8.2019 10:24:26 EESTTiedote

Bagsværd, Tanska, 22.8.2019 – Novo Nordisk ilmoitti tänään, että Euroopan komissio on hyväksynyt Fiasp®-valmisteen (pikavaikutteinen aspartinsuliini) käyttöaiheen laajentamisen nuorten ja 1-vuotiaiden ja sitä vanhempien lasten diabeteksen hoitoon. Tämä täydentää aiempaa käyttöaihetta, joka kattoi ainoastaan aikuiset. Lapsille ja nuorille Fiasp® suositellaan annettavaksi ennen ateriaa (0–2 minuuttia ennen aterian aloittamista). Fiasp® voidaan antaa myös enintään 20 minuuttia aterian aloittamisen jälkeen (aterianjälkeinen annostelu) tilanteissa, joissa nautittavan ruuan määrä on epävarma. Jos Fiasp® annetaan ilta-aterian jälkeen, yöaikaisen hypoglykemian (matala verensokeri) välttämiseksi suositellaan verensokeritasapainon tarkkaa seurantaa1. --- Viite: 1 Fiasp® valmisteyhteenveto. Päivitetty viimeksi: 07/2019

Diabetes yleistyy, hoitoon tulossa muutoksia20.12.2017 15:07:11 EETTiedote