Novosec ja Digita tarjoavat LoRaWAN- tuotteet yritysten mittaus- ja valvontaratkaisuihin sekä laajoihin Smart City-hankkeisiin

Kiinteistöjen turvallisuus- ja automaatioratkaisuja toimittava Novosec Oy ja Digita Oy ovat sopineet Digitan LoRaWAN-verkon hyödyntämisestä osana Novosecin IoT –tuotteiden palvelumallia. Tuotteet on suunniteltu kiinteistöjen, yritysten ja teollisuuden mittaus- ja valvontaratkaisuihin sekä laajoihin Smart City IoT- hankkeisiin. Yritykset ovat paikalla Jyväskylässä 5.-7.2. järjestettävillä Sähkömessuilla esittelemässä IoT-tuotteita sekä palveluja.

”IoT-ratkaisujemme avulla voidaan suojata kiinteistöjä esimerkiksi vesivahingoilta ja stand alone -kohteita asiattomilta avauksilta. Tarjoamme myös Smart City -ratkaisuja julkiseen valaistukseen ja Smart Agri -järjestelmiä maatalouden tarpeisiin”, kertoo Novosecin myyntipäällikkö Iiro Vuorela. ”Meillä on myös teolliseen käyttöön suunniteltuja IoT-tuotteita ja palveluja, jotka tarjoavat kustannussäästöjä tiedon keruuseen ja ohjaukseen”. ”On hienoa, että pääsemme nyt tarjoamaan palvelujamme myös Digitan LoRaWAN-verkossa. Paristokäyttöiset laitteemme toimitetaan käyttövalmiina ja siten, että ne ovat valmiita liitettäväksi verkkoon”.

”Digitan tavoitteena on luoda kiinteistöjen omistajille, kaupungeille, maatalousyrittäjille ja teollisuudelle edellytyksiä kehittää uusia kustannussäästöä tuovia palveluita. On hienoa, että Novosec on liittynyt Digitan IoT-ekosysteemiin tarjoten korkealaatuisia antureita- ja sensoritiedon keruu- sekä ohjausratkaisuja lähes koko maan kattavassa LoRaWAN-verkossamme”, sanoo Digitan IoT-palvelujen myyntijohtaja Mika Flinck.
”Käytännössä Novosecin anturit kiinnitetään haluttuihin mittauspisteisiin ja tieto niistä kulkeutuu Digitan radioverkkoa pitkin asiakkaan käyttöliittymään. Tämä on helppo ja vaivaton tapa varmistua, että seurattavissa kohteissa kaikki on hyvin ja puuttua poikkeamiin nopeasti”, jatkaa Flinck.

Digita ja Novosec ovat paikalla Jyväskylässä 5.-7.2. järjestettävillä Sähkömessuilla Novosec osastolla C2-325 ja Digita osastolla C2-202.

Median yhteydenotot

Novosec Oy, Iiro Vuorela, p. +358 306 27272 3, iiro.vuorela(a)novosec.fi

Digita Oy, IoT-liiketoiminnan myyntijohtaja Mika Flinck, p. 044 231 8030, mika.flinck(a)digita.fi

Novosec tytäryhtiöineen toimii Pohjoismaissa ja Baltiassa, jossa laaja jälleenmyyjä- ja kumppaniverkostomme huolehtii kuluttajamyynnistä. Meillä on yli 20 vuoden kokemus yritysten, kiinteistöjen ja julkisen sektorin suojelemisesta. Yhteistyössä eurooppalaisten kumppaneiden kanssa Novosec edustaa ratkaisuja, jotka parantavat turvallisuutta, mukavuutta ja tehokkuutta sekä tulevaisuuden ratkaisuja älykoteihin ja älykkäisiin kaupunkeihin. www.novosec.fi, www.novogroup.fi

Digita omistaa ja operoi Suomen johtavaa valtakunnallista maanpäällistä televisio- ja radioverkkoa ja on maan suurin riippumaton tietoliikennemastojen omistaja. Yhtiö on digitaalisen infrastruktuurin ja palveluiden tarjoaja. Digitan palveluihin kuuluvat tietoliikennemastot, konesali- ja esineiden internet (IoT) -palvelut ja tulevaisuuden broadcasting-palvelut. Palveluita tarjotaan maan suurimmille matkapuhelinoperaattoreille, internet- ja mediayhtiöille, infrastruktuuriyhtiöille ja kiinteistöjen omistajille. Digitassa työskentelee valtakunnallisesti 180 alan osaajaa. www.digita.fi

HybridiTV:n kaukosäätimen värinapeille käyttöä Big Brother Suomen uudella tuotantokaudella4.9.2020 11:00:00 EESTTiedote

Digita on 6.9.2020 Nelosella käynnistyvän Big Brother Suomi -ilmiöohjelman yhteistyökumppani. Digitan yhteistyössä mediayhtiöiden kanssa kehittämä HybridiTV tarjoaa tv-katsojille mahdollisuuden vaikuttaa ohjelman sisältöön sekä osallistua kaukosäätimen värinapin painalluksella häätöäänestykseen. HybridiTV-sovellus rikastaa sisältöä ja vahvistaa Big Brother-katsojien vuorovaikutusta.

Sotkamon Vesihuoltolaitos ja Digita aloittivat yhteistyön – vesimittarit vaihtuvat etäluettaviksi26.8.2020 09:00:00 EESTTiedote

Sotkamon Vesihuoltolaitos ja Digita ovat aloittaneet yhteistyön alueen vesihuollon digitalisoinnista, jonka myötä alueen vesimittarikanta uudistetaan etäluettaviksi seuraavan kolmen vuoden aikana. Veden etäluennan digitalisoinnissa hyödynnetään Digitan tarjoamaa LoRaWAN-teknologiaan pohjautuvaa IoT-verkkoa. Vesimittarikannan uudistamisen myötä mittareiden lukemisesta aiheutuvat kustannukset vähenevät ja laskutusprosessi asiakkaan suuntaan suoraviivaistuu.