Novosec ja Digita tarjoavat LoRaWAN- tuotteet yritysten mittaus- ja valvontaratkaisuihin sekä laajoihin Smart City-hankkeisiin

Kiinteistöjen turvallisuus- ja automaatioratkaisuja toimittava Novosec Oy ja Digita Oy ovat sopineet Digitan LoRaWAN-verkon hyödyntämisestä osana Novosecin IoT –tuotteiden palvelumallia. Tuotteet on suunniteltu kiinteistöjen, yritysten ja teollisuuden mittaus- ja valvontaratkaisuihin sekä laajoihin Smart City IoT- hankkeisiin. Yritykset ovat paikalla Jyväskylässä 5.-7.2. järjestettävillä Sähkömessuilla esittelemässä IoT-tuotteita sekä palveluja.

”IoT-ratkaisujemme avulla voidaan suojata kiinteistöjä esimerkiksi vesivahingoilta ja stand alone -kohteita asiattomilta avauksilta. Tarjoamme myös Smart City -ratkaisuja julkiseen valaistukseen ja Smart Agri -järjestelmiä maatalouden tarpeisiin”, kertoo Novosecin myyntipäällikkö Iiro Vuorela. ”Meillä on myös teolliseen käyttöön suunniteltuja IoT-tuotteita ja palveluja, jotka tarjoavat kustannussäästöjä tiedon keruuseen ja ohjaukseen”. ”On hienoa, että pääsemme nyt tarjoamaan palvelujamme myös Digitan LoRaWAN-verkossa. Paristokäyttöiset laitteemme toimitetaan käyttövalmiina ja siten, että ne ovat valmiita liitettäväksi verkkoon”.

”Digitan tavoitteena on luoda kiinteistöjen omistajille, kaupungeille, maatalousyrittäjille ja teollisuudelle edellytyksiä kehittää uusia kustannussäästöä tuovia palveluita. On hienoa, että Novosec on liittynyt Digitan IoT-ekosysteemiin tarjoten korkealaatuisia antureita- ja sensoritiedon keruu- sekä ohjausratkaisuja lähes koko maan kattavassa LoRaWAN-verkossamme”, sanoo Digitan IoT-palvelujen myyntijohtaja Mika Flinck.
”Käytännössä Novosecin anturit kiinnitetään haluttuihin mittauspisteisiin ja tieto niistä kulkeutuu Digitan radioverkkoa pitkin asiakkaan käyttöliittymään. Tämä on helppo ja vaivaton tapa varmistua, että seurattavissa kohteissa kaikki on hyvin ja puuttua poikkeamiin nopeasti”, jatkaa Flinck.

Digita ja Novosec ovat paikalla Jyväskylässä 5.-7.2. järjestettävillä Sähkömessuilla Novosec osastolla C2-325 ja Digita osastolla C2-202.

Median yhteydenotot

Novosec Oy, Iiro Vuorela, p. +358 306 27272 3, iiro.vuorela(a)novosec.fi

Digita Oy, IoT-liiketoiminnan myyntijohtaja Mika Flinck, p. 044 231 8030, mika.flinck(a)digita.fi

Novosec tytäryhtiöineen toimii Pohjoismaissa ja Baltiassa, jossa laaja jälleenmyyjä- ja kumppaniverkostomme huolehtii kuluttajamyynnistä. Meillä on yli 20 vuoden kokemus yritysten, kiinteistöjen ja julkisen sektorin suojelemisesta. Yhteistyössä eurooppalaisten kumppaneiden kanssa Novosec edustaa ratkaisuja, jotka parantavat turvallisuutta, mukavuutta ja tehokkuutta sekä tulevaisuuden ratkaisuja älykoteihin ja älykkäisiin kaupunkeihin. www.novosec.fi, www.novogroup.fi

Digita omistaa ja operoi Suomen johtavaa valtakunnallista maanpäällistä televisio- ja radioverkkoa ja on maan suurin riippumaton tietoliikennemastojen omistaja. Yhtiö on digitaalisen infrastruktuurin ja palveluiden tarjoaja. Digitan palveluihin kuuluvat tietoliikennemastot, konesali- ja esineiden internet (IoT) -palvelut ja tulevaisuuden broadcasting-palvelut. Palveluita tarjotaan maan suurimmille matkapuhelinoperaattoreille, internet- ja mediayhtiöille, infrastruktuuriyhtiöille ja kiinteistöjen omistajille. Digitassa työskentelee valtakunnallisesti 180 alan osaajaa. www.digita.fi

Uusi kanava One Way TV aloittaa lähetykset Digitan verkossa kanavapaikalla 3010.2.2020 10:00:00 EETTiedote

Uusi maksuton kanava One Way TV aloittaa lähetykset Digitan antenni-tv-verkossa 1.3.2020 klo 19.00 kanavapaikalla 30. One Way TV -kanava on suomalaisen lähetysjärjestö One Way Missionin perustama ja sen tarkoituksena on levittää kanavan kautta hyvää sanomaa Kristuksesta, tukea ihmisiä hengellisessä kasvussa sekä kertoa lähetystyön mahdollisuuksista eri puolilla maailmaa. Kanavan peittoalue on 98 % antenni-tv-kotitalouksista ja se lähetetään kanavanipussa E. Kanavalla on ohjelmaa alkuvaiheessa lauantaisin klo 19.00 – 20.00 ja sunnuntaisin klo 19.00 – 20.30. Digita Info auttaa Noin puolet suomalaisista televisionkatsojista katsoo lähetyksiä Digitan antenniverkon välityksellä. Kanavan peittoalueen voi tarkastaa Digitan karttapalvelusta osoitteesta www.digita.fi/karttapalvelu. One Way TV -kanava lisättiin Digitan antenni-tv-verkon kanavalistaan 5.2.2020 ja sen voi virittää valmiiksi 1.3.2020 alkavaa lähetystä varten. Useimmat vastaanottimet etsivät uudet kanavat automaattisesti, mutta jotk

Digitan antenni-tv-verkossa tehdään maksu-tv-palveluihin liittyviä muutostöitä 31.12.2019 – tee television kanavahaku uudelleen30.12.2019 10:30:00 EETTiedote

Antenni-tv-verkon maksu-tv-palvelut näkyvät Digitan verkossa HD-tasoisena 1.1.2020 alkaen. Maksu-tv-palveluiden saatavuus laajenee Digitan antenni-tv-verkossa nykyisestä 85 prosentin väestöpeitosta 90 prosenttiin. HD-jakelun käynnistyminen Digitan verkossa edellyttää teknisiä muutostöitä, joita tehdään tiistaina 31.12.2019 klo 9:30 alkaen. Muutostöiden jälkeen tulee tehdä television kanavahaku uudelleen. Tv-katsojia palvelee muutostöiden jälkeen Digitan kuluttajapalvelu Digita Info arkisin klo 8-20 ja poikkeuksellisesti 1.1.2020 klo 12-20. Maksu-tv-palveluihin liittyvissä asioissa kuluttajia palvelee DNA:n asiakaspalvelu.