ELY-keskuksetELY-keskukset

Offer a helping hand to an entrepreneur

On World Mental Health Day, October 10 2022, the Yrittäjän talousapu counselling service and Yrittäjän kriisikeskus challenge you to share information about services for entrepreneurs and listen to entrepreneurs’ concerns.

Entrepreneurs often struggle alone with their worries

A green light is given to sharing your concerns on World Mental Health Day, 10 October 2022, co-ordinated by the mental health organisation Mieli ry. It is important to give everyone a chance to speak about both the joys and hardships of life. An entrepreneur may not have anyone in their life who understands their particular challenges.

“In addition to everyday concerns, entrepreneurs also feel uneasy about the effects of the war in Ukraine, energy prices and the changes regarding the Self-Employed Persons’ Pension Act (YEL). The COVID-19 pandemic was followed by new and unexpected challenges. When an entrepreneur’s financial situation weakens, their mental well-being suffers as well. As your well-being declines, running a business becomes increasingly difficult. To support entrepreneurs, Yrittäjän kriisikeskus and the Yrittäjän talousapu counselling service have increased co-operation to offer more comprehensive support,” Tuomo Kallio from Yrittäjän kriisikeskus says.

Participate by giving exposure to entrepreneurs’ concerns, support needs and services dedicated to supporting them

Let’s offer a helping hand to all those entrepreneurs who are struggling alone! The Yrittäjän talousapu counselling service and Yrittäjän kriisikeskus challenge you to give a green light to sharing entrepreneurs’ concerns: take part by sharing a picture relating to entrepreneurship with the hashtags #KymppiKymppi #VihreääValoa and #YrittäjienPuolella.

You can also participate by sharing information on the services for entrepreneurs offered by the Yrittäjän talousapu counselling service and Yrittäjän kriisikeskus. The Yrittäjän talousapu counselling service offers entrepreneurs assistance in financial matters, and Yrittäjän kriisikeskus gives guidance during life changes, when your resources are running low or when you wish to improve your well-being. When worries weigh you down, you don’t have to bear that burden alone.

How to contact the Yrittäjän talousapu counselling service and Yrittäjän kriisikeskus

The Yrittäjän talousapu counselling service:

• in Finnish, Mon–Fri, from 9 a.m. to 4.15 p.m., tel. 0295 024 880
  • in Swedish, Thu, from 9 a.m. to 4.15 p.m., tel. 0295 024 881
  • in English, Mon–Fri,from 9 a.m. to 4.15 p.m., tel. 0295 024 882
  • Contact request form (in Finnish)
  • Yrittajantalousapu.fi
  • The Yrittäjän talousapu counselling service is coordinated by the TE Customer Service Centre under the Ministry of Economic Affairs and Employment of Finland.

Yrittäjän Kriisikeskus:

Further information

Tuomo Kallio
Yrittäjän kriisikeskus
Project Manager
tel. +358 44 493 1764
tuomo.kallio@tukitalo.com

Jari Leskinen
Development Manager
Yrittäjän talousapu/
TE Customer Service Centre
tel. +358 44 5933 157
jari.s.leskinen@ely-keskus.fi

About ELY-keskukset

Subscribe to releases from ELY-keskukset

Subscribe to all the latest releases from ELY-keskukset by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from ELY-keskukset

Kyläniemen ja Lamposaaren lauttapaikkojen muutos- ja parannushanke käynnistyy Ruokolahdessa ja Lappeenrannassa22.4.2024 08:30:00 EEST | Tiedote

Varsinais-Suomen ELY-keskus teettää maanteillä 14866 (Kutveleentie) ja 14826 (Utrasaarentie) sijaitsevien Kyläniemen ja Lamposaaren lauttapaikkojen lauttarantojen muutos- ja parannustöitä. Rakennustöitä tehdään Lamposaaren lauttapaikalla touko-elokuun välisenä aikana ja Kyläniemen lauttapaikalla heinä-joulukuun välisenä aikana. Hankkeessa peruskorjataan Lamposaaren lauttarantojen rakenteet. Kyläniemen lauttapaikalle rakennetaan uusi varalauttapaikka, uusitaan nykyiset huonokuntoiset lauttarannat ja toteutetaan lossiväylän parannus- ja kunnossapitoruoppaus sekä parannetaan lauttapaikkojen liikenneturvallisuutta. Rakennustöillä ei ole vaikutusta Kyläniemen ja Lamposaaren lossien aikataulun mukaiseen liikennöintiin. Töiden aikana Fintraffic Oy:n tieliikennekeskus tiedottaa mahdollisista liikenteen häiriöistä 24 h/vrk.

Nya undantagslov har beviljats för att fördriva vitkindade gäss från åkrar17.4.2024 14:10:06 EEST | Tiedote

NTM-centralen i Egentliga Finland har föregående vecka beviljat 15 undantagslov för att fördriva vitkindade gäss från åkrar i syfte att förhindra allvarliga skador på gröda. Undantagsloven omfattar 54 gårdar, vilka befinner sig främst i Norra Karelen. Enligt undantagsloven får vitkindande gäss får fördrivas med oskadliggörande metoder. Under vårflytten är det förbjudet att använda högljudda fördrivningsmetoder så som smällpatroner för att trygga häckningsfreden.