Oiva ja aikasormus vie koko perheen seikkailuun korpin matkassa

Juha Siron Oiva ja aikasormus on lasten- ja varhaisnuortenkirja, jossa poika ystävystyy runomittaan raakkuvan Kalle Kustaa Korpin kanssa. Kasvukertomus salaviisaan korpin matkassa on koko perheen yhteinen lukuelämys.

Juha Siro (c) Studio Torkkeli

Toista kouluvuotaan odottava ja lukemista harjoitteleva Oiva viettää kesäpäiviä isänsä ja tämän uuden kumppanin Leenan kanssa. Pihapiiriin ilmestyy myös Oivan seuraan hakeutuva peloton korppi.

“Siinä ja samassa korppi lehahti terassin kaiteelle, räpytteli mustan kiiltäviä siipiään ja oikoi koipiaan. Pyörähteli ja tanssahteli tärkeänä edestakaisin, koputteli kaidetta nokallaan ja kurotteli kaulaansa kohti Oivan kasvoja:

# Kraa kraa
evästä on sulla... oispa pikku pala mulla
kraa kraa...”

Poika ja korppi ystävystyvät nopeasti ensitapaamisensa jälkeen ja yhteisestä matkasta kehkeytyy huumorintäyteinen seikkailutarina.

Juha Siro on tamperelainen, useasti palkittu kirjailija, joka on julkaissut viisi runokokoelmaa, aforismikokoelman ja kuusi romaania. Hänen tekstejään on lisäksi useissa antologioissa ja oppimateriaaleissa.

Teos: Oiva ja aikasormus

Kirjoittaja: Juha Siro

Kustantaja: Avain

Julkaisupäivä: 13.8.2021