Olli Ojamo Merikarvialta on yksi Suomen iloisin yrittäjä -kisan finalisteista

Ilmarinen etsii Suomen iloisinta yrittäjää jo seitsemättä kertaa. Kilpailu on edennyt finalistivaiheeseen, ja voitosta kisaa kolme yrittäjää. Yksi kilpailun finalisteista on Eumer Finland Oy:n yrittäjä Olli Ojamo Merikarvialta.

Suomen iloisin yrittäjä -kilpailussa Ilmarinen palkitsee yrittäjän, joka omalla osaamisellaan ja asenteellaan luo positiivista ilmapiiriä ympärilleen ja tuo erityistä iloa asiakkailleen.

Suomen iloisin yrittäjä 2019 -finalistit ovat:

• Jani Törmi, Salaojamestarit Oy, Oulu
  • Olli Ojamo, Eumer Finland Oy, Merikarvia
  • Miia Kalliomäki, Iltapäiväkerho Huvikumpu, Klaukkala

Kilpailun voittaja valitaan yleisöäänien perusteella. Finalisteja voi äänestää 13.9. saakka Ilmarisen verkkosivuilla. Voittaja julkistetaan 18.9.

Yritys syntyi intohimosta kalastukseen ja yhdessäoloon

Merikarvialainen Olli Ojamo perusti yrityksensä yhdessä veljensä kanssa vuonna 2007. Eumer Finland syntyi intohimosta kalastukseen ja yhdessäoloon.

–Kalastus on aina koonnut ihmisiä yhteen: mennään kalaan ja nautitaan kavereiden kanssa yhdessäolosta luonnossa. Kalan tulo on vain plussaa, mutta ei aina pakollista, Ojamo kuvailee.

Kalastustarvikkeisiin erikoistunut Eumer Finland on vuosien varrella kasvanut ja kehittynyt.

–Teemme edelleen kalastustuotteita, -välineitä ja -tarvikkeita sekä tuomme ulkomailta erilaisia kalastustarvikkeita. Lisäksi yrityksille tarjottavat työkyky- ja kokouspalvelut ovat kasvaneet isoksi osaksi yritystoimintaamme, Ojamo kertoo.

Olli Ojamo kertoo, että parasta työssä ovat toiset ihmiset sekä oma kasvaminen ja kehittyminen.

– Saan olla upeitten ihmisten kanssa töissä, ja meillä on Suomen parhaat asiakkaat. Saan valtavasti voimaa päivittäisistä kohtaamisista asiakkaiden ja henkilökunnan kanssa. Tämä on ehkä isoin asia oman kasvun ja kehittymisen lisäksi joka päivä, Ojamo pohtii.

Yrittäjän hyvinvointi vaikuttaa laajalle

Suomen iloisin yrittäjä -kilpailu jakaa kiitosta hyvästä työstä ja edistää parempaa arkea työpaikoilla. Tavoitteena on nostaa esiin työhyvinvoinnin tärkeys positiivisten yrittäjätarinoiden kautta.

– Yrittäjän hyvinvointi heijastuu laajalle, joten omasta hyvinvoinnistaan ja jaksamisestaan on tärkeää pitää huolta. Omista voimavaroista huolehtimisella on selvä yhteys hyvään työsuoritukseen ja yrityksen taloudelliseen menestymiseen. Hyvinvoiva yrittäjä tuo innostusta työyhteisöön ja kannustaa yhä parempiin tuloksiin, Ilmarisen työkykyjohtaja Kristiina Halonen sanoo.

Yrittäjätarinoita eri puolilta Suomea

Ehdotuksia Suomen iloisimmaksi yrittäjäksi tuli tänä vuonna kaikkiaan 1 293. Yleisöääniä kertyi ehdotusvaiheessa reilut 86 000.

– Tavoitimme kisan kautta upeita yrittäjiä eri puolilta Suomea. On hienoa, miten kilpailu on saanut ihmiset tsemppaamaan toisiaan ja pohtimaan työhyvinvoinnin merkitystä. Odotamme jännittävää finalistivaihetta ja tiukkaa kisaa Suomen iloisimman yrittäjän tittelistä, markkinointipäällikkö Mari Merilampi Ilmarisesta kertoo.

Suomen iloisin yrittäjä -kilpailu järjestetään nyt jo seitsemättä kertaa. Kilpailu on kerännyt vuosittain runsaasti ehdotuksia ja yleisöääniä. Viime vuonna Suomen iloisin yrittäjä -kisan voitti Beauty Experience Lauri Salmen yrittäjä Lauri Salmi.

Tutustu finalisteihin ja äänestä suosikkiasi: ilmarinen.fi/suomeniloisinyrittaja

Suomen iloisin yrittäjä 2019 -kisan finalistivaihe alkaa – äänestä suosikkiasi!

• Kilpailuun ovat voineet osallistua kaikki suomalaiset yrittäjät, jotka työllistävät itsensä lisäksi 1–10 henkilöä. Kuka tahansa on voinut ilmoittaa yrittäjän mukaan kilpailuun ja äänestää suosikkiaan Ilmarisen verkkosivuilla. Finaaliin pääsi kolme ehdotusvaiheessa eniten ääniä saanutta yrittäjää.
  • Finalisteja voi äänestää 4.–13.9.2019 Ilmarisen verkkosivuilla. Voittaja julkistetaan 18.9.2019.
  • Kilpailun säännöt löytyvät Ilmarisen verkkosivuilta.

Lisätiedot:

Kristiina Halonen, työkykyjohtaja, p. 050 380 3868, kristiina.halonen@ilmarinen.fi
Mari Merilampi, markkinointipäällikkö, p. 050 539 8599, mari.merilampi@ilmarinen.fi

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme 1,2 miljoonan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on lähes 48 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Ilmarinens delårsrapport 1.1–30.6.2019: Stark början på året inom placeringsverksamheten, förbättrad kostnadseffektivitet och fortsatt tillväxt1.8.2019 11:07:29 EESTTiedote

Ilmarinens totalresultat ökade under årets första hälft till 931 miljoner euro (-502 miljoner euro 1.1–30.6.2018) tack vare goda placeringsintäkter. Driftskostnaderna minskade, resultatet av omkostnadsrörelsen förbättrades till 27 (20) miljoner euro och omkostnadsprocenten till 71 (78) procent. Premieinkomsten uppgick under början av året till 2,9 miljarder euro (2,7 miljarder euro). Kundbeståndet ökade mätt enligt premieinkomsten med 109 miljoner euro (44 miljoner euro). Pensioner utbetalades för sammanlagt 3,0 miljarder euro (2,8 miljarder euro) till 459 000 pensionstagare. Ilmarinens placeringsportfölj gav i januari–juni en avkastning på 6,0 procent (1,1 procent 1.1–30.6.2018), dvs. 2,7 miljarder euro (0,5 miljarder euro). Placeringarnas marknadsvärde uppgick vid utgången av juni till 47,8 miljarder euro (46,0 miljarder euro 31.12.2018). Den långsiktiga genomsnittliga nominella avkastningen på placeringarna var 5,7 procent, vilket motsvarar en reell årsavkastning på 4,1 procent. Sol