Olli Ojamo Merikarvialta on yksi Suomen iloisin yrittäjä -kisan finalisteista

Ilmarinen etsii Suomen iloisinta yrittäjää jo seitsemättä kertaa. Kilpailu on edennyt finalistivaiheeseen, ja voitosta kisaa kolme yrittäjää. Yksi kilpailun finalisteista on Eumer Finland Oy:n yrittäjä Olli Ojamo Merikarvialta.

Suomen iloisin yrittäjä -kilpailussa Ilmarinen palkitsee yrittäjän, joka omalla osaamisellaan ja asenteellaan luo positiivista ilmapiiriä ympärilleen ja tuo erityistä iloa asiakkailleen.

Suomen iloisin yrittäjä 2019 -finalistit ovat:

• Jani Törmi, Salaojamestarit Oy, Oulu
  • Olli Ojamo, Eumer Finland Oy, Merikarvia
  • Miia Kalliomäki, Iltapäiväkerho Huvikumpu, Klaukkala

Kilpailun voittaja valitaan yleisöäänien perusteella. Finalisteja voi äänestää 13.9. saakka Ilmarisen verkkosivuilla. Voittaja julkistetaan 18.9.

Yritys syntyi intohimosta kalastukseen ja yhdessäoloon

Merikarvialainen Olli Ojamo perusti yrityksensä yhdessä veljensä kanssa vuonna 2007. Eumer Finland syntyi intohimosta kalastukseen ja yhdessäoloon.

–Kalastus on aina koonnut ihmisiä yhteen: mennään kalaan ja nautitaan kavereiden kanssa yhdessäolosta luonnossa. Kalan tulo on vain plussaa, mutta ei aina pakollista, Ojamo kuvailee.

Kalastustarvikkeisiin erikoistunut Eumer Finland on vuosien varrella kasvanut ja kehittynyt.

–Teemme edelleen kalastustuotteita, -välineitä ja -tarvikkeita sekä tuomme ulkomailta erilaisia kalastustarvikkeita. Lisäksi yrityksille tarjottavat työkyky- ja kokouspalvelut ovat kasvaneet isoksi osaksi yritystoimintaamme, Ojamo kertoo.

Olli Ojamo kertoo, että parasta työssä ovat toiset ihmiset sekä oma kasvaminen ja kehittyminen.

– Saan olla upeitten ihmisten kanssa töissä, ja meillä on Suomen parhaat asiakkaat. Saan valtavasti voimaa päivittäisistä kohtaamisista asiakkaiden ja henkilökunnan kanssa. Tämä on ehkä isoin asia oman kasvun ja kehittymisen lisäksi joka päivä, Ojamo pohtii.

Yrittäjän hyvinvointi vaikuttaa laajalle

Suomen iloisin yrittäjä -kilpailu jakaa kiitosta hyvästä työstä ja edistää parempaa arkea työpaikoilla. Tavoitteena on nostaa esiin työhyvinvoinnin tärkeys positiivisten yrittäjätarinoiden kautta.

– Yrittäjän hyvinvointi heijastuu laajalle, joten omasta hyvinvoinnistaan ja jaksamisestaan on tärkeää pitää huolta. Omista voimavaroista huolehtimisella on selvä yhteys hyvään työsuoritukseen ja yrityksen taloudelliseen menestymiseen. Hyvinvoiva yrittäjä tuo innostusta työyhteisöön ja kannustaa yhä parempiin tuloksiin, Ilmarisen työkykyjohtaja Kristiina Halonen sanoo.

Yrittäjätarinoita eri puolilta Suomea

Ehdotuksia Suomen iloisimmaksi yrittäjäksi tuli tänä vuonna kaikkiaan 1 293. Yleisöääniä kertyi ehdotusvaiheessa reilut 86 000.

– Tavoitimme kisan kautta upeita yrittäjiä eri puolilta Suomea. On hienoa, miten kilpailu on saanut ihmiset tsemppaamaan toisiaan ja pohtimaan työhyvinvoinnin merkitystä. Odotamme jännittävää finalistivaihetta ja tiukkaa kisaa Suomen iloisimman yrittäjän tittelistä, markkinointipäällikkö Mari Merilampi Ilmarisesta kertoo.

Suomen iloisin yrittäjä -kilpailu järjestetään nyt jo seitsemättä kertaa. Kilpailu on kerännyt vuosittain runsaasti ehdotuksia ja yleisöääniä. Viime vuonna Suomen iloisin yrittäjä -kisan voitti Beauty Experience Lauri Salmen yrittäjä Lauri Salmi.

Tutustu finalisteihin ja äänestä suosikkiasi: ilmarinen.fi/suomeniloisinyrittaja

Suomen iloisin yrittäjä 2019 -kisan finalistivaihe alkaa – äänestä suosikkiasi!

• Kilpailuun ovat voineet osallistua kaikki suomalaiset yrittäjät, jotka työllistävät itsensä lisäksi 1–10 henkilöä. Kuka tahansa on voinut ilmoittaa yrittäjän mukaan kilpailuun ja äänestää suosikkiaan Ilmarisen verkkosivuilla. Finaaliin pääsi kolme ehdotusvaiheessa eniten ääniä saanutta yrittäjää.
  • Finalisteja voi äänestää 4.–13.9.2019 Ilmarisen verkkosivuilla. Voittaja julkistetaan 18.9.2019.
  • Kilpailun säännöt löytyvät Ilmarisen verkkosivuilta.

Lisätiedot:

Kristiina Halonen, työkykyjohtaja, p. 050 380 3868, kristiina.halonen@ilmarinen.fi
Mari Merilampi, markkinointipäällikkö, p. 050 539 8599, mari.merilampi@ilmarinen.fi

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme 1,2 miljoonan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on 49 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Fortsatt stark utveckling av placeringsverksamhet, kostnadseffektivitet och tillväxt1.11.2019 11:11:02 EETTiedote

Den starka utvecklingen under början av året fortsatte under det tredje kvartalet och totalresultatet steg till 1,3 miljarder euro tack vare goda placeringsintäkter. Ilmarinens placeringar avkastade 8,2 procent i januari–september, dvs. 3,7 miljarder euro och placeringstillgångarna ökade rekordartat till 49,1 miljarder euro. Kundbeståndet ökade, kostnaderna sjönk och kostnadseffektiviteten förbättrades ytterligare.

Strong performance in investment operations, cost-effectiveness and growth continued1.11.2019 11:07:07 EETPress release

The strong performance earlier in the year continued in the third quarter, and the total return increased to 1.3 billion, thanks to the good investment return. In January–September, Ilmarinen’s return on investments was 8.2 per cent, or EUR 3.7 billion, and investment assets rose to a record EUR 49.1 billion. The customer base grew, costs decreased and cost-effectiveness improved further.