Oma Säästöpankin (OmaSp) asiakastyytyväisyys ennätyskorkealla myös poikkeusaikana

OmaSp selvittää säännöllisesti asiakkaiden näkemyksiä pankin toiminnasta. Parasta palvelua -asiakastyytyväisyystutkimus onkin pankin keskeisimpiä onnistumisen mittareita.

Valtaosalle tutkimukseen vastanneista (90 %) OmaSp on pääasiallinen pankki. Asiakkaat arvostavat saamaansa henkilökohtaista palvelua monipuolisissa palvelukanavissa, ja tyytyväisyys omaan yhteyshenkilöön on pysynyt todella korkeana 4,7/5. Asiakkaat kokevat, että heitä palvellaan aina hyvällä asenteella 4,4/5. He arvostavat pankin laajoja aukioloaikoja ja erinomaista saavutettavuutta. Asiakkaat antoivat kokonaisarvosanaksi 4,3/5. Nettosuositteluindeksi (NPS) kehittyi ennätystasolle 50.

”Olemme tietenkin tyytyväisiä siitä, että olemme onnistuneet palvelemaan asiakkaitamme erinomaisesti myös poikkeusaikana. On tärkeää, että pankkiasioita voi halutessaan hoitaa myös esimerkiksi kotoa käsin digitaalisissa palvelukanavissa. Erityisen ilahduttavaa on tuloksissa, että yhä useampi asiakas on valmis suosittelemaan meitä eteenpäin ystävilleen tai kollegoilleen. Meille pankkina jatkuva asiakaskokemuksen parantaminen on sydämen asia”, kertoo viestintäjohtaja Minna Sillanpää.

Parasta palvelua -asiakastutkimuksen toteutti Balentor Oy web-kyselynä ajalla 30.11. – 20.12.2020 ja kaikkiaan 4 026 henkilöä vastasi kyselyyn. Tutkimukseen vastanneiden kesken arvottiin sähkökäyttöinen Fiat 500E Selänne Edition neljäksi kuukaudeksi käyttöön ja onnellinen voittaja oli Jani Juka.

Lämmin kiitos kaikille kyselyyn vastanneille!

Oma Säästöpankki Oyj on suomalainen Suomen suurin säästöpankki. Palvelemme ympäri maan 32 konttorissa ja digitaalisten kanavien kautta 140 000 henkilö- ja yritysasiakasta noin 300 asiantuntijan voimin. Vakavaraisen pankin kannattavuus on koko toimialan parhaimmistoa. Taseemme on yli 4,4 miljardia euroa. Oma Säästöpankki on listattu Nasdaq Helsingissä. Merkittävä osa henkilöstöä omistaa yhtiön osakkeita. Lupaamme tarjota paikkakunnan parasta pankkipalvelua kaikissa arjen raha-asioissa sekä konttoreissa että digitaalisissa palvelukanavissa. Lähellä ja läsnä omasp.fi

Kuortaneen, Parkanon ja Töysän Säästöpankkisäätiöiltä 112 500 euroa avustuksia 207 joukkueelle30.10.2020 08:35:08 EETTiedote

Kolme OmaSp Säätiötä päättivät yhdistää voimansa ja jakaa avustuksia toimialueidensa nuorten ja lasten urheiluseurojen joukkueille. Tempauksella haluttiin tehdä hyvää ja tukea talkootyöllä toimivia urheiluseurojen joukkueita sekä edistää lasten ja nuorten hyvinvointia ja terveellisiä elämäntapoja mahdollistamalla heille liikunnallisen lapsuuden ja nuoruuden. Avustuksia joukkueilla oli mahdollisuus hakea esimerkiksi kisamatkoihin, peliasuihin ja varusteisiin.