OmaSp ja Mandatum arvopaperien kaupankäyntipalveluissa yhteistyöhön

OmaSp ja Mandatum ovat sopineet arvopaperien kaupankäyntipalveluihin liittyvästä yhteistyöstä. OmaSp:n yhteistyö nykyisen arvo-osuustilien palveluntarjoajan Säästöpankkien Keskuspankki Suomi Oyj:n kanssa päättyy syksyn 2022 aikana, minkä jälkeen OmaSp luopuu arvo-osuustilien ja ulkomaisten osakkeiden säilytyksestä. Muutoksella ei ole vaikutusta OmaSp:n tarjoamiin rahasto- ja vakuutussijoituksiin, jotka jatkuvat ennallaan.

OmaSp suosittelee asiakkailleen jatkossa Mandatum Trader-kaupankäyntipalvelua, joka tarjoaa laajan valikoiman sijoituskohteita ja pääsyn maailmanlaajuisille markkinoille. Mandatum Trader on korkean teknologian kaupankäyntipalvelu, joka mahdollistaa kaupankäynnin kolmella eri sijoitustyyleihin sopivalla alustalla, ja sen ammattimaiset sijoitustyökalut ja kymmenientuhansien sijoituskohteiden valikoima sopivat eri tasoisten sijoittajien tarpeisiin.Tanskalainen Saxo Bank A/S vastaa palvelun kaupankäynnistä, viranomaisraportoinnista ja arvopaperien säilytyksestä, ja Mandatum Life Palvelut Oy toimii sen sidonnaisasiamiehenä Suomessa vastaten suomenkielisestä asiakaspalvelusta, asiakkaan tunnistamisesta ja palvelun markkinoinnista.

"Asiakkaamme ovat jo pidemmän aikaa toivoneet meiltä arvopaperikaupankäyntiin parempia palveluratkaisuja. Olen todella tyytyväinen, että voimme nyt vastata toiveisiin. Uuden yhteistyön myötä asiakkaillamme on mahdollisuus ottaa käyttöön erittäin kehittynyt kaupankäyntialusta ja mahdollisuus muun muassa osakesäästötiliin”, kertoo OmaSp:n toimitusjohtaja Pasi Sydänlammi.

”Toivotamme OmaSp:n asiakkaat ilolla tervetulleiksi Traderiin. Trader sopii niin kokeneille sijoittajille, jotka tarvitsevat kehittyneitä kaupankäynnin työkaluja, kuin sijoittamista aloitteleville, joille yksinkertainen käyttöliittymä on tärkeä ominaisuus. Uskomme, että laajan sijoituskohdevalikoimamme ja kolmen eri kaupankäyntialustamme joukosta löytyy kaikille sijoittajille sopiva vaihtoehto”, Mandatumin kaupankäyntipalveluiden johtaja Niklas Odenwall kommentoi.

Pasi Sydänlammi, toimitusjohtaja, puh. +358 45 657 5506, pasi.sydanlammi@omasp.fi
Minna Sillanpää, viestintäjohtaja, puh. +358 50 66592, minna.sillanpaa@omasp.fi

Mandatum
Niklas Odenwall, johtaja, kaupankäyntipalvelut, niklas.odenwall@mandatumlife.fi, +358 40 565 6043
Niina Riihelä, markkinointi- ja viestintäjohtaja, niina.riihela@mandatumlife.fi, +358 40 728 1548

Oma Säästöpankki Oyj on suomalainen Suomen suurin säästöpankki. Palvelemme ympäri maan 35 konttorissa ja digitaalisten kanavien kautta yli 150 000 henkilö- ja yritysasiakasta noin 330 asiantuntijan voimin. Vakavaraisen pankin kannattavuus on koko toimialan parhaimmistoa. Taseemme on 5,4 miljardia euroa. Oma Säästöpankki on listattu Nasdaq Helsingissä. Merkittävä osa henkilöstöä omistaa yhtiön osakkeita. Lupaamme tarjota paikkakunnan parasta pankkipalvelua kaikissa arjen raha-asioissa sekä konttoreissa että digitaalisissa palvelukanavissa. Lähellä ja läsnä omasp.fi

www.omasp.fi

Mandatum on vakavarainen ja arvostettu finanssiyhtiö, ja osa menestyvää Sampo-konsernia. Mandatum yhdistää rahan ja hengen erikoisosaamisen ja tarjoaa asiakkailleen laajasti omaisuuden- ja varainhoidon, säästämisen ja sijoittamisen, palkitsemisen ja sitouttamisen, eläkeaikaan varautumisen sekä henkilövakuuttamisen palvelut.

www.mandatumlife.fi

Mandatum Trader on kaupankäyntipalvelu, jonka tarjoaa tanskalainen Saxo Bank A/S. Mandatum Life Palvelut Oy toimii Saxo Bank A/S:n sidonnaisasiamiehenä ja vastaa Traderin suomenkielisestä asiakaspalvelusta, asiakkaan tunnistamisesta ja palvelun markkinoinnista. Saxo Bank vastaa palvelun kaupankäynnistä, viranomaisraportoinnista ja arvopaperien säilytyksestä. Traderissa asiakkuus aukeaa Saxo Bankiin.

www.mandatumtrader.fi

Saxo Bank on vuonna 1992 Kööpenhaminassa perustettu arvopaperikaupankäyntiin erikoistunut fintech-yhtiö. Saxo Bank tarjoaa palveluitaan yli 170 maassa ja yhtiöllä on maailmanlaajuisesti yli 2 500 työntekijää.

www.home.saxo

OmaSp ja Yrittäjät valtakunnalliseen yhteistyöhön11.4.2022 09:00:04 EEST | Tiedote

”Sekä Yrittäjät että Oma Säästöpankki ovat lähellä ja läsnä ympäri Suomen. Monelle yrittäjälle on tärkeää saada henkilökohtaista palvelua. Palvelu toteutuu yrittäjän toiveiden mukaisissa asiointikanavissa, mahdollistaen yrittäjän yrityksen ja henkilökohtaisten pankkitarpeiden sovittamisen. Oma Säästöpankin toiminnan kulmakivi on, että asiakasta ymmärtävää palvelua saa nopeasti ja juuri silloin kun sitä tarvitsee. Olemme iloisia, että saamme Oma Säästöpankin valtakunnalliseksi yhteistyökumppaniksemme”, Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen sanoo. Suomalainen Oma Säästöpankki Oyj on Suomen suurin säästöpankki. Se palvelee henkilö- ja yritysasiakkaitaan 35 konttorissa ja digitaalisten palvelukanavien kautta noin 330 asiantuntijan voimin. ”Tähtäämme pitkäaikaiseen ja tavoitteelliseen yhteistyöhön. Kummankin yhteinen päämäärä on taata suomalaisille pk-yrityksille mahdollisuuksia ja työkaluja taloudelliseen menestykseen ja turvata heidän sekä heidän perheidensä hyvinvointia. Yrittäjä

Vuosi 2021 oli OmaSp:lle ennätysvuosi kaikilla keskeisillä mittareilla7.2.2022 14:24:39 EET | Tiedote

OmaSp on tänään julkistanut tilinpäätöstiedotteensa ja järjestänyt tuloksestaan tiedotustilaisuuden. Vuosi 2021 oli kokonaisuudessaan OmaSp:lle vahvan kasvun vuosi ja kaikki keskeiset tunnusluvut nousivat uudelle ennätystasolle. Vuodesta toiseen jatkunut kannattava kasvu näkyy oman pääoman kertymänä, joka mahdollistaa investoinnit tulevaisuudessa ja entistä suuremman voitonjaon omistajille.