OmaSp tukee yrittäjyyttä käynnistämällä valtakunnallisen yhteistyön Suomen Uusyrityskeskuksen kanssa

Elinkeinoelämän tuki uusyrityskeskustoiminnalle on ensiarvoisen tärkeää. OmaSp liittyi jäseneksi, koska yrittäjyys on keskeinen arvo myös omassa toiminnassamme. Suomen 30 Uusyrityskeskusta neuvoo maksutta alkavia yrittäjiä ja yrittäjyyttä suunnittelevia. Koronakeväästä huolimatta, ja toisaalta juuri sen takia, perustamisneuvonnalle riittää kysyntää eri puolilla Suomea.

”Tämä on hieno tapa osoittaa tukea yrittäjyydelle ja Suomelle”

"Yhteistyö Suomen Uusyrityskeskusten kanssa tuntuu luontevalta, sillä meillä on samoja tavoitteita ja yhtenäinen maantieteellinen peitto. Tämä on myös hieno tapa osoittaa tukea yrittäjyydelle ja Suomelle. Yhteistyöllä tarjoamme ratkaisumalleja heidän asiantuntijoiden neuvontatyön tueksi ja osallistumme esimerkiksi Vuoden Uusyrittäjän valitsemiseen ja palkitsemiseen", kertoo OmaSp:n viestintäjohtaja Minna Sillanpää.

”Palveluvalikoimastamme löytyy useita tuotevaihtoehtoja, jotka sopivat nimenomaan uusille yrittäjille. Esimerkiksi EaSI-takaus on helppo tuote yrittäjien ja itsenäisten ammatinharjoittajien rahoittamiseen. Sen avulla voi saada 25 000 euron rahoituksen yrityksen perustamiseen, alkuvaiheen investointeihin tai käyttöpääomatarpeisiin. Uskon, että myös alkavat yrittäjät arvostavat pankkimme saavutettavuutta, ketterää toimintaa ja nopeita päätöksiä”, toteaa OmaSp:n yrityspankin johtaja Antti Varila.

Suomi tarvitsee yrittäjyyttä ja uusia alkuja

"Suomi tarvitsee kestäviä yrityksiä ja suomalaiset ansaitsevat tukea yrittäjyysunelmilleen. Uusyrityskeskuksissa on taito ja työkalut tehdä unelmista kannattavaa liiketoimintaa ja sitä kautta auttaa alueita ja koko maata vaurastumaan", toteaa Suomen Uusyrityskeskukset ry:n toimitusjohtaja Susanna Kallama.

Suomen Uusyrityskeskukset ry on paikallisten Uusyrityskeskusten yhteistoimintajärjestö, joka pitää huolta Uusyrityskeskusten toimintaedellytyksistä, kouluttaa yritysneuvojia, markkinoi maksuttomia neuvontapalveluja ja julkaisee muun muassa vuosittain päivittyvää, maksutonta Perustamisopas alkavalle yrittäjälle -julkaisua.

Yritysneuvonta Uusyrityskeskuksessa on asiakkaalle maksutonta jäsenten maksamien jäsenmaksujen ja kunnilta tulevan tuen ansiosta. Myös jäsenyrityksissä on asiantuntijoita, jotka osallistuvat neuvontaprosessiin talkootyönä. Alkavat yrittäjät saavat maksutta neuvontaa muun muassa tili-, mainos- ja lakiasiantoimistoilta. Yhteistyö kanssamme on luontevaa, koska asiakkaissamme on paljon yrittäjiä.

Antti Varila, yrityspankin johtaja, 040 162 5712, antti.varila@omasp.fi

Oma Säästöpankki Oyj on suomalainen Suomen suurin säästöpankki. Palvelemme ympäri maan 32 konttorissa ja digitaalisten kanavien kautta 140 000 henkilö- ja yritysasiakasta noin 300 asiantuntijan voimin. Vakavaraisen pankin kannattavuus on koko toimialan parhaimmistoa. Taseemme on yli 3,8 miljardia euroa. Oma Säästöpankki on listattu Nasdaq Helsingissä. Merkittävä osa henkilöstöä omistaa yhtiön osakkeita. Lupaamme tarjota paikkakunnan parasta pankkipalvelua kaikissa arjen raha-asioissa sekä konttoreissa että digitaalisissa palvelukanavissa. Lähellä ja läsnä omasp.fi

Jaossa 100 000 euroa nuorten ja lasten joukkueurheiluun Kuortaneen, Parkanon ja Töysän Säästöpankkisäätiöiltä2.9.2020 09:26:22 EESTTiedote

Kolme OmaSp Säätiötä yhdistävät voimansa ja jakavat yhteensä 100 000 euroa avustusta toimialueidensa nuorten ja lasten urheiluseurojen joukkueille. Kuortaneen, Parkanon ja Töysän Säästöpankkisäätiöt haluavat tehdä hyvää ja edistävät muun muassa lasten ja nuorten hyvinvointia mahdollistamalla heille liikunnallisen lapsuuden ja nuoruuden. Avustusta joukkueet voivat hakea esimerkiksi kisamatkoihin, peliasuihin ja varusteisiin.

Oma Säästöpankki julkaisee puolivuosikatsauksen ja kutsuu tiedotustilaisuuteen 10.8.202030.7.2020 08:51:29 EESTKutsu

OmaSp julkaisee vuoden 2020 puolivuosikatsauksen maanantaina 10.8.2020 arviolta klo 9. Tiedote on luettavissa julkistuksen jälkeen yhtiön internetsivuilla www.omasp.fi/sijoittajat. Yhtiö järjestää tiedotustilaisuuden analyytikoille, institutionaalisille sijoittajille ja medialle maanantaina 10.8. klo 10.30 OmaSp:n Helsingin konttorissa, osoitteessa Kluuvikatu 3, 7.krs, Helsinki. Tiedotustilaisuutta voi seurata myös suorana webcast-lähetyksenä 10.8.2020 klo 10.30 alkaen osoitteessa www.omasp.fi/sijoittajat ja myöhemmin tallenteena www.omasp.fi/sijoittajat. Sydämellisesti tervetuloa tutustumaan alkuvuoden tulokseemme ja loppuvuoden näkymiin.

OmaSp edistää pk-yritysten rahoitusta Euroopan investointirahaston turvin9.6.2020 08:21:38 EESTTiedote

Oma Säästöpankki Oyj (OmaSp) on allekirjoittanut uuden jatkokiintiön takaussopimuksesta Euroopan investointirahaston (EIR) kanssa. Yhteistyöohjelman tavoitteena on helpottaa suomalaisten pk-yritysten luoton saantia ja kannustaa investointeihin. Jatkosopimus kattaa yhteensä 75 miljoonan euron yritysluotot, joita pankki voi myöntää määrätyin kriteerein kasvuhakuisille PK-yrityksille. Luotonannon riskit jaetaan OmaSp:n ja EIR:n kesken.