Open Creative House pursuaa luovuutta ja tapahtumia

Espoon Keilaniemessä ovensa avannut Open Creative House tarjoaa kevään aikana mielenkiintoista ohjelmaa. Luovien tekijöiden ja yritysten keskittymä kokoaa yhteen musiikkialan ja visuaalisen taiteen tekijöitä sekä startup-kulttuuria.
Kuva: Anttu Koistinen

Helmikuun lopulla vietetään avoimia ovia yhdessä Muusikkojen liiton kanssa järjestettävällä tapahtumaviikolla. Viikon jokaisena arkipäivänä on aamiaisbrunssin lisäksi tarjolla mielenkiintoisia asiantuntijavieraita muun muassa Business Finlandilta sekä musiikkiteknologian ja psykologian saralta.

”Haluamme tarjota laajan näkemyksen luovaan alaan. Kysymys on monimuotoisesta kokonaisuudesta, jonka keskiössä on kuitenkin yksilö – luovan työn tekijä. Tämän viikon aikana tahdomme tukea taiteilijoiden ammatillista polkua ja kertoa heille yrittäjyydestä, hyvinvoinnista alalla, luovien palvelujen tuotteistamisesta sekä konkreettisesti tutustuttaa heitä studioillamme musiikkiteknologian saloihin”, kertoo Juka Hynynen, Open Creative Housen toimitusjohtaja.

Yhteistyökumppani Random Venturesin Kustaa Valtonen ja Peter Vesterbacka ovat innoissaan kansainvälistä startup-kulttuuria ja luovan alan ekosysteemiä kehittävästä toiminnasta. "Luovien alojen, start-uppien kohtaaminen ja kansainvälistyminen ovat meille lähellä sydäntä ja kansantaloudelle tärkeä asia. Tuloksia on jo alkanut syntyä Norjan, Viron ja muiden Pohjoismaiden kanssa käynnistetyistä yhteistyöprojekteista", toteaa Valtonen.

Open Creative Housen studioissa syntyy viikottain uutta luovaa sisältöä. Kevään aikana tullaan julkaisemaan lukuisia hienojen artistien ja taiteilijoiden uutuuksia. Käytössä on alan viimeisintä teknologiaa, kuten esimerkiksi immersiivistä Dolby Atmos -äänimaailmaa.

"Viime vuoden loppuun mennessä studioillamme oli yli 60 musiikintekijää, joille tarjosimme kaikkiaan 1000 tuntia studioiden testiaikaa. Tämä on ainutlaatuista koko alalla. Käyttäjiltä saamamme palautteen pohjalta haluamme koko ajan oppia ja kehittää tarjontaamme mahdollisimman monipuoliseksi", kertoo Tommi Kalenius, Open Creative Housen yhteisömanageri.

Itsenäisille artisteille on avattu myös uudenlainen label service -palvelu helpottamaan digitaalista jakelua, promootiota ja viestintää. Open Creative Housen käyttäjät koostuvat huipputekijöistä nouseviin kykyihin. Ensimmäisiä julkaisuja ovat muun muassa Emma Salokoski & Jarmo Saari -duon albumi sekä australialaissuomalaisen lauluntekijän Teri Mantereen ja oululaislähtöisen Uusi Rakkaus -yhtyeen singlet.

Open Creative House tarjoaa avoimien ovien viikon kaikille kiinnostuneille 27.2.3.3.2023

Tapahtumaviikon ohjelma:

Kuva: Anttu Koistinen