Turun Messukeskus Oy/Turun Messu- ja KongressikeskusTurun Messukeskus Oy/Turun Messu- ja Kongressikeskus

Osaava Nainen 2021 yhdistää hyvinvointia edistävät tuotteet ja palvelut saman katon alle

Osaava Nainen -messut järjestetään 30.–31.10.2021 Turun Messukeskuksessa. Tapahtuman lavoille nousevat esimerkiksi Diili-voittaja ja tapahtuma-alan yrittäjä Sointu Borg, markkinoinnin ja viihdeteollisuuden alojen yrittäjä Anne Kukkohovi sekä lääkäri, yrittäjä ja kirjailija Emilia Vuorisalmi. Tervetuloa nauttimaan messuista, jossa yhdistyy terveys, kauneus, itsensä kehittäminen ja tieto!

Messuilla on mukana tuttuja brändejä, kuten Life, Mehiläinen ja marjatuotteistaan tunnettu perheyritys Roberts Oy. Luonnonkosmetiikka on viime vuosina noussut erityiseen suosioon ja meillä onkin ilo saada messuille mukaan mm. naantalilainen Luonkos.

Jaana Villasen luotsaamiin #Huippunaiset-keskusteluihin osallistuvat mm. taiteilija Johanna Oras, pitkän ja vaikuttavan uran politiikassa luonut Sirpa Pietikäinen sekä yleisön valitsema Varsinais-Suomen Huippunainen!

Lisäksi muodin rautainen ammattinainen Marjo Sjöroos tuo Osaava Nainen -messuille jälleen upeat muotinäytökset sekä Miss Turku -kilpailun. Näytöksissä on mukana Suomen palkituimman dragartistin Marko Vainion luoma kansainvälisen tason Divet Show ja muotinäytökset juontaa Janne Porkka.

Messukohtaamiset toteutetaan edelleen terveysturvallisuudesta huolehtien ja Turun Messukeskuksessa on mm. voimassa vahva maskisuositus. Lounais-Suomessa ei ole voimassa olevaa kokoontumisrajoitusta, joten Turun Messukeskuksen omissa tapahtumissa ei ole tällä hetkellä käytössä koronapassia.

Puheenvuoroja rohkeudesta, hyvinvoinnista ja johtajuudesta

Osaava Nainen 2021 kerää yhteen laajan kirjon eri alojen asiantuntijoita. Lauantaina 30.10. klo 17.15 tapahtuman päälavalla esiintyy vuoden 2021 Diili-voittaja Sointu Borg, joka puheenvuorossaan ”Röyhkeästi rohkea” käsittelee rohkeutta ja häpeää omien kokemusten ja oivallusten kautta. Sunnuntaina 31.10. klo 11.15 lavalle nousee lääkäri, kirjailija ja yrittäjä Emilia Vuorisalmi aiheellaan ”Rakkaus on lääkkeistä voimakkain - Miten hyödyntää sen supervoima arjessa?”.

Lauantain 30.10. päälavan ohjelmassa on mukana mm. kansainvälinen Business Influencer Hanne Nuutinen, jokakäsittelee vahvuuksien löytämistäklo 10.15 puheenvuorossaan ”Suomalaisen Naisen Sielu, Sydän ja Suunvuoro”. Lisäksi klo 13.15 päästään syventymään oman talouden hallintaan, kun lavalla nähdään Taloushallinnon Ratkaisutoimisto Oikia Oy:n toimitusjohtaja Riikka Laakio.

Sunnuntaina 31.10. klo 13.15 päälavalla yrittäjä Nina Rinne puhuu rohkean elämän kulmakivistä. Klo 15.15 #Huippunaiset-keskustelussa haastatellaan YK:n tasa-arvojärjestö UN Womenin Suomen toiminnanjohtaja Jaana Hirsikangasta.

Wellness-tilassa maksuttomia lajikokeiluja taijista joogaan ja Tarot Workshopista äänimaljarentoutukseen

Messuhumun keskellä on mahdollisuus vetäytyä Wellness-tilaan nauttimaan rauhallisesta äänimaljarentoutuksesta, meditaatiosta, taijista ja joogasta. Ohjatut harjoitukset ovat maksuttomia, eikä niihin tarvitse ilmoittautua etukäteen. Tarvitset vain rennot vaatteet ja harjoituksesta riippuen voit ottaa mukaan oman joogamaton. Maton saa myös lainaan paikanpäältä.

Lauantai ja sunnuntai avataan ihanan lempeällä Yogannin Anni Leskisen vetämällä aamujoogalla klo 10.15 alkaen. Lauantaina klo 13.15 alkaen on mahdollisuus kokeilla Pirjo Heiskasen äänimaljarentoutusta ja klo 14.10 päästään tutustumaan taijin maailmaan Studio Reinun johdolla. Lauantai-iltapäivän päättää Yogannin Feminine Flow -jooga, joka vahvistaa feminiinistä energiaa jooga-asentojen avulla.

Sunnuntaina on kokeiltavissa aamujoogan ja äänimaljarentoutuksen lisäksi Tuula Huhtalan vetämä Tarot Workshop klo 12.15.

Viikonloppu täynnä oivalluksia, shoppailumahdollisuuksia ja rentoutumishetkiä

Tapahtuma tarjoaa monipuolista tekemistä koko viikonlopuksi: messujen aikana voit kartuttaa tietämystäsi eri alojen asiantuntijoiden avulla, inspiroitua puheista ja haastatteluista tai keskittyä shoppailuun. Lisäksi voit shoppailla, pyörähtää sisustusosastolla ja nauttia näyttävistä muotinäytöksistä.

Outlet-hintoja ja erityisiä messutarjouksia on luvassa ainakin Mukelomestalta (mm. Muumi-vaatteita ja joulukoristeita) ja Kustannus-Mäkelältä. Messuilta kannattaakin hankkia lahjoja valmiiksi pukinkonttiin!

Sisustus- ja vaatepuolta edustavat mm. Design Jukka Rintala, OHTO Nordic Home, Urban Design Boutique ja Kenkäkauppa Alina. Messuilla ihastuttavat myös käsintehdyt korut ja asusteet ja mukana ovat mm. Sunset Koru Oy, The Lumous Story, Koruranta ja Kaarna Finland.

Life-ohjelmalavan tarjonta puolestaan keskittyy ravintolisien, luonnonkosmetiikan, vitamiinien ja hyvinvointituotteiden maailmaan. Lavalla päästään molempina päivinä kuulemaan esimerkiksi PharmaNordin terveystuoteasiantuntija Jarmo Hörkön vinkeistä kaamoksesta selviämiseen, sekä ravitsemuksen vaikutuksesta ihon kuntoon bertil’s health oy:n tuotepäällikkö Juha Sihvosen johdolla.

Nämä ja paljon muuta Osaava Nainen-messuilla 30.-31.10.2021 Turun Messukeskuksessa. Tutustu koko ohjelmaan osoitteessa www.osaavanainen.fi ja tule nauttimaan inspiroivasta viikonlopusta!

Ennakkoliput netistä aikuisille 10 € (ovelta 13 €), eläkeläisille 8 € (11 €) ja opiskelijoille 5 € (7 €). Liput ovat nyt ostettavissa osoitteesta https://liput.messukeskus.fi.

Projektipäällikkö Anniina Jokinen, anniina.jokinen@turunmessukeskus.fi044 091 1808

Viestintäpäällikkö Kia Itänen, kia.itanen@turunmessukeskus.fi040 192 2405

Vaihde (02) 337 111https://www.turunmessukeskus.fi

Turun Talouspäivät 2021 – Säästä & Sijoita on kaksipäiväinen tapahtuma omasta taloudesta ja sijoittamisesta kiinnostuneille14.10.2021 10:59:34 EEST | Tiedote

Turun Talouspäivät – Säästä & Sijoita järjestetään Turun Messukeskuksessa 22.–23.10.2021. Puhujina tapahtumassa ovat mm. EVA:n Emilia Kullas, Nasdaq OMX Helsingin Minna Korpi, Pörssisäätiön Sari Lounasmeri, kansanedustaja Antti Häkkänen, europarlamentaarikko Ville Niinistö ja Turun apulaispormestari Ville Valkonen. Tervetuloa tapahtumaan, joka tarjoaa laadukasta ja helposti lähestyttävää sisältöä niin sijoittamisesta kiinnostuneille kuin kokeneemmille piensijoittajille!

Turun Kirjamessut ja Turun Ruoka- ja Viinimessut kokosivat yhteen kirjallisuuden, musiikin ja ruoan ystävät pitkän tauon jälkeen3.10.2021 19:17:43 EEST | Tiedote

Pitkään ja hartaasti odotetut Turun Kirjamessut sekä Turun Ruoka- ja Viinimessut vietettiin Turun Messukeskuksessa 1.–3.10.2021. Messuilla vieraili kolmen päivän aikana yhteensä yli 11 500 kävijää. ”Suuri kiitos kaikille yhteistyökumppaneille, esiintyjille ja ennen kaikkea kävijöille mukanaolostanne! Yhdessä teimme näistä kirjamessuista elämykselliset ja ikimuistoiset”, iloitsee Turun Kirjamessujen ohjelmajohtaja Jenni Haukio.

Turun Ruoka- ja Viinimessut järjestetään jälleen 1.–3.10.202129.9.2021 16:35:22 EEST | Tiedote

Tapahtuma yhdistää herkullisen ruoan ja juoman sekä kohtaamiset alan ihmisten ja harrastajien välillä. Turun Ruoka- ja Viinimessut järjestetään Turun Messukeskuksessa samaan aikaan Turun Kirjamessujen kanssa ja yksi lippu käy molempiin tapahtumiin. Atria-ruokalavalla tavataan mm. tunnettuja kokkeja ja ruokakirjailijoita. Lisäksi lauantaista sunnuntaihin Atria-ruokalavalla taiotaan Atrian lihaherkkuja sadonkorjuuteemalla, joten kannattaa tulla ottamaan vinkit talteen!

Turun Kirjamessut avaa vihdoin ovet kirjojen ja musiikin ystäville tulevana viikonloppuna 1.–3.10.202129.9.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Turun Kirjamessujen poikkitaiteellisena pääteemana on tänä vuonna musiikki & auditiivinen kulttuuri ja ajankohtaisteemoina tiedon murros ja hyvinvoinnin taito. Suomen vanhimmassa, jo vuodesta 1990 lähtien järjestetyssä kirjamessutapahtumassa on noin 600 esiintyjää, 300 yksittäistä ohjelmaa ja yli 100 näytteilleasettajaa. Kyseessä on Suomen ensimmäinen suuri kirjallisuustapahtuma pitkän koronarajoituskauden jälkeen. Messukohtaamiset toteutetaan terveysturvallisuutta kattavasti huomioiden.