Oscar Softwaren myynti kasvoi jälleen vahvasti

Oma tuotekehitys ja myynti sekä verkkoliiketoimintaan panostaminen kannatti. Tilikaudella 6/2016 – 6/2017 Oscar Software Oy:n liikevaihto kasvoi 30 % saavuttaen noin 7,6 miljoonaa euroa liikevoiton ollessa noin 0,9 miljoonaa. Mainittakoon, että asiakaskohtaisen ohjelmistokehityksen myynti kasvoi peräti yli 70 prosenttia ja ohjelmistomyynti yli 40 % edellisestä kaudesta.

Ohjelmistomyynnin vahva kasvu ei näy suoraan liikevaihdossa, koska iso osa siitä on pilvipalveluita, joiden tuotto kertyy vasta ajan kanssa kuukausimaksuista. Tämä luo vahvaa tulevaisuudenpohjaa. Viime kaudelle Oscar on satsannut erityisesti verkkokauppaan ja verkkoliiketoimintaan hankkimalla liiketoimintakaupan myötä lisää osaamista ja asiakkuuksia. Tällä hetkellä on työn alla useita laajoja ja vaativia verkkopalvelutoteutuksia.

Toimitusjohtaja Simo Salminen kuvailee innostuneesti yhtiön visiota ”yhden luukun periaatteeksi”. Tavoitteena on olla palveleva ohjelmistotalo, jolta asiakas voi ostaa kaikki yritystoimintaansa tukevat järjestelmät ja palvelut, kuten taloudenhallinnan, toiminnanohjausjärjestelmän, verkkoliiketoiminnan ja asiakkuudenhallinnan. Tätä periaatetta on viety vahvasti eteenpäin. Panostamme liikevaihdostamme noin 30 % omaan tuotekehitykseen ja innovointiin.

- Meillä on ollut jo pitkään ideana tarjota asiakkaillemme liiketoiminta-alustaratkaisu, jolloin asiakas voi asioida yhden toimijan kanssa. Tätä selvästi halutaan markkinoilla. Kysyntä on jatkunut korkeana, tilauskantaa on enemmän kuin koskaan ja tarjouskanta vastaa useamman vuoden myyntiä. Ensi vuonna tavoitteemme on rikkoa 10 miljoonan euron liikevaihto, kommentoi myyntijohtaja Jarno Lahtinen tarmoa täynnä.

Keväällä rikkoutui sadan oscarilaisen maaginen rajapyykki. Uusia menestyksen tekijöitä tarvitaan kuluvallakin kaudella useita kymmeniä.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Oscar-liiketoiminta-alustaSiirry videokanavalle

Vuolteenkatu 2

Vuonna 2005 perustettu Oscar Software Oy on toiminnanohjausjärjestelmien (ERP) kehitykseen ja liiketoimintapalvelujen tarjontaan erikoistunut suomalainen ohjelmistopalveluyritys.

Toiminnanohjausjärjestelmien lisäksi Oscar Software tarjoaa taloushallinnon, verkkoliiketoiminnan sekä IT- ja ohjelmistokehityksen palveluita. Noin 700 asiakasyrityksen joukkoon kuuluu pk-yrityksiä eri toimialoilta (mm. teollisuus, tukkukauppa, huoltoliiketoiminta, palvelut).

Yrityksen pääkonttori sijaitsee Tampereella. Henkilöstöä Oscar Softwarella on noin 150 henkilöä.

Oscar Software lahjoittaa ERP-käyttöönoton Kolarin Rakennustarvikkeelle12.1.2024 07:38:00 EET | Tiedote

Ohjelmistotalo Oscar Software Oy lahjoittaa Lapissa toimivalle, rakennusalan tukku- ja vähittäiskaupalle ilmaiseksi käyttöönottoprojektin, jossa yritys saa käyttöönsä toiminnanohjausjärjestelmän ja verkkokaupan. Hanke kuuluu Oscarin Lupa kasvaa -markkinointikampanjaan, jossa eri kanavissa seurataan käyttöönottoprojektin etenemistä sekä ERP-järjestelmän ja verkkokaupan tuomia hyötyjä valitulle yritykselle.

Oscar Softwaren "Lupa Kasvaa" -kampanja ylitti odotukset: Digitalisaatio kiinnostaa vaikeina aikoina18.9.2023 07:15:00 EEST | Tiedote

Oscar Software, johtava ohjelmistoratkaisujen tarjoaja, on saavuttanut "Lupa Kasvaa" -kampanjallaan valtavan suosion ja ylittänyt asetetut tavoitteet. Kampanjassa etsittiin pk-yrityksiä, jotka saavat toimintaa tehostavan liiketoiminta-alustan käyttöönoton maksutta. Tavoitteena on auttaa suomalaisia yrityksiä saavuttamaan kasvua ja kannattavuutta, ja vastaus kampanjaan oli erittäin positiivinen.