Oscar Softwaren myynti kasvoi jälleen vahvasti

Oma tuotekehitys ja myynti sekä verkkoliiketoimintaan panostaminen kannatti. Tilikaudella 6/2016 – 6/2017 Oscar Software Oy:n liikevaihto kasvoi 30 % saavuttaen noin 7,6 miljoonaa euroa liikevoiton ollessa noin 0,9 miljoonaa. Mainittakoon, että asiakaskohtaisen ohjelmistokehityksen myynti kasvoi peräti yli 70 prosenttia ja ohjelmistomyynti yli 40 % edellisestä kaudesta.

Oscar-liiketoiminta-alusta
Siirry videokanavalle

Ohjelmistomyynnin vahva kasvu ei näy suoraan liikevaihdossa, koska iso osa siitä on pilvipalveluita, joiden tuotto kertyy vasta ajan kanssa kuukausimaksuista. Tämä luo vahvaa tulevaisuudenpohjaa. Viime kaudelle Oscar on satsannut erityisesti verkkokauppaan ja verkkoliiketoimintaan hankkimalla liiketoimintakaupan myötä lisää osaamista ja asiakkuuksia. Tällä hetkellä on työn alla useita laajoja ja vaativia verkkopalvelutoteutuksia.

Toimitusjohtaja Simo Salminen kuvailee innostuneesti yhtiön visiota ”yhden luukun periaatteeksi”. Tavoitteena on olla palveleva ohjelmistotalo, jolta asiakas voi ostaa kaikki yritystoimintaansa tukevat järjestelmät ja palvelut, kuten taloudenhallinnan, toiminnanohjausjärjestelmän, verkkoliiketoiminnan ja asiakkuudenhallinnan. Tätä periaatetta on viety vahvasti eteenpäin. Panostamme liikevaihdostamme noin 30 % omaan tuotekehitykseen ja innovointiin.

- Meillä on ollut jo pitkään ideana tarjota asiakkaillemme liiketoiminta-alustaratkaisu, jolloin asiakas voi asioida yhden toimijan kanssa. Tätä selvästi halutaan markkinoilla. Kysyntä on jatkunut korkeana, tilauskantaa on enemmän kuin koskaan ja tarjouskanta vastaa useamman vuoden myyntiä. Ensi vuonna tavoitteemme on rikkoa 10 miljoonan euron liikevaihto, kommentoi myyntijohtaja Jarno Lahtinen tarmoa täynnä.

Keväällä rikkoutui sadan oscarilaisen maaginen rajapyykki. Uusia menestyksen tekijöitä tarvitaan kuluvallakin kaudella useita kymmeniä.

Oscar Software tarjoaa sinulle ja yrityksellesi parhaat ERP-ratkaisut rautaisella ammattitaidolla. Olemme toteuttaneet monipuolisia ratkaisuja teollisuudelle, tukkukaupalle, huoltoon ja kunnossapitoon sekä palveluliiketoimintaan.

Liiketoiminta-alustamme kattaa toiminnan- ja tuotannonohjauksen lisäksi muun muassa erilaiset mobiilisovellukset, verkkoliiketoiminnan, asiakkuudenhallinnan, verkkokaupan, BI-raportoinnin, vähittäismyynnin, palkka- sekä henkilöstöhallinnon – kaikki tarvittaessa modernina pilvipalveluna.

Tietojärjestelmien lisäksi tarjoamme asiakkaillemme liiketoimintapalveluita, kuten Oscar Talousosasto®, Oscar IT, Oscar HR -palveluita ja konsultointia. Kannattavasti kasvavan yksityisomisteisen Oscar Softwaren palveluksessa on yli 100 liiketoiminnan ammattilaista. Yhtiömme käyttää vuodessa noin 30 % liikevaihdostaan tuotekehitykseen.

Tavoitteemme on sinun yrityksesi menestys.

Vuosi 2017 käynnistyi ennätysmäisen hyvin - Rekrytointitahti kiihtyy edellisen vuoden noin kolmanneksen lisäyksestä6.2.2017 14:28Uutinen

Oscar Softwaren tammikuu lähti vauhdilla liikkeelle, kun kokonaismyynti kasvoi edellisvuoden tammikuuhun verrattuna noin 63 % kohoten reiluun 0,8 miljoonaan euroon. Erityisesti ohjelmistolisenssimyynti ponkaisi peräti 248 % kasvun, ja samalla kaikkien aikojen kuukausiennätys parantui lähes 50 % aiemmasta. Kannattavan kasvun suurimpana ajurina on ollut omaan suomalaiseen osaamiseen ja tuotekehitykseen panostaminen, mitä asiakkaat ovat laajasti arvostaneet.

Oscar Software kasvatti jälleen myyntiään laajalla rintamalla - Kasvua kiihdytetään vuonna 2016 uusilla ratkaisuilla ja palvelukokonaisuuksilla29.12.2015 12:27Tiedote

Oscar Softwaren myynti on kasvanut yhtiön perustamisesta lähtien yli 10 vuotta yhteensä reilut 1000 %. Kesällä päättynyt tilikausi ei tehnyt poikkeusta, sillä kasvua kertyi edelliseen kauteen nähden yli 25 %. Liikevaihto kohosi 4,9 miljoonaan euroon kannattavuuden pysyessä hyvällä tasolla. Ohjelmistoyrityskartoitus 2015 mukaan ohjelmistoala Suomessa kasvoi keskimäärin 7 %, kun pelialaa ei huomioida. Sen sijaan suurten ohjelmistoyritysten liikevaihto laski.