Oscar Softwaren myynti kasvoi jälleen vahvasti

Oma tuotekehitys ja myynti sekä verkkoliiketoimintaan panostaminen kannatti. Tilikaudella 6/2016 – 6/2017 Oscar Software Oy:n liikevaihto kasvoi 30 % saavuttaen noin 7,6 miljoonaa euroa liikevoiton ollessa noin 0,9 miljoonaa. Mainittakoon, että asiakaskohtaisen ohjelmistokehityksen myynti kasvoi peräti yli 70 prosenttia ja ohjelmistomyynti yli 40 % edellisestä kaudesta.

Ohjelmistomyynnin vahva kasvu ei näy suoraan liikevaihdossa, koska iso osa siitä on pilvipalveluita, joiden tuotto kertyy vasta ajan kanssa kuukausimaksuista. Tämä luo vahvaa tulevaisuudenpohjaa. Viime kaudelle Oscar on satsannut erityisesti verkkokauppaan ja verkkoliiketoimintaan hankkimalla liiketoimintakaupan myötä lisää osaamista ja asiakkuuksia. Tällä hetkellä on työn alla useita laajoja ja vaativia verkkopalvelutoteutuksia.

Toimitusjohtaja Simo Salminen kuvailee innostuneesti yhtiön visiota ”yhden luukun periaatteeksi”. Tavoitteena on olla palveleva ohjelmistotalo, jolta asiakas voi ostaa kaikki yritystoimintaansa tukevat järjestelmät ja palvelut, kuten taloudenhallinnan, toiminnanohjausjärjestelmän, verkkoliiketoiminnan ja asiakkuudenhallinnan. Tätä periaatetta on viety vahvasti eteenpäin. Panostamme liikevaihdostamme noin 30 % omaan tuotekehitykseen ja innovointiin.

- Meillä on ollut jo pitkään ideana tarjota asiakkaillemme liiketoiminta-alustaratkaisu, jolloin asiakas voi asioida yhden toimijan kanssa. Tätä selvästi halutaan markkinoilla. Kysyntä on jatkunut korkeana, tilauskantaa on enemmän kuin koskaan ja tarjouskanta vastaa useamman vuoden myyntiä. Ensi vuonna tavoitteemme on rikkoa 10 miljoonan euron liikevaihto, kommentoi myyntijohtaja Jarno Lahtinen tarmoa täynnä.

Keväällä rikkoutui sadan oscarilaisen maaginen rajapyykki. Uusia menestyksen tekijöitä tarvitaan kuluvallakin kaudella useita kymmeniä.

Oscar-liiketoiminta-alusta
Siirry videokanavalle

Oscar on liiketoiminnan ohjauksen edelläkävijä ja suunnannäyttäjä.Olemme Suomen nopeimmin kasvava toiminnanohjauksen palvelutalo, joka toimii Tampereella, Raisiossa ja Espoossa. Oscar toimittaa markkinoiden parhaita ERP-ratkaisuja ja verkkopalveluita teollisuuden, tukkukaupan ja huolto- ja palveluliiketoiminnan tarpeisiin sekä tarjoaa asiakasyrityksilleen kattavia taloushallinto-, HR-, IT- ja liiketoimintapalveluja.

Liiketoiminta-alustamme kattaa toiminnan- ja tuotannonohjauksen lisäksi muun muassa erilaiset mobiilisovellukset, verkkoliiketoiminnan, asiakkuudenhallinnan, verkkokaupan, BI-raportoinnin, vähittäismyynnin, palkka- sekä henkilöstöhallinnon – kaikki tarvittaessa modernina pilvipalveluna. Voimme tarjota koko liiketoiminta-alustatoimituksen iloisena takuutoimituksena yhdellä kuukausihinnalla sisältäen kaiken tarvittavan, mukaan lukien liiketoimintapalvelut.