Osta matkalippu etukäteen Kuninkuusraveihin

27.7.2017 16:13 | HSL Helsingin seudun liikenne

Etukäteen hankittu matkalippu sujuvoittaa omaa ja toisten liikkumista Kuninkuusraveissa 6.-8.8. Espoon Vermossa.

Mobiililippu on helppo ja kätevä matkalippu. Kuva: Lauri Eriksson/HSL

Kuninkuusravit järjestetään 4.- 6.8. Espoon Vermossa. Tapahtuma on osa Suomi 100 –juhlavuotta. Ravivieraiden kannattaa varata aikaa liikkumiseen ja varautua ruuhkiin, sillä paikalle odotetaan jopa 20 000 osallistujaa.Etukäteen hankittu HSL:n matkalippu sujuvoittaa omaa ja toisten liikkumista tapahtumaan.

Neljä tapaa hankkia matkalippu etukäteen:

1. UUTUUS:  HSL ja lippu.fi- palvelu tarjoavat tapahtumalippu + matkalippu -yhdistelmää, jolla voi matkustaa lähijunilla sekä linjalla 550, jolla pääsee esimerkiksi Huopalahden tai Leppävaaran asemilta Vermoon.

2. Jos sinulla on HSL-matkakortti, lataa arvoa HSL-matkakortille ja maksa matka sillä.

3. Osta vuorokausilippu. Se kannattaa, jos teet päivän aikana useamman matkan ja matkustat myös yötaksan aikaan klo 2.00 – 4.30.

4. Hanki mobiililippu. HSL-mobiililippusovelluksella saat lipun kätevästi kännykkään. Mobiililipun voi maksaa Visa- tai Mastercard-maksukorteilla tai puhelinlaskulla. Lataa HSL-mobiililippusovellus puhelimeesi sovelluskaupoista tai katso lisätietoja: www.hsl.fi/mobiililippu

Lippuja saa kaikilta HSL-alueen R-kioskeilta. Kaikki lipunmyyntipaikat.

Käytä liikkumisen apuna myös Reittiopas.fi–palvelua. Vermon osoite on Majurinkuja, 02600 Espoo.

Tapahtuman järjestäjät suosittelevat käyttämään lähijunia Leppävaaraan, mistä on non-stop-bussiyhteys Vermoon.

A-junilla on lisäliikennettä Kuninkuusravien aikana 5.-6.8.

Asiakkuus ja myynti -osaston johtaja Mari Flink 040 715 0440

Mobiililippu on helppo ja kätevä matkalippu. Kuva: Lauri Eriksson/HSL

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 360 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 63 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 22.8.22.8.2017 11:29Tiedote

Helsingin seudun liikenne –kuntayhtymän uusi hallitus piti ensimmäisen varsinaisen kokouksensa 22.8. Uuden hallituksen puheenjohtajana toimii Tatu Rauhamäki (kok.) Helsingistä ja varapuheenjohtajana Sirpa Hertell (vihr.) Espoosta. Hallituksessa on yhteensä 14 jäsentä. Hallitus on HSL-kuntayhtymän keskeinen luottamuselin, joka käsittelee mm. Helsingin seudun joukkoliikenteen suunnitteluun ja palvelutarjontaan liittyviä asioita sekä liikennöintiehtoja ja kilpailuttamisen periaatteita. Lisäksi hallitus päättää lippu- ja tariffijärjestelmän periaatteista sekä lippujen hinnoista.