Ostokset suoraan kassiin jo kauppaa kiertäessä – Prismassa testataan kerää ja skannaa -palvelua

Olarin Prismassa voi talven ajan kokeilla Euroopassa suosittua palvelua: ostosten keräämistä suoraan ostoskassiin. Kerää ja skannaa -palvelussa ostokset skannataan jo myymälää kiertäessä. Näin kassalla asiointi on sujuvampaa, kun ostoksia ei kassalla erikseen skannata ja pakata ostoskorista kassiin.

Prismassa testataan kerää ja skannaa -palvelua

- Ostosten skannaaminen käsiskannerilla helpottaa erityisesti paljon kerralla ostavia asiakkaita. Vastaavanlaiset palvelut ovat todella suosittuja esimerkiksi Ruotsissa, Norjassa ja Virossa. Näissä maissa paikoin jopa puolet asiakkaista skannaa ostokset jo niitä kerätessään. Asiakkaat ovat tätä meiltäkin jo pidempään toivoneet ja siksi haluamme nyt Suomessa edelläkävijänä tarjota asiakkaillemme tämän uudenlaisen kauppakokemuksen, kertoo Ilkka Alarotu S-ryhmän Vähittäiskaupasta.

Palvelu yksinoikeudella asiakasomistajille

Olarin Prismaan on sijoitettu sisäänkäynnin luokse käsiskannerit ja ohjeet palvelun käyttämiseen. Henkilökunta opastaa rekisteröitymisessä ja laitteen käytössä.

- Asiakas nappaa sisäänkäynniltä mukaansa käsiskannerin ja skannaa ostoksensa sitä mukaa kun kerää niitä ostoskassiin. Pikakassojen luota löytyy käsiskannerin palautuspiste. Palautuksen yhteydessä tulostetaan koontikuitti, joka maksetaan normaalisti kassalla. Kassalla siis skannataan sutjakasti vain yksi viivakoodi, vaikka ostoksia olisi kertynyt monta kassillista, Olarin Prismajohtaja Juha Itkonen kuvailee.

Palveluun rekisteröidytään S-Etukortilla ensimmäisellä käyttökerralla eli palvelu on tarkoitettu S-ryhmän asiakasomistajille. Käyttäjän tulee olla täysi-ikäinen. Rekisteröityminen tapahtuu erillisellä rekisteröitymispäätteellä myymälässä. Seuraavilla käyttökerroilla tunnistautuminen onnistuu S-Etukorttia laitteelle näyttämällä.

- Pääkaupunkiseudulla tuomme palvelun pilottivaiheessa kahteen myymälään: Prisma Olariin ja S-market Vallilaan. Kuuntelemme talven yli asiakkaidemme mielipiteitä palvelusta ja selvitämme, tykätäänkö tällaista palvelua käyttää. Teemme sen perusteella päätökset siitä, tuleeko palvelu jatkossa myös muihin myymälöihin, sanoo toimialajohtaja Lassi Juntunen HOK-Elannosta.

Palvelu on jo käytössä Prisma Olarissa ja se tuodaan S-market Vallilaan lähiviikkoina. Pilottiin tulevat lähiviikkoina mukaan myös Prisma Keljo Jyväskylässä ja Prisma Riihimäki Riihimäellä.

Lisätietoja:
Ilkka Alarotu, kaupallinen johtaja, S-ryhmän vähittäiskauppa, 010 768 0634, ilkka.alarotu(at)sok.fi

Juha Itkonen, Prismajohtaja, Prisma Olari, 010 766 8310, juha.itkonen(at)sok.fi

Lassi Juntunen, toimialajohtaja, HOK-Elanto, 010 766 8079, lassi.juntunen(at)sok.fi

Prismassa testataan kerää ja skannaa -palvelua

S-ryhmän vuoden 2018 yhteisövero 61,8 miljoonaa euroa4.11.2019 05:45:00 EETTiedote

S-ryhmä maksoi vuonna 2018 yhteisöveroa yhteensä 61,8 miljoonaa euroa. Lukuun on laskettu S-ryhmän keskitettyjä ketjuohjaus- ja asiantuntijapalveluita tuottavan SOK:n sekä S-ryhmän alueosuuskauppojen sekä niiden tytäryhtiöiden maksamat yhteisöverot. Kokonaisuudessaan S-ryhmän yritykset tilittivät Suomen valtiolle ja kunnille yhteensä lähes 1,8 miljardia euroa veroja ja maksuja vuonna 2018. Lisätietoja: https://www.s-kanava.fi/web/s-ryhma/vuosikatsaus/yhteiskunta#Verojalanjälki viestinta@sok.fi

INSOMNIA Show & Dinner vie kiihkeän rytmikkäisiin klubitunnelmiin. Helsinkiläisravintolan 1.11. alkavassa pikkujouluelämyksessä nousevat tunnetut tanssitähdet lavalle.31.10.2019 10:00:00 EETTiedote

Insomnia-show’ssa viritetään käyntiin Helsingin kuumin radiokanava, jonka rytmit vievät juhlavieraat kuumiin klubitunnelmiin Roomasta aina Puerto Ricoon. Show-numeroita tähdittävät suositut musikaalitähdet sekä Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmasta tutut tanssijat. Helsingin ydinkeskustassa sijaitsevan Virgin Oilin pikkujoulukauden suosittuun ohjelmapakettiin sisältyy lisäksi aperitiivi ja runsas italialainen buffet-illallinen. Insomnia Show & Dinner on tarjolla 1.11. alkaen 14. joulukuuta saakka.

Helsinkiläinen funkkishotelli Vaakuna laajenee kokonaisella hotellikerroksella29.10.2019 10:00:00 EETTiedote

Helsingin keskeisimmällä paikalla sijaitseva Original Sokos Hotel Vaakuna laajenee yhdellä huonekerroksella. Uudet 72 huonetta rakentuvat tavaratalo Sokoksen käytössä tähän asti olleeseen viidenteen kerrokseen. Laajennuksen jälkeen hotellissa on yli 340 huonetta, osa omalla näköalaparvekkeella. Hotelli Vaakuna avautui olympiavuonna 1952 ja on funkkisarkkitehti Erkki Huttusen päätyö Helsingissä.