Ostokset suoraan kassiin jo kauppaa kiertäessä – Prismassa testataan kerää ja skannaa -palvelua

Olarin Prismassa voi talven ajan kokeilla Euroopassa suosittua palvelua: ostosten keräämistä suoraan ostoskassiin. Kerää ja skannaa -palvelussa ostokset skannataan jo myymälää kiertäessä. Näin kassalla asiointi on sujuvampaa, kun ostoksia ei kassalla erikseen skannata ja pakata ostoskorista kassiin.

Prismassa testataan kerää ja skannaa -palvelua

- Ostosten skannaaminen käsiskannerilla helpottaa erityisesti paljon kerralla ostavia asiakkaita. Vastaavanlaiset palvelut ovat todella suosittuja esimerkiksi Ruotsissa, Norjassa ja Virossa. Näissä maissa paikoin jopa puolet asiakkaista skannaa ostokset jo niitä kerätessään. Asiakkaat ovat tätä meiltäkin jo pidempään toivoneet ja siksi haluamme nyt Suomessa edelläkävijänä tarjota asiakkaillemme tämän uudenlaisen kauppakokemuksen, kertoo Ilkka Alarotu S-ryhmän Vähittäiskaupasta.

Palvelu yksinoikeudella asiakasomistajille

Olarin Prismaan on sijoitettu sisäänkäynnin luokse käsiskannerit ja ohjeet palvelun käyttämiseen. Henkilökunta opastaa rekisteröitymisessä ja laitteen käytössä.

- Asiakas nappaa sisäänkäynniltä mukaansa käsiskannerin ja skannaa ostoksensa sitä mukaa kun kerää niitä ostoskassiin. Pikakassojen luota löytyy käsiskannerin palautuspiste. Palautuksen yhteydessä tulostetaan koontikuitti, joka maksetaan normaalisti kassalla. Kassalla siis skannataan sutjakasti vain yksi viivakoodi, vaikka ostoksia olisi kertynyt monta kassillista, Olarin Prismajohtaja Juha Itkonen kuvailee.

Palveluun rekisteröidytään S-Etukortilla ensimmäisellä käyttökerralla eli palvelu on tarkoitettu S-ryhmän asiakasomistajille. Käyttäjän tulee olla täysi-ikäinen. Rekisteröityminen tapahtuu erillisellä rekisteröitymispäätteellä myymälässä. Seuraavilla käyttökerroilla tunnistautuminen onnistuu S-Etukorttia laitteelle näyttämällä.

- Pääkaupunkiseudulla tuomme palvelun pilottivaiheessa kahteen myymälään: Prisma Olariin ja S-market Vallilaan. Kuuntelemme talven yli asiakkaidemme mielipiteitä palvelusta ja selvitämme, tykätäänkö tällaista palvelua käyttää. Teemme sen perusteella päätökset siitä, tuleeko palvelu jatkossa myös muihin myymälöihin, sanoo toimialajohtaja Lassi Juntunen HOK-Elannosta.

Palvelu on jo käytössä Prisma Olarissa ja se tuodaan S-market Vallilaan lähiviikkoina. Pilottiin tulevat lähiviikkoina mukaan myös Prisma Keljo Jyväskylässä ja Prisma Riihimäki Riihimäellä.

Lisätietoja:
Ilkka Alarotu, kaupallinen johtaja, S-ryhmän vähittäiskauppa, 010 768 0634, ilkka.alarotu(at)sok.fi

Juha Itkonen, Prismajohtaja, Prisma Olari, 010 766 8310, juha.itkonen(at)sok.fi

Lassi Juntunen, toimialajohtaja, HOK-Elanto, 010 766 8079, lassi.juntunen(at)sok.fi

Prismassa testataan kerää ja skannaa -palvelua

Mielenterveystyöllä S-ryhmässä poikkeuksellisen lupaavia tuloksia – ”Työnantajilta vaaditaan kokonaisvaltaista otetta ja tabujen purkua”22.1.2020 10:01:07 EETTiedote

Mielenterveyden oireet ja niiden vuoksi lisääntyvät työkyvyttömyyseläkkeet ovat kasvava haaste työelämälle. S-ryhmässä tehty kehitystyö osoittaa, että ilmiötä tulee tarkastella kokonaisvaltaisesti. Mielenterveyden ongelmat linkittyvät usein moniin elämän osa-alueisiin kuten elintapoihin, elämäntilanteeseen ja elämänhallintaan. Työkulttuurilla ja esimiehillä on erityisen iso vaikutus. S-ryhmän Nuori Mieli Työssä -ohjelmassa kehitetyllä Mielen tuki -mallilla on saatu lupaavia tuloksia.

Herkullinen bliniateria kruunaa talvipäivän. Helsinkiläisbistro Manussa blinit nautitaan rennossa tunnelmassa.13.1.2020 09:00:00 EETTiedote

Blinisesongin käynnistyminen heti tammikuun alussa tarjoaa herkullisen makumatkan talven ruokakauteen. Blinejä paistetaan sesonkia juhlistavissa S-ryhmän ravintoloissa jälleen 8. tammikuuta alkaen. Helsinkiläisessä Original Sokos Hotel Presidentissä sijaitsevan Bistro Manun keittiömestari Janne Tihtonen suosittelee blinejä niin arkeen kuin juhlaan.