Osuuskauppa Keskimaan Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan kumppanit ja kohteet on valittu

Jo kolmannen kerran toteutettava Keskimaan vuosittainen Ilo auttaa -hyväntekeväisyyslahjoitus kohdennetaan tänä vuonna asiakasomistajien toiveiden mukaisesti maakunnan ulkoilureittien sekä leikkialueiden kunnostamiseen. Toteutuskumppaneina ja kohteina lahjoituksessa ovat Metsähallituksen kansallispuistot ja luontokohteet, Green Care -keskus Könkkölän Lumo-ulkoilupolku, Jyväskylän kaupungin satama-alueen leikkipaikka, Jämsän kaupungin Jämsänjoen yhtenäiskoulun leikkipaikka sekä Saarijärven kaupungin uusi skeittipaikka nuorille. Lahjoituksen kokonaissumma 132 849 euroa vastaa Keskimaan asiakasomistajien määrää lokakuussa lopussa.

Keskimaan Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjassa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Keskimaa lahjoittaa tänäkin vuonna hyväntekeväisyyteen euron per Keskimaan asiakasomistaja, lokakuun lopun asiakasomistajamäärän mukaan.

Tänä syksynä asiakasomistajat pääsivät äänestämään lahjoituskohdetta. Eniten ääniä kohdistui Liikkumista ja leikkimieltä -teeman ehdotuksiin ’kunnostetaan maakunnan ulkoilureittejä’ ja ’kunnostetaan leikkipuistoja ja –alueita’, joiden perusteella lahjoituksen kohteet ja yhteistyökumppanit on valittu. Kohteet sijaitsevat Keski-Suomen alueella ja ovat avoimesti ihmisten saavutettavissa.Kohteet on valittu niin, että niistä olisi paljon iloa ja hyötyä keskisuomalaisille.

− Olemme enemmän kuin iloisia, kun pääsemme jälleen tänä vuonna tuottamaan iloa Keski-Suomessa. Erityisen mukavaa on, että saimme asiakasomistajamme mukaan vaikuttamaan lahjoituskohteen valintoihin. Yhteistyökumppaneiden osalta meille on tärkeää, että saamme luotettavien kumppaneiden kanssa eri puolilla maakuntaa toteutettua aikaa kestäviä hankkeita, jotka muuten olisivat jääneet vain haaveiksi, kertoo Keskimaan toimitusjohtaja Antti Määttä.

Keskimaan asiakasomistajien Ilo auttaa -lahjoituskohteet ja kumppanit teemalla liikkumista ja leikkimieltä vuonna 2019 ovat seuraavat:

Kunnostetaan maakunnan ulkoilureittejä -kohteet

• Kumppanina Metsähallitus
    • Salamajärven kansallispuistossa tehdään hyvin lapsiperheille soveltuvasta Vasan kierroksesta luontopolku, joka kertoo metsäpeuroista. Reitillä uusitaan myös noin kilometrin verran pitkospuita.

• Leivonmäen kansallispuistossa uusitaan Harjujärven esteettömän reitin pitkospuut ja katselutasanne. Reittiä voi kulkea myös pyörätuolilla sekä lastenrattaiden kanssa.

• Kanavuoren luonnonsuojelualueen portaat uusitaan yhteistyössä Jyväskylän kaupungin kanssa.

• 50 kappaletta halkaisukirveitä Metsähallituksen ylläpitämille tulentekopaikoille Keski-Suomessa.

• Kumppanina Green Care -keskus Könkkölä
    • Lumo-ulkoilupolku kunnostetaan Könkkölän alueella.

Kunnostetaan leikkipuistoja ja -alueita -kohteet

• Kumppanina Jyväskylän kaupunki
    • Jyväskylän sataman kuntoilupisteen yhteyteen hankitaan interaktiivinen Memo-leikkiväline lapsille.
  • Kumppanina Jämsän kaupunki
    • Jämsänjoen yhtenäiskoulun leikkipiha kunnostetaan hankkimalla uusia leikkitelineitä.
  • Kumppanina Saarijärven kaupunki
    • Saarijärven monitoimihallin viereen rakennetaan skeittipaikka nuorille.

Aikataulullisesti hankkeita päästään toteuttamaan ensi kevään ja kesän aikana. Suunnittelutyöt ovat jo kaikkien kohteiden osalta alkaneet, joten kohteiden rakentamiset alkavat heti keväällä kelien salliessa.

− Kevään aikana kerromme projektien etenemisestä ja tietenkin kohteiden valmistuttua haluamme juhlistaa jokaista kohdetta omalla tavallaan. Yksi mikä on varmaa, on se, että kaikki nämä kohteen ovat avoimia ihan meidän jokaisen käyttöön, iloitsee Keskimaan markkinointi- ja viestintäjohtaja Noora Luoma.

Lahjoituskohteet esitellään tarkemmin www.iloauttaa.fi -sivustolla

Maakunnan ulkoilureittien kunnostaminen, kumppanina Metsähallitus
Siirry videokanavalle

Osuuskauppa Keskimaa, Antti Määttä, toimitusjohtaja, 010 767 3011
Osuuskauppa Keskimaa, Noora Luoma, viestintä- ja markkinointijohtaja, 010 767 3040
Metsähallitus, Tuula Peltonen, puistonjohtaja, 0400 924 534
Green Care keskus Könkkölä ry, Mervi Puupponen, toiminnanjohtaja, 050 311 8509
Jyväskylän kaupunki, Tuija Pajunen, viherpalvelupäällikkö, 014 266 2048
Jämsän kaupunki, Satu Korpela, puutarhuri, 040 823 4370
Saarijärven kaupunki, Janne Haapanen, vapaa-aikasihteeri, 044 459 8296

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan työyhteisötutkimuksessa koronavuonna kaikkien aikojen paras tulos27.11.2020 08:15:00 EETTiedote

Palvelualalla historiallisen vaikeasta vuodesta huolimatta Keskimaan tuoreessa henkilöstötutkimuksessa on saavutettu kaikkien aikojen paras tulos. Ihmisten turvallisuudentunne ja työtyytyväisyys ovat säilyneet tai jopa kehittyneet haastavista olosuhteista huolimatta. Vuosittain toteutettavaan työtyytyväisyystutkimukseen vastasi lähes 1700 Keskimaan työntekijää, mikä on peräti 92,7% henkilöstöstä. Tulokset paranivat edellisestä vuodesta jopa neljä pistettä, ennätykselliselle 78,2 tasolle.

Keskimaan Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanja auttaa yhteen yli 101 000 keskisuomalaista16.11.2020 09:45:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo neljännen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Tänä syksynä Keskimaa etsi yhteistyökumppaneita, jotka pystyvät auttamaan keskisuomalaisia kohtaamaan toisensa poikkeusaikaan sopivalla tavalla. Hakemuksia tuli yli 130 taholta, joista 56 lahjoituskohteen myötä mahdollistetaan yli 101 000 keskisuomalaista kohtaamista. Lahjoituksen kokonaissumma on lähes 138 000 euroa.

Keskimaan edustajiston vaalit vuonna 2021 – ehdokkaiden liityttävä jäseniksi viimeistään tämän vuoden aikana2.11.2020 13:55:00 EETTiedote

Osuuskaupan edustajiston vaalit järjestetään joka neljäs vuosi. Seuraavat Osuuskauppa Keskimaan edustajiston vaalit pidetään syksyllä 2021. Osuuskaupan vaaleissa voi olla ehdokkaana jäsen, joka on hyväksytty osuuskaupan jäseneksi vaalivuotta edeltäneen vuoden loppuun mennessä, on maksanut osuusmaksun, on täysivaltainen ja asuu jäsenalueella.