OSUUSKAUPPA PEEÄSSÄ LAAJENTAA RAVINTOLATOIMINTAANSA TAHKOLLA, OLVI MUKANA UUDESSA TISLAAMORAVINTOLASSA

Osuuskauppa PeeÄssä laajentaa ravintolatoimintaansa Break Sokos Hotel Tahkolla. Hotellin eteläpäätyyn rakennetaan tislaamoravintola yhteistyössä Olvi Oyj:n omistaman Helsinki Distilling Companyn kanssa. 60 paikkaisen tislaamoravintolan lisäksi PeeÄssä rakennuttaa ravintolan yhteyteen 100 paikkaisen katetun terassitilan sekä 40 paikkaisen kattamattoman terassialueen.

Ravintola HopHaus Tahko työllistää avauduttuaan ympärivuotisesti 3-4 henkeä. Ravintolan valikoimassa on paikanpäällä tuotettujen tisleiden ohella Tahkon laajin erikoisolut -valikoima.

Tislaamo- ja ravintolatoiminta pyritään käynnistämään syyskuuhun 2020 mennessä.

”Jatkossa tuotamme Tahkolla giniä ja viskiä. Tuotannossa käytämme paikallisia marjoja ja yrttejä sekä puhdasta Nilsiän pohjavettä. Teemme tuotteita sekä jatkuvaan myyntiin että Tahkon erilaisten tapahtumien ympärille. Ginin ystäville teemme mielenkiintoisia makuja vähemmän tunnettujen yrttien ja marjojen avulla. Asiakkaat voivat ostaa Tahkon tislaamon tuotteita Nilsiän Alkosta ja tukea alueen työllisyyttä” summaa Helsinki Distilling Companyn toimitusjohtaja ja useita kansainvälisiä alan palkintoja saanut tislaajamestari Mikko Mykkänen.

”Olemme iloisia, että tislaamoravintolayhteistyö PeeÄssän kanssa saatiin nopeasti käyntiin. Panimomuseon ohelle saamme show-tislaamon myötä luotua uutta ja mielenkiintoista matkailullista sisältöä Savon alueelle. Tämä tukee sekä Olvin brändin rakentamista, että muita alueellisia intressejämme ainoana kotimaisessa omistuksessa olevana isona juomatalona. Ravintolayhteistyön myötä luomme uusia työpaikkoja ja tuemme useiden henkilöiden toimeentuloa. Tämä on koko Pohjois-Savon etu näinä haastavina aikoina”, summaa myyntipäällikkö Ari Ahjolinna Olvilta.

”Tislaamo tuo mielenkiintoista sisältöä Tahkolle ja koko alue saa tästä oivan uuden ryhmämatkailutuotteen myytäväksi. Tuotteistamme tislaamon oheen tislaamokierroksia sekä tasting-tilaisuuksia ryhmille. Sopimuksemme mukaisesti Olvi / HDCO hoitavat tuotteiden valmistamisen ja show-tislaamon operoinnin alivuokralaisenamme, Osuuskauppa vastaa ravintolatoiminnoista sekä tislaamokierrosten vetämisestä. Ravintolainvestoinnilla parannamme hotellin vetovoimaa uuden monikäyttöisen katetun terassitilan avulla sekä varmistamme mielenkiintoisen sisällön muodostumisen Tahkon keskustan alueelle. Tahkon iltaravintola markkina on jakautunut useisiin kohteisiin ja on meidän etumme, että saamme ympärivuotisesti lisää säpinää hotellin ja piazzan pihapiiriin.. Kunnioitamme ravintolatoiminnassamme viranomaismääräyksiä, joita viime aikoina vallinnut poikkeustila on alalle asettanut. Meillä asiakas voi asioida aina turvallisesti laadukkaiden tuotteiden parissa”, kertoo PeeÄssän toimialajohtaja Ville Puustinen.

Alueen rakentaminen on käynnistynyt louhinta- ja maatöillä huhtikuussa ja sisätilojen muutostöitä tehdään kesän kuluessa. Rakennusurakoitsijat ovat kaikki paikallisia: rakentaminen Kuopiolainen Crane Hill Group Oy. Louhinta Siilinjärveläinen Pöljän Pommi ja Pamaus, maa-aineksen siirrot Nilsiän Sora. LVI urakoitsija LVI -palvelu J. Turunen Nilsiästä, Ilmastointi Ilpe Oy Nilsiästä, Sähkötyöt Sähkötel Oy Siilinjärvi . Louhinnasta  syntyvä maa- ja kiviaines on hyödynnetty täysin Nilsiän alueella.

Lisätietoja:

Ville Puustinen, toimialajohtaja, Osuuskauppa PeeÄssä, 044 7197 996 / ville.puustinen@sok.fi
Mikko Mykkänen, toimitusjohtaja, Helsinki Distilling Company Oy, 050 3400 209 / mikko.mykkanen@hdco.fi
Ari Ahjolinna, myyntipäällikkö, Olvi Oyj, 040 5108 345 / ari.ahjolinna@olvi.fi

Mittava uudistus Sokoksen Ravintolamaailmaan29.12.2020 09:16:43 EETUutinen

Kuopion Sokoksen Ravintolamaailma uudistetaan talven aikana. Asiakkaille saadaan elämyksellisemmät tilat, uusia kokemuksellisia ravintoloita sekä henkilökunnalle toimivat tarjoilu-, logistiikka- ja tuotantotilat. Ravintolamaailmaan saadaan 124 uutta asiakaspaikkaa. Investoinnin arvo on 1,3 miljoonaa euroa. Ravintoloiden uudistustöiden yhteydessä Sokos kiinteistössä uudistetaan myös lvis-tekniikkaa, joten kokonaisinvestointi Sokos kiinteistössä nousee yhteenlaskettuna 3,1 miljoonaan euroon. - Ravintolainvestointiin käytetty summa on poikkeuksellisen suuri näin haastavana aikana, mutta varaudumme tulevaisuuteen ja luotan ravintolakysynnän palautumiseen normaalille tasolle Kuopion keskustassa koronan jälkeen. Otamme osaksi Ravintolamaailmaa myös Nina & Henrin vapautuneet liiketilat. Ravintolamaailma tulee uudistuksen myötä saamaan myös uuden nimen. Uudistusten myötä pystymme myös työllistämään lisää henkilökuntaa, kertoo toimialajohtaja Ville Puustinen. Ravintolamaailman kokonaisuus työll

Uuden ajan lähikauppa Kuopion Jynkkään19.11.2020 10:07:27 EETUutinen

Kuopion Jynkkään avattiin tänään uuden ajan Sale. Jynkän Sale toimii yhtenä Sale-konseptin kehittämisen kannalta tärkeänä yksikkönä, sillä Jynkästä saatujen palautteiden pohjalta kehitetään valtakunnallista Sale -konseptia. – Tällä prototyypillä haemme S-ryhmä-tason oppia siitä, minkälainen lähikauppa palvelee nykypäivän kaupunkilaista asiakasomistajaa parhaiten. Jynkän Salen asiakkaat pääsevät siis vaikuttamaan omalla ostokäyttäytymisellään ja palautteillaan tulevan Sale-konseptin esillepanoihin ja valikoimiin. Tavoitteena on huomioida myös entistä paremmin valikoimien muodostamisessa asiakkaiden erilaiset tarpeet kaupunki- ja maaseutu-Saleissa, kertoo kenttäpäällikkö Timo Heiskanen. - Lähipalveluiden kehittäminen on tärkeää alueen asiakasomistajien arjen sujuvoittamisen kannalta. Lähikauppaan on nopea pistäytyä ostoksille. Toivommekin, että asiakasomistajamme antavat aktiivisesti palautetta Jynkän Salesta, lisää vähittäiskaupan toimialajohtaja Jouni Ruotsalainen. Jynkän Saleen saatii

Uusi Varkauden Prisma on avattu12.11.2020 08:07:10 EETTiedote

Asiakasomistajien palvelut paranivat kertaheitolla, kun uusi Prisma avattiin tänään Varkaudessa. Uusi Prisma on edeltäjäänsä huomattavasti suurempi. Prisman kokonaispinta-ala on yhteensä 12 500 neliötä. Valikoima kasvaa 7 000 tuotteella ja siihen kuuluu yli 22 000 tuotetta. - Uuden Prisman rakentaminen on iso investointi Varkauden alueen palveluihin ja se on myös alueen asiakasomistajien paljon toivoma uudistus. Investoinnin arvo on noin 20 miljoonaa euroa ja se palvelee asiakasomistajiamme pitkälle tulevaisuuteen. Valikoima kasvoi erityisesti käyttötavaran osalta. Valikoimassa on huomioitu asiakkaiden toiveita, kertoo vähittäiskaupan toimialajohtaja Jouni Ruotsalainen. Palvelutiski on uudessa Prismassa nykyaikainen Ruokatori ja se kasvoi valikoimaltaan huomattavasti. Erityisesti hedelmä- ja vihannesosastolla tuotteiden esillepanoihin on kiinnitetty erityistä huomiota. Myös palvelutuote valikoima kasvoi, sillä myymälän leipäosaston yhteydessä on uusi Fazerin jauholeipomo ja Sushi-piste