OSUUSKAUPPA PEEÄSSÄ LAAJENTAA RAVINTOLATOIMINTAANSA TAHKOLLA, OLVI MUKANA UUDESSA TISLAAMORAVINTOLASSA

Osuuskauppa PeeÄssä laajentaa ravintolatoimintaansa Break Sokos Hotel Tahkolla. Hotellin eteläpäätyyn rakennetaan tislaamoravintola yhteistyössä Olvi Oyj:n omistaman Helsinki Distilling Companyn kanssa. 60 paikkaisen tislaamoravintolan lisäksi PeeÄssä rakennuttaa ravintolan yhteyteen 100 paikkaisen katetun terassitilan sekä 40 paikkaisen kattamattoman terassialueen.

Ravintola HopHaus Tahko työllistää avauduttuaan ympärivuotisesti 3-4 henkeä. Ravintolan valikoimassa on paikanpäällä tuotettujen tisleiden ohella Tahkon laajin erikoisolut -valikoima.

Tislaamo- ja ravintolatoiminta pyritään käynnistämään syyskuuhun 2020 mennessä.

”Jatkossa tuotamme Tahkolla giniä ja viskiä. Tuotannossa käytämme paikallisia marjoja ja yrttejä sekä puhdasta Nilsiän pohjavettä. Teemme tuotteita sekä jatkuvaan myyntiin että Tahkon erilaisten tapahtumien ympärille. Ginin ystäville teemme mielenkiintoisia makuja vähemmän tunnettujen yrttien ja marjojen avulla. Asiakkaat voivat ostaa Tahkon tislaamon tuotteita Nilsiän Alkosta ja tukea alueen työllisyyttä” summaa Helsinki Distilling Companyn toimitusjohtaja ja useita kansainvälisiä alan palkintoja saanut tislaajamestari Mikko Mykkänen.

”Olemme iloisia, että tislaamoravintolayhteistyö PeeÄssän kanssa saatiin nopeasti käyntiin. Panimomuseon ohelle saamme show-tislaamon myötä luotua uutta ja mielenkiintoista matkailullista sisältöä Savon alueelle. Tämä tukee sekä Olvin brändin rakentamista, että muita alueellisia intressejämme ainoana kotimaisessa omistuksessa olevana isona juomatalona. Ravintolayhteistyön myötä luomme uusia työpaikkoja ja tuemme useiden henkilöiden toimeentuloa. Tämä on koko Pohjois-Savon etu näinä haastavina aikoina”, summaa myyntipäällikkö Ari Ahjolinna Olvilta.

”Tislaamo tuo mielenkiintoista sisältöä Tahkolle ja koko alue saa tästä oivan uuden ryhmämatkailutuotteen myytäväksi. Tuotteistamme tislaamon oheen tislaamokierroksia sekä tasting-tilaisuuksia ryhmille. Sopimuksemme mukaisesti Olvi / HDCO hoitavat tuotteiden valmistamisen ja show-tislaamon operoinnin alivuokralaisenamme, Osuuskauppa vastaa ravintolatoiminnoista sekä tislaamokierrosten vetämisestä. Ravintolainvestoinnilla parannamme hotellin vetovoimaa uuden monikäyttöisen katetun terassitilan avulla sekä varmistamme mielenkiintoisen sisällön muodostumisen Tahkon keskustan alueelle. Tahkon iltaravintola markkina on jakautunut useisiin kohteisiin ja on meidän etumme, että saamme ympärivuotisesti lisää säpinää hotellin ja piazzan pihapiiriin.. Kunnioitamme ravintolatoiminnassamme viranomaismääräyksiä, joita viime aikoina vallinnut poikkeustila on alalle asettanut. Meillä asiakas voi asioida aina turvallisesti laadukkaiden tuotteiden parissa”, kertoo PeeÄssän toimialajohtaja Ville Puustinen.

Alueen rakentaminen on käynnistynyt louhinta- ja maatöillä huhtikuussa ja sisätilojen muutostöitä tehdään kesän kuluessa. Rakennusurakoitsijat ovat kaikki paikallisia: rakentaminen Kuopiolainen Crane Hill Group Oy. Louhinta Siilinjärveläinen Pöljän Pommi ja Pamaus, maa-aineksen siirrot Nilsiän Sora. LVI urakoitsija LVI -palvelu J. Turunen Nilsiästä, Ilmastointi Ilpe Oy Nilsiästä, Sähkötyöt Sähkötel Oy Siilinjärvi . Louhinnasta  syntyvä maa- ja kiviaines on hyödynnetty täysin Nilsiän alueella.

Lisätietoja:

Ville Puustinen, toimialajohtaja, Osuuskauppa PeeÄssä, 044 7197 996 / ville.puustinen@sok.fi
Mikko Mykkänen, toimitusjohtaja, Helsinki Distilling Company Oy, 050 3400 209 / mikko.mykkanen@hdco.fi
Ari Ahjolinna, myyntipäällikkö, Olvi Oyj, 040 5108 345 / ari.ahjolinna@olvi.fi

PeeÄssä työllistää reilut 300 kesätyöntekijää ja kesäharjoittelijaa30.6.2020 09:50:38 EESTTiedote

PeeÄssä on tarjonnut viime vuosina kesätyötä ja Tutustu ja tienaa -harjoittelujaksoja lähes tuhannelle nuorelle. Koronaviruspandemiasta johtuen tänä kesänä työ on tarjottu ensisijaisesti omille työntekijöille yli toimialojen. Siirsimme keväällä noin 300 työntekijäämme uusiin tehtäviin pääasiassa marketkaupan palvelukseen hotellien ja ravintoloiden väliaikaisesti sulkeutuessa ja kysynnän heikentyessä käyttötavarakaupassa ja liikennemyymälöissä. Marketkaupassa myynti kasvoi ja ruoan verkkokauppa moninkertaistui. Nopean reagoinnin ja henkilöstön joustavuuden ansiosta kaikille on voitu tarjota korvaavia työtehtäviä. Nyt valtaosa työntekijöistä on palannut entisiin tehtäviinsä ja marketeissamme tarvitaan kesälomien sijaisia. Ravintoloiden avaamisten ja rajoitusten purkamisten myötä olemme voineet palkata kesätyöntekijöitä myös ravintoloihimme. Työntekijöitä palkataan edelleen liiketoiminnan tarpeen ja kysynnän mukaan. Huolehdimme päivittäisessä toiminnassamme asiakkaidemme ja henkilöstömme

PeeÄssän toimipisteisiin kattava sähköautojen latauspisteverkosto kesän aikana17.6.2020 13:19:02 EESTUutinen

PeeÄssän toimipisteisiin rakennetaan latausinfraa sähköautojen yleistymisen seurauksena. Latauspisteet ovat entistä tärkeämpiä sekä ympäristö- että palvelunäkökulmasta. - Investoimme tässä vaiheessa kaikkiaan 33 lataustolppaa, josta kaikista voi ladata kahta autoa kerrallaan. Asiakastoiveissamme on selkeästi yleistyneet kyselyt latausmahdollisuuksiin liittyen. Latauspisteet toteutetaan yhteistyössä Fortumin Charge & Drive -verkoston kanssa. Yhteistyön tarkoituksena on luoda asiakasomistajiemme käyttöön uskottava latauspisteiden verkosto, joka osaltaan mahdollistaa sähköautoilla liikkumisen. Sähköauton "tankkaaminen" käy näppärästi ja sen sijaan, että viettäisit minuutteja tankkauspisteellä, käytät hetkisen johdon kiinnittämiseen, avaat latauksen sovelluksesta ja annat sähköauton latautua pistäytyessäsi kahvilla tai ostoksilla, kertoo toimialajohtaja Ville Puustinen PeeÄssältä. Fortum vastaa pikalatauspisteiden järjestelmistä ja ylläpidosta. Latausasemat asennetaan paikallisten sähköura

PeeÄssä avaa ravintoloitaan 1.6.2020 alkaen19.5.2020 14:31:35 EESTTiedote

Suomen hallituksen 19.5.2020 julkaisemien linjausten mukaisesti Osuuskauppa PeeÄssä avaa suljettuina olleita ruokaravintoloitaan seuraavasti: 1.6.2020 avautuvat: Coffee House Sokos, Presso Sokos, Hesburger Sokos, Presso Prisma Kuopio, Buffa Prisma Kuopio, Presso Ykkösrasti, Ravintola Wanha Satama, Hurma, Rosso Varkaus ja Rosso Iisalmi 5.6.2020 avautuvat: Tahkon PizzaBreikki ja Hesburger Tahko avautuvat 5.6. hotellin avautuessa. 24.6.2020 avautuvat: Presso Prisma Iisalmi ja Buffa Prisma Iisalmi. Yksiköt on olleet kevään aikana uudistustöiden kohteena ja avautuvat jälleen 24.6.2020. Frans&Sophie Kuopion osalta ja Tahko Hillsiden osalta tarkastelemme mahdollisuutta avaukseen majoittujamäärien noustessa kesän kuluessa. Tämän hetkinen arvio avauksille 1.7.2020 mennessä. Pub – ja terassiravintoloiden osalta Pikku Pietarin Pub, O’Nelly’s Irish Bar, Apteekkarin Sky ja Apteekkarin Pub sekä Hophaus avaavat ovensa myös 1.6.2020 alkaen. Apteekkarin Club pidetään näillänäkymin suljettuna toistaisek