Ota haltuun Runoilijan työkalupakki

Tommi Parkon teos tutustuttaa lukijan runoilijan työkalupakkiin – kuvallisuuteen, rytmiin, puhujuuteen ja visuaalisuuteen.

Tommi Parkko: Runoilijan työkalupakki. Kansi: Jussi Jääskeläinen.

Vuonna 2011 ilmestynyt Kirjoita runo – opas aloittelevalle runoilijalle muodostui nopeasti runouden opettamisen perusteokseksi. Nyt ilmestyvä Runoilijan työkalupakki päivittää teoksen 2020-luvulle ja samalla näyttää kuinka teoksen kirjoittajan Tommi Parkon runouden opettamiseen liittyvä ajattelu on kehittynyt ja muuttunut kymmenen vuoden aikana.

Aiempaa teosta enemmän painotetaan runouden merkityksellisyyttä ja tuoreutta. Teos haastaa rikkomaan totuttuja ajatuksia runoudesta ja sen kirjoittamisesta. Teos avaa runoutta myös lukijoille.

Tommi Parkko on runoilija, luovan kirjoittamisen opettaja ja vetää käännösrunoutta julkaisevaa kustantamoa. Parkko sai joulukuussa 2020 Suomen arvostelijain liiton Kilon punnuksen ansioistaan runouden edistäjänä.

Teos: Runoilijan työkalupakki
Kirjoittaja: Tommi Parkko
Kansi: Jussi Jääskeläinen
Ilmestymispäivä: 20.12.2021

Lisätiedot:

vilja.perttola@avain.net, puh. 040 755 3319

Arvostelukappaleet: info@avain.net

Tommi Parkko: Runoilijan työkalupakki. Kansi: Jussi Jääskeläinen.

Avain on suomalainen kirjakustantamo, joka kustantaa laadukasta kotimaista kirjallisuutta. Kustantamo on palkittu Selkokeskuksen Seesam-palkinnolla tunnustuksena selkokirjallisuuden edistämisestä.

Avain on osa Suomen kirjastopalvelu Oy:tä ja Booky Groupia.