Ota haltuun Runoilijan työkalupakki

Tommi Parkon teos tutustuttaa lukijan runoilijan työkalupakkiin – kuvallisuuteen, rytmiin, puhujuuteen ja visuaalisuuteen.

Tommi Parkko: Runoilijan työkalupakki. Kansi: Jussi Jääskeläinen.

Vuonna 2011 ilmestynyt Kirjoita runo – opas aloittelevalle runoilijalle muodostui nopeasti runouden opettamisen perusteokseksi. Nyt ilmestyvä Runoilijan työkalupakki päivittää teoksen 2020-luvulle ja samalla näyttää kuinka teoksen kirjoittajan Tommi Parkon runouden opettamiseen liittyvä ajattelu on kehittynyt ja muuttunut kymmenen vuoden aikana.

Aiempaa teosta enemmän painotetaan runouden merkityksellisyyttä ja tuoreutta. Teos haastaa rikkomaan totuttuja ajatuksia runoudesta ja sen kirjoittamisesta. Teos avaa runoutta myös lukijoille.

Tommi Parkko on runoilija, luovan kirjoittamisen opettaja ja vetää käännösrunoutta julkaisevaa kustantamoa. Parkko sai joulukuussa 2020 Suomen arvostelijain liiton Kilon punnuksen ansioistaan runouden edistäjänä.

Teos: Runoilijan työkalupakki
Kirjoittaja: Tommi Parkko
Kansi: Jussi Jääskeläinen
Ilmestymispäivä: 20.12.2021

Lisätiedot:

vilja.perttola@avain.net, puh. 040 755 3319

Arvostelukappaleet: info@avain.net

Tommi Parkko: Runoilijan työkalupakki. Kansi: Jussi Jääskeläinen.

TIEDOTE: Hannu Pöppösen Muurinmurtajat avaa luovien alojen markkinoiden nykytilaa Kiinassa13.1.2022 10:43:00 EET | Tiedote

Designalan vierailevana professorina Kiinassa pitkään työskennellyt kulttuuritoimittaja Hannu Pöppönen valaisee Muurinmurtajat. Miten menestyä luovilla aloilla Kiinassa -kirjassaan maan luovien alojen markkinoiden nykytilannetta. Kiinan merkitys markkinoilla on kasvanut nopeasti viime vuosina. Miten suomalaisten muusikoiden, muotoilijoiden, arkkitehtien ja muiden luovien alojen tekijöiden olisi mahdollista päästä mukaan?

Avaimen kevät 2022: Kotimaista kulttuurihistoriaa, iltasatuja ja selkomukautettuja kaunokirjallisia helmiä10.11.2021 13:35:15 EET | Tiedote

Avaimen kevään kustannusohjelma tuo lukijoille uutta ja mielenkiintoista kulttuurihistoriaa, omakohtaisia tarinoita elämästä Euroopassa ja ajankohtaista pohdittavaa pukeutumisen vastuullisuudesta sekä sukupuolien tasa-arvosta koulutuksen ja tiedeyhteisön kentillä. Tuukka Sandströmin ja Varpu Erosen iltasatukirja Pienen pieni ilves ja iso karhu sekä Silva Lehtisen Kimalaiskuoriainen löytää vastauksen ilahduttavat perheen pieniä satujen ystäviä ja Sari Kanalan ja Hannu Ahosen lasten tietokirja Elämää pihapiirissä koko perhettä. Keväällä julkaistaan myös valikoima kaunokirjallisuuden helmiä selkokielellä. Joukosta löytyvät muun muassa Tommi Kinnusen romaani Ei kertonut katuvansa, Emmi Itärannan Teemestarin kirja sekä Tuija Takalan Sormus.