Otava ja Turun Kirjamessut lahjoittavat lauantain kirjamessuvieraille ainutlaatuisen Muumien Onnelliset aakkoset -lukupäiväkirjan

Lukupäiväkirja on osa Otavan Onnelliset aakkoset -muumituoteperhettä, johon kuuluu jo nyt useita kymmeniä kirjoja. Tuoteperheen uusin teos, Lysti ystävä – Onnellisia sanamatkoja, ilmestyy myös tällä viikolla.

Turun Kirjamessuja vietetään tulevana viikonloppuna Turun Messukeskuksessa. Hienoa kirjasyksyä juhlistaakseen Kustannusosakeyhtiö Otava lahjoittaa yhdessä Turun Kirjamessujen kanssa lauantain messuvieraille Onnelliset aakkoset -lukupäiväkirjan, jota ei ole saatavilla mistään muualta. Lukupäiväkirjan erikoispanos on täydellinen kirjanystävän lokikirja, jonka avulla lukija voi matkustaa kirjojen maailmoihin.

Ensimmäinen Otavan uuden muumituoteperheen osa, Onnelliset aakkoset, ilmestyi tammikuussa ja valloitti heti suomalaisten kirjanystävien sydämet. Hurmaavat aakkostarinat tutustuttavat kirjainten lukuisiin mahdollisuuksiin, lukemisen riemuun ja kielellä leikkimiseen. Alkuperäiselle maailmalleen oikeutta tekevät muumikertomukset ovat nykykirjailija Paula Nivukosken (s. 1985) käsialaa ja kuvat Tove Janssonin alkuperäiskuvituksia.

Nivukoski on mukana Turun Kirjamessuilla keskustelemassa Onnelllisista aakkosista ja Tove Janssonin kirjallisesta perinnöstä yhdessä Moomin Characters Oy Ltd:n taiteellisen johtajan Sophia Janssonin kanssa. Lisäksi messujen jokaisena päivänä on luvassa lukuhetki, jossa Nivukoski lukee kertomuksia Onnelliset aakkoset -kirjasta. Katso koko Turun Kirjamessujen ohjelma ja aikataulut täältä.

Onnelliset aakkoset -sarjan uusin osa Lysti ystävä – Onnellisia sanamatkoja julkaistaan myös tällä viikolla. Uutuuskirja on sukellus seikkailuihin, juhlahetkiin ja ihan tavallisiin päiviin. Pienistä, hauskoista ja haikeistakin hetkistä kertovat lyhyet sanamatkat sopivat lämpöisiin yhteisiin lukuhetkiin.

Otavan ja Moomin Charactersin monivuotisen hankkeen tavoitteena on innostaa lapsia ja aikuisia ympäri maailman lukemaan ja kirjoittamaan. Hankkeessa ovat mukana yhteistyökumppaneina muun muassa Unicef ja SPR.

Lisätiedot ja arvostelukappaleet Lystistä ystävästä ja Paula Nivukosken haastattelupyynnöt: anni.gullichsen@otava.fi

Turun Kirjamessut 1.-3.10. Turun Messukeskuksessa. Messuihin liittyvät kysymykset: viestintäpäällikkö Kia Itänen, puh. 040 192 2405, kia.itanen@turunmessukeskus.fi

Millainen ihminen Danny on kulissien takana? Pirjo Kemppisen uutuuskirja Tuntematon Danny on rehellinen muotokuva legendaarisesta viihdetaiteilijasta13.10.2021 08:33:00 EEST | Tiedote

Musiikkineuvos Ilkka ”Danny” Lipsanen on luonut uraa viihdemaailman huipulla 57 vuotta ja julkaissut 102 listahittiä. Mutta minkälainen ystävä, puoliso, kollega, isä, työnantaja ja yhteistyökumppani Danny on ollut? Toimittaja Pirjo Kemppisen uutuuskirja Tuntematon Danny kuvaa legendaarisen viihdetaiteilijan julkisuudelta piilossa pysyneitä puolia.

Entinen karhuryhmäläinen ja huumepoliisi kertovat, miten toimia arjen vaikeissa kohtaamisissa11.10.2021 00:00:00 EEST | Tiedote

Oli kyseessä ristiriita työpaikalla, jännittävä liikeneuvottelu, keskustelu perheen säännöistä murrosikäisen kanssa tai haastava rikollisen kuulustelu, neuvottelun perustilanne on sama: mukana on voimakkaita tunteita, vastakkaiset intressit, persoonallisuuseroja, epäluottamusta ja stressiä. Ymmärtämällä ihmismielen toimintaa neuvottelutilanteessa ja neuvottelutaidoilla voi hallita neuvottelun kulkua ja päästä tehokkaammin tavoitteisiinsa.