Otava julkaisee supersuositun Sekasin-sarjan kirjana

Nuorten mielenterveysongelmat puheenaiheeksi nostanut Sekasin-sarja ilmestyy syksyllä 2019 kirjana.

Sekasin-sarjan käsikirjoittajat Teemu Nikki ja Jani Pösö kirjoittavat Otavalle Sekasin-kirjan, joka pohjautuu vahvasti sarjan käsikirjoitukseen. Kirja tulee sisältämään paljon extraa sarjan faneille.

”Sekasin-kampanja ja erityisesti Teemu Nikin ja Jani Pösön käsikirjoittama sarja tavoittaa jotain todella olennaista nuorten elämästä ja ajatuksista. Olen todella ylpeä että Otava saa jatkaa sarjan huimaa suosiota kirjan muodossa” kertoo Otavan lasten-ja nuortenkirjapäällikkö Kaisu-Maria Toiskallio.

“Todella hienoa, että Sekasin jatkaa elämäänsä painettuna. Nyt voidaan sitten kirjoittaa jatkoa vaikka heti”, Pösö sanoo. “Ei tässä vielä kehtaa itseään kirjailijaksi kutsua”, Nikki jatkaa.

Sekasin-sarja on tavoittanut pelkästään Yle Areenan kautta kolme miljoonaa katsontakertaa. Sarjan ja sen ympärille tehdyn kampajan tavoitteena on ollut nostaa keskusteluun nuorten mielenterveysongelmat ja poistaa niiden paha stigma. Sekasin-tuotantoryhmä on palkittu muun muassa Valtakunnalliselle mielenterveyspalkinnolla vuonna 2016 ja Parhaan lasten- ja nuortensarjan Kultaisella Venlalla vuonna 2017.

Alkuvuoden himotuimmat dekkariuutuudet ovat pian täällä15.1.2019 08:46Tiedote

Ruth Ware – Rouva Westaway on kuollut (juuri ilmestynyt) Jokaisella perheellä on salaisuutensa – joidenkin salaisuuksien vuoksi ollaan valmiita vaikka tappamaan. Kansainvälisten bestsellerlistojen huippunimi Ruth Ware valloittaa uudella psykologisella trillerillä. ”Loistava trilleri” – The Washington Post Lina Bengtsdotter – Francesca (juuri ilmestynyt) Taattua skandijännitystä Ruotsista! Francescan paras ystävä kuolee, eikä kukaan usko hänen väitteitään, ettei kuolinsyy olisikaan itsemurha. Sitten Francesca katoaa. 20 vuotta myöhemmin rikostutkija Charlie Lager päätyy selvittämättä jääneen tapauksen perässä takaisin lapsuutensa Gullspångiin. Stina Jackson – Hopeatie (vk 5) Uutta verta dekkaritähtien joukossa! Parhaan ruotsalaisen dekkarin palkinnon voittanut Hopeatie on esikoisdekkaristin napakymppi. Isä oli viimeinen, joka näki Linan elossa. Hän ajaa Pohjois-Ruotsia halkovaa Hopeatietä ja koluaa joka ikisen mökki- ja metsäautotien, tutkii hylättyjä maatiloja, umpeenkasvaneita pusikoi

Tervetuloa Otavan kevätpressiin14.1.2019 13:04Tiedote

Lämpimästi tervetuloa Otavan kevätpressiin tiistaina 29.1. Tilaisuus alkaa kello 13.00 Otavan 3. kerroksessa, Uudenmaankatu 10, 00120 Helsinki. Keväällä ilmestyvistä kirjoistaan ovat kertomassa: Raija Oranen, Kati Tervo, Pertti Jarla (Like), Juhana Vartiainen, Saska Saarikoski, Veera Salmi, Ulla-Maija Paavilainen, Maija-Riitta Ollila, Suvi Ratinen, Paula Nivukoski, Liisa Seppänen, Juha Siro (Like), Heini Junkkaala ja Maria Sann sekä Ville Roponen ja Ville-Juhani Sutinen (Like). Ilmoittautumiset ja haastattelupyynnöt: Kirsi Tähjänjoki, Kustannusosakeyhtiö Otava, kirsi.tahjanjoki@otava.fi puh. 040-725 5374