Päätoimittajien yhdistyksen puheenjohtajaksi Minna Holopainen

Päätoimittajien yhdistyksen (PTY) puheenjohtajaksi on valittu Suomen Tietotoimiston STT:n vastaava päätoimittaja Minna Holopainen.
Minna Holopainen
Minna Holopainen Päätoimittajien yhdistyksen puheenjohtaja, STT:n vastaava päätoimittaja. Kuva: Heikki Saukkomaa, Lehtikuva

Valinta tehtiin tiistaina Helsingissä yhdistyksen vuosikokouksessa, jonka järjestelyissä otettiin huomioon koronavirustilanteeseen liittyvät ohjeet.

"Tässä poikkeustilanteessa luotettavan ja riippumattoman journalismin merkitys korostuu entisestään. Suomalaisella yhteiskunnalla on hyvät edellytykset selvitä kriisistä ilman pysyviä vaurioita, kun teemme kukin tahoillamme parhaamme sen onnistumiseksi,  sanoo PTY:n uusi puheenjohtaja Minna Holopainen.

Päätoimittajien yhdistys on suomalaisten uutismedioiden, uutismateriaalia julkaisevien aikakauslehtien, sähköisten medioiden ja uutistoimistojen päätoimittajien ja heidän varamiestensä ammatillinen yhdysside.

"Koronapandemian aikana Päätoimittajien yhdistys pyrkii olemaan jäsentensä apuna esimerkiksi järjestämällä etätaustatilaisuuksia aiheesta”, Holopainen kertoo.

Holopaisen edeltäjä Päätoimittajien yhdistyksen puheenjohtajana, kuusi vuotta tehtävää hoitanut Kauppalehden vastaava päätoimittaja Arno Ahosniemi jäi pois johtokunnasta.

PTY:n Johtokunnan jäseninä jatkavat Maaseudun Tulevaisuuden vastaava päätoimittaja Jouni Kemppainen, Yleisradion julkaisupäällikkö Petri Jauhiainen, Hufvudstadsbladetin pääkirjoitustoimituksen päällikkö Susanna Ginman. Uusina jäseninä johtokuntaan valittiin Ilta-Sanomien vastaava päätoimittaja Johanna Lahti, Talouselämän päätoimittaja Jussi Kärki ja Lapin Kansan vastaava päätoimittaja Antti Kokkonen. Yhdistyksen pääsihteerinä jatkaa päätoimittaja emeritus Antti Marttinen.

puheenjohtaja, Päätoimittajien yhdistys PTY
vastaava päätoimittaja, STT
matkapuhelin 040 568 0897

Antti Marttinen