Padasjoen ABC uudistuu ilmeeltään luonnonläheisemmäksi ja toiminnaltaan ympäristöystävällisemmäksi

Päijäthämäläisen ABC-aseman uudistustyöt käynnistyvät marraskuun alussa ja kestävät nelisen viikkoa. Tuttu taukopaikka saa loppuvuodesta skandinaavisen mutta luonnonläheisen miljöön, jonka värimaailmaa hallitsevat puu, moderni harmaa ja musta.

Padasjoen ABC:n piha-alueen mittarikenttä uusittiin jo viime vuonna, ja nyt uudistetaan aseman sisätilat.

– Uudistamme sekä ravintola- että marketpuolen. Paikalliset ja paikkakunnan mökkiläiset ovat kovasti odottaneet tätä uudistusta, ja on hienoa päästä toteuttamaan se, ryhmäpäällikkö Sami Kovanen toteaa.

Ravintola- ja marketmiljöön lisäksi aseman kylmäkalusteet uudistetaan nykyistä energiatehokkaammiksi.

Padasjoen ABC-asema palvelee asiakkaitaan tavalliseen tapaan myös uudistustöiden aikana. Muutostöiden jälkeen pienen paikkakunnan ABC henkii modernia skandinaavisuutta, mutta edelleen myös tuttua kodikkuutta ja lämpöä.

– Uudistunut ABC on entistä viihtyisämpi asiointi- ja ruokailupaikka niin liikkuville kuin paikallisillekin asiakkaillemme, Sami Kovanen lupaa.

Asiakkaiden toiveet ja tarpeet on otettu huomioon myös valikoimauudistusten osalta.

Osuuskauppa Hämeenmaa, ABC-ryhmäpäällikkö Sami Kovanen, 050 344 1462

Hämeenmaa – 166 000 asiakasomistajan omistama paikallinen yritys

Osuuskauppa Hämeenmaa toimii Kanta- ja Päijät-Hämeessä, 21 kunnan alueella. Hämeenmaa on alueensa suurin yritys, joka työllistää noin 2 900 kanta- ja päijäthämäläistä. Osuuskaupan omistavat sen asiakasomistajat, ja Hämeenmaalla omistajia on jo yli 166 000. Edullisten ja luotettavien kauppapalvelujen lisäksi omistajuus palkitsee muun muassa kuukausittaisena Bonuksena. Tuloksensa Hämeenmaa käyttää jäsentensä palveluiden ja verkostonsa kehittämiseen.

Kannustajat-tuella tunnepohjaista taidetoimintaa nuorille19.8.2021 11:58:14 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Hämeenmaan Kannustajat-ohjelma jakaa vuosittain 60 000 euroa tukea kanta- ja päijäthämäläisille seuroille, harrastusyhdistyksille, kulttuuritoimijoille sekä avustus- ja hyväntekeväisyysjärjestöille. Sponsorointiohjelman avulla tuetaan lasten ja nuorten harrastamista sekä hyvinvointia edistävää toimintaa. Viime kevään Kannustajat-äänestyksessä eniten ääniä sai Lahden ensi- ja turvakoti ry, joka järjestää saamansa tukisumman avulla mm. taide- ja tunnetyöpajatoimintaa nuorille.

Hämeenmaa suunnittelee kauppakeskusta Turengin keskustaan29.6.2021 15:00:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Hämeenmaa on jo pitkään halunnut kehittää Turengin keskusta-alueen palvelutarjontaa. Myös Janakkalan Osuuspankilla on ollut samansuuntaisia tavoitteita keskustan kehittämiseksi. Hämeenmaa on nyt tehnyt esisopimuksen Janakkalan Osuuspankin kiinteistön ostamisesta. Suunnitelmana on purkaa Osuuspankin kiinteistö ja rakentaa tilalle uusi kauppakeskus. Janakkalan Osuuspankki ja OP Koti Janakkala Oy tulevat pitkillä vuokrasopimuksilla vuokralaisiksi kauppakeskukseen. Tilaa tulee myös muille vuokralaisille.