Paimiossa Pakurlan siltatyömaalla maantien 2340 ajoneuvoliikenteen katko jatkuu lokakuun puoleen väliin saakka

Mt 2340 Pakurlan sillan uusimistyöt aloitettiin tammikuun alussa. Uuden sillan pohjarakennustöiden takia ajoneuvoliikenne on katkaistu vanhalla sillalla ja ohjattu kiertotielle 9.5.2022 alkaen. Ajoneuvoliikenteen katkon arvioitiin kestävän 5.9.2022 asti. Uuden sillan päätyjen paalulaattojen pohjan stabiliteetti on ollut kuitenkin oletettua huonompi ja työjärjestystä ja -tapaa on näiltä osin jouduttu muuttamaan. Työjärjestyksen muutoksessa tulopenkereillä tehtiin pilaristabilointi ennen paalulaatan rakentamisen aloittamista. Pilaristabiloinnin lujittumisajan takia ajoneuvoliikenteen katkoa joudutaan jatkamaan 15.10.2022 asti. Viivästyksellä ei ole vaikutusta sillan valmistumiseen.
Ajoneuvoliikenne on ohjattu katkon ajaksi teiden 181 (Kravinkuja), 1 (Turku-Helsinki moottoritie) ja 2340 (Paimiontie) kautta. Kiertotien pituus on n. 12 km. Hidas moottoriliikenne on ohjattu valtatien 1 sijaan käyttämään maantietä 110. Kiertotien pituus hitaalle moottoriliikenteelle 14 km. Kevyelle liikenteelle on järjestetty katkon ajaksi 1,5 metriä leveä kulkureitti työmaan läpi. Paimion ja Turun väliä liikennöivän linja-autoliikenteen linjat 704 ja 706 sekä Kemiöstä Sauvon ja Paimion kautta Turkuun liikennöivän linjan 702 reitit jatkavat tilapäisellä reitillä Kravinkujan kautta moottoritielle liikennekatkon loppuun saakka. Tieosuudella Pakurlan silta-Tammisilta ei ole liikennekatkon aikana linja-autoliikennettä.
Vuonna 1970 valmistunut Pakurlan silta sijaitsee Paimiossa, missä maantie 2340 ylittää Paimionjoen. Pakurlan silta on elinkaarensa päässä eikä siltaa voi enää peruskorjata. Uusi silta rakennetaan vanhan sillan viereen. Sillan rakennustöiden yhteydessä rakennetaan myös kiertoliittymä Paimiontien ja Kravinkujan liittymään. Kiertoliittymän rakentamisella parannetaan liittymän liikenneturvallisuutta ja liikenteen sujuvuutta. Kiertoliittymän rakennustyöt rahoittaa Paimion kaupunki. Rakennustyöt kestävät loppuvuoteen 2023 asti.
Urakoitsijana hankkeessa toimii Destia Oy.
LISÄTIETOJA
- Varsinais-Suomen ELY-keskus: siltainsinööri Ari Salo, p. 0400 510 391
- Paimion kaupunki: tekninen johtaja Juha Saarinen, 050 590 0521
- Destia Oy: Vastaava työnjohtaja Jere Kärkkäinen, puh. 040 183 9085
Avainsanat
Kuvat

Tietoja julkaisijasta
Varsinais-Suomen ELY-keskusItsenäisyydenaukio 2
20800 Turku
0295 022 500 (vaihde)http://www.ely-keskus.fi/varsinais-suomi
Varsinais-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus on valtion viranomainen, joka edistää alueellista kehittämistä hoitamalla elinkeinoihin, työvoimaan, osaamiseen sekä liikenteeseen ja infrastruktuuriin että ympäristöön ja luonnonvaroihin liittyviä tehtäviä. Teemme työtämme Varsinais-Suomen lisäksi Satakunnan alueella liikenne- ja ympäristöasioissa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Varsinais-Suomen ELY-keskus
Fertilex Oy:n Laitilassa sijaitsevan munituskanalan laajennushankkeen ympäristövaikutukset on arvioitu11.12.2025 08:30:20 EET | Tiedote
Varsinais-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus on antanut yhteysviranomaisen perustellun päätelmän munituskanalan laajennushankkeesta, joka on suunnitteilla Laitilaan. Hankkeesta vastaa Fertilex Oy.
Syksyn ja talven runsaat vesisateet ovat pehmentäneet soratiet Varsinais-Suomessa ja Satakunnassa10.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Syksyn ja talven runsaat sateet ovat pehmentäneet soratiet joka puolella Varsinais-Suomea ja Satakuntaa. Tienkäyttäjille se tuntuu pinnan epätasaisuutena ja liejuuntumisena. Sorateiden rakenteellinen kunto on monen tekijän summa ja vaikuttaa osaltaan pintakelirikon muodostumiseen. Varsinais-Suomen ELY-keskuksen maanteiden hoidon projektipäälliköt ja teiden hoitourakoitsijat ovat tietoisia sorateiden huonosta kunnosta. Urakoitsijat levittävät ensiapuna mursketta huonokuntoisimmille tieosuuksille.
Företag på landsbygden i Egentliga Finland har redan beviljats 10 miljoner euro i EU:s landsbygdsfinansiering8.12.2025 13:47:27 EET | Pressmeddelande
Under EU:s landsbygdsfinansieringsperiod 2023–2027 uppgår de totala kostnaderna för projekt som fått företagsfinansiering på landsbygden i Egentliga Finland till hela 42 miljoner euro. I Egentliga Finland har det fattats flest beslut om företagsstöd på riksnivå.
Varsinais-Suomen maaseudun yrityksille on myönnetty EU:n maaseuturahoitusta jo 10 miljoonaa euroa8.12.2025 13:47:27 EET | Tiedote
EU:n maaseuturahoituskaudella 2023–2027 maaseudun yritysrahoitusta saaneiden hankkeiden kokonaiskustannukset Varsinais-Suomessa ovat jopa 42 miljoonaa euroa. Varsinais-Suomessa on tehty yritystukipäätöksiä valtakunnallisesti eniten.
Ilmastonmuutos haastaa teiden talvihoitoa – miten vastaamme haasteisiin?4.12.2025 11:00:00 EET | Tiedote
Ilmastonmuutoksen myötä talviset kelit alkavat myöhemmin, kestävät lyhyemmän aikaa ja leudot talvet voivat olla pääosin lumettomia. Talvisin kelit muuttuvat nopeasti ja rannikkoalueilla säävaihtelut ovat sisämaata suurempia. Leutoina talvina ongelmat siirtyvät päällysteisiin. Ilmastonmuutoksen aiheuttamia haasteita ei taklatakaan yksistään talvihoidon toimenpiteillä, vaan myös panostamalla esimerkiksi päällystevaurioiden ennakoivaan ja kestävään paikkaamiseen. Talviajan tulvat ovat yleistyneet ja niitä ehkäistään tulvaherkillä teillä tien parannustoimilla.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme