Messukeskus

Päivä, jolloin Suomea myydään maailmalle - Matka Workhop Day on kansainvälinen ostotapahtuma

21.6.2017 15:20 | Messukeskus

Jaa

Matka Workshop Day Pohjoismaiden suurimpien Matkamessujen yhteydessä on vuosien aikana kasvanut merkittäväksi kansainväliseksi Suomen matkailun osto- ja myyntitapahtumaksi. Päivän aikana yli 250 kansainvälistä ostajaa tekee kauppoja suomalaisten kohteiden ja palveluntarjoajien kanssa. Matka Workshop Day järjestetään osana MATKA 2018 -messuja 17.1.2018 Messukeskuksessa Helsingissä ja osallistumisia päivään myydään nyt.

Työ- ja elinkeinoministeriön (TEM) tilastojen mukaan matkailun kokonaiskysyntä on 2,5 % Suomen bruttokansantuotteesta. Sen merkitys Suomen kansantaloudelle on suurempi kuin elintarvike- ja juomateollisuuden, metsäteollisuuden tai kaivostoiminnan merkitys. Matkailun kokonaiskysyntä on kasvanut 6,5 % ja kansainvälisten matkailijoiden määrä kaksinkertaistunut 2000-luvulla. Tilastojen mukaan vuonna 2015 Suomessa vieraili yli 7 miljoonaa ulkomaista matkailijaa, joiden matkoista 55 % oli loma- tai ostosmatkoja.

Matka Workshop Daysta on muutamassa vuodessa kasvanut merkittävä Suomen incoming-matkailuelinkeinon edistäjä. Osallistujilta kerätyn palautteen perusteella voidaan sanoa, että iso osa Suomen incoming-matkailutarjonnasta myydään tammikuun Matkamessujen yhteydessä yhdessä päivässä.

Workshop Day tukee myös suomalaista outgoing-matkailuelinkeinoa tarjoten suomalaisille matkanjärjestäjille helpon ja kustannustehokkaan tavan perehtyä ulkomaisten turistitoimistojen, matkanjärjestäjien ja muiden matkailualan palveluntarjoajien tuotteisiin ja palveluihin Global Workshopissa. Matkanjärjestäjien edustajille osallistuminen ostajana Matka Workshop Dayhin on maksutonta ja esimerkiksi turistitoimistojen tarjontaan voivat tulla tutustumaan myös muut kuin tuotannossa työskentelevät matkatoimistoammattilaiset.

600 ostajaa ja myyjää Suomesta ja ulkomailta

Vuonna 2017 Workshop Day:n Meet Finland -myyjinä oli 130 suomalaista matkailuyritystä ja ostajia saapui paikalle 38 maasta yli 250. Global Workshopissa oli mukana yli 50 yritystä ympäri maailman.

- Mukana olleista ostajista puolet arvioi Workshop-päivän annin erinomaiseksi ja yli 70 % osallistujista kertoi tehneensä kauppaa päivän aikana, kertoo Workshop Dayn projektipäällikkö Maaret Manninen.

Workshop Day kuuluu Matkamessujen ammattilaissisältöihin, Matka Pro:hon.

Lisätietoja:
Matka Workshop Day, projektipäällikkö Maaret Manninen, 0400 986 416 maaret.manninen@messukeskus.com, https://matkaworkshopday2018.converve.com
Matkamessut, tiedottaja Johanna Suni, 0405154216, johanna.suni@messukeskus.com
*tilastot: TEM toimialapalvelu, Matkailutilinpito 2015
*Workshop Dayn luvut: Messukeskus ja Funmedia, kyselytutkimus osallistujille

Pohjois-Euroopan suurin matkailualan tapahtuma Matkamessut järjestetään 17.–21.1.2018 Messukeskuksessa Helsingissä. Matkamessuilla esittäytyy vuosittain 1 000 matkanjärjestäjää, matkakohdetta ja matkailualan palveluyritystä yli 80 maasta. Tapahtumassa vierailee vuosittain yli 50 000 kuluttajaa ja 20 000 matkailualan ammattilaista. Kansainvälinen ostotapahtuma Matka Workshop Day avaa Matkamessut 17.1. Matkamessut on auki yleisölle 19.–21.1.2018 .|www.matkamessut.fi | www.facebook.com/matkamessut |@matkatravelfair | #matka2018 |

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

*040 450 3250http://www.messukeskus.com

Messukeskus edistää suomalaista elinkeinoelämää mahdollistamalla tuloksellisia kasvokkain kohtaamisia messuilla, kokouksissa, kongresseissa ja muissa tapahtumissa. Messukeskuksessa järjestetään vuosittain noin sata messutapahtumaa ja yli 2000 kokousta ja kongressia. Tapahtumiin osallistuu joka vuosi noin 9000 näytteilleasettajaa ja yli 1,1 miljoonaa kävijää.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista jo ennen kuin ne uutisoidaan? Kun tilaat tiedotteemme tältä julkaisijalta, saat ne sähköpostiisi yhtä aikaa suomalaisen median kanssa. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Aasialainen ja suomalainen estetiikka ja funktionaalisuus yhdistyvät United Stories -tuotteissa22.8.2017 08:30Tiedote

United Stories on Habitaren uusi myyntinäyttely, joka yhdistää muotoilijat, yritykset ja kansainvälisyyden. Ensimmäisessä United Storiesissa 12 muotoilijaa ja 6 yritystä Suomesta, Kiinasta, Japanista ja Etelä-Koreasta ovat luoneet yhteistyössä uusia tuotteita, jotka tulevat Habitareen myyntiin. Tuotteissa näkyy suomalaisten ja aasialaisten kiinnostus perinteisiin materiaaleihin ja arjen perusesineisiin. Habitare on avoinna Messukeskuksessa Helsingissä 13.–17.9.

Erikoisnäyttelyt syventävät Habitaren sisältöä10.8.2017 11:14Tiedote

Suomen suurimmassa muotoilu-, huonekalu- ja sisustustapahtumassa Habitaressa on lähes 400 yritystä ja 11 erikoisnäyttelyä sekä neljä teema-aluetta. Habitaren kanssa samaan aikaan järjestetään myös kaksi muuta tapahtumaa: antiikin, vintagen ja vanhan taiteen myyntitapahtuma Antiikki ja laadukkaan kuvan ja äänentoiston tapahtuma HighEnd Helsinki. Habitare järjestetään Messukeskuksessa Helsingissä 13.–17.9.2017.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme