Päivi Wood johtavaksi liikenne- ja elinkeinopoliittiseksi asiantuntijaksi, Mikko Valtonen osaamisasiantuntijaksi

Keskuskauppakamari on palkannut kaksi uutta asiantuntijaa.

Valtiotieteiden maisteri Päivi Wood siirtyy johtavaksi liikenne- ja elinkeinopoliittiseksi asiantuntijaksi liikenne- ja viestintävirasto Traficomista. Woodilla on vankka kokemus liikenne- ja viestintäministeriöstä, Suomen pysyvästä EU-edustustosta liikenneasioista vastaavana virkamiehenä ja Euroopan komissiosta liikenteen innovaatioiden ja rahoituksen saralla. Wood vastaa liikenne- ja elinkeinopolitiikkaan sekä aluepolitiikkaan ja rakennettuun ympäristöön liittyvästä vaikuttamistyöstä.

Tietotekniikan insinööri ja hallintotieteiden ylioppilas Mikko Valtonen siirtyy osaamisasiantuntijan tehtävään Insinööriliitosta, jossa hän on toiminut koulutuspolitiikan erityisasiantuntijana. Valtosella on vahva tausta osaamisen ja koulutuksen parissa. Aiemmin hän on toiminut Suomen opiskelijakuntien liitto SAMOK ry:n puheenjohtajana ja johtaa nykyisin SDP:n Uudenmaan piiriä järjestön puheenjohtajana. Valtonen vastaa osaamiseen, työllisyyteen ja koulutuspolitiikkaan liittyvästä vaikuttamistyöstä.

”On hienoa, että organisaatiomme vahvistuu uuden strategiamme mukaisesti. Osaamisen ja infrastruktuuriväylien kehittämisellä on merkittävä rooli, jotta Suomesta voidaan tehdä maailman kilpailukykyisin maa”, sanoo Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Juho Romakkaniemi.

Wood ja Valtonen aloittavat tehtävissään elokuussa.

Naisia ennätysmäärä pörssiyhtiöiden toimitusjohtajina12.12.2019 00:00:00 EETTiedote

Naisten määrä pörssiyhtiöiden toimitusjohtajana on noussut uuteen ennätykseensä, kun jo 11 pörssiyhtiössä toimitusjohtaja on nainen. Naisten osuus johtoryhmän jäsenistä kasvaa vauhdilla suurissa pörssiyhtiöissä: 36 prosenttia tänä vuonna nimitetyistä suurten pörssiyhtiöiden johtoryhmien jäsenistä oli naisia. Uudesta ennätyksestä huolimatta naistoimitusjohtajien määrä pörssiyhtiöissä on edelleen pieni.