Päivi Wood johtavaksi liikenne- ja elinkeinopoliittiseksi asiantuntijaksi, Mikko Valtonen osaamisasiantuntijaksi

Keskuskauppakamari on palkannut kaksi uutta asiantuntijaa.

Valtiotieteiden maisteri Päivi Wood siirtyy johtavaksi liikenne- ja elinkeinopoliittiseksi asiantuntijaksi liikenne- ja viestintävirasto Traficomista. Woodilla on vankka kokemus liikenne- ja viestintäministeriöstä, Suomen pysyvästä EU-edustustosta liikenneasioista vastaavana virkamiehenä ja Euroopan komissiosta liikenteen innovaatioiden ja rahoituksen saralla. Wood vastaa liikenne- ja elinkeinopolitiikkaan sekä aluepolitiikkaan ja rakennettuun ympäristöön liittyvästä vaikuttamistyöstä.

Tietotekniikan insinööri ja hallintotieteiden ylioppilas Mikko Valtonen siirtyy osaamisasiantuntijan tehtävään Insinööriliitosta, jossa hän on toiminut koulutuspolitiikan erityisasiantuntijana. Valtosella on vahva tausta osaamisen ja koulutuksen parissa. Aiemmin hän on toiminut Suomen opiskelijakuntien liitto SAMOK ry:n puheenjohtajana ja johtaa nykyisin SDP:n Uudenmaan piiriä järjestön puheenjohtajana. Valtonen vastaa osaamiseen, työllisyyteen ja koulutuspolitiikkaan liittyvästä vaikuttamistyöstä.

”On hienoa, että organisaatiomme vahvistuu uuden strategiamme mukaisesti. Osaamisen ja infrastruktuuriväylien kehittämisellä on merkittävä rooli, jotta Suomesta voidaan tehdä maailman kilpailukykyisin maa”, sanoo Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Juho Romakkaniemi.

Wood ja Valtonen aloittavat tehtävissään elokuussa.

Työllisyyden kasvu vähäistä – hallitukselta odotetaan rohkeita päätöksiä20.8.2019 08:36:17 EESTTiedote

Työllisyysaste on 78 tuhannen työllisen päässä Antti Rinteen hallituksen asettamasta tavoitteesta. Luku käy ilmi Keskuskauppakamarin julkaisemasta työllisyystavoitelaskurista, jossa tarkastellaan työllisyyden kehittymistä. Tulevan hallituskauden ajan Keskuskauppakamari päivittää kerran kuukaudessa työllisyystavoitteen nykytilan, jonka voi helposti käydä katsomassa tyollisyystavoite.fi -sivustolta.

Työllisyysasteen nostaminen on otettava tosissaan - Keskuskauppakamari julkaisee työllisyystavoitelaskurin19.8.2019 07:00:00 EESTTiedote

Keskustelut työllisyydestä ja työllisyysasteen nostamisesta ovat käyneet viime aikoina vilkkaina. Myös pääministeri Antti Rinteen hallitus sitoutui hallitusohjelmassa 75 prosentin työllisyystavoitteeseen. Keskuskauppakamarin julkaisema työllisyystavoitelaskuri tarkastelee kuukausittain sitä, kuinka hallituksen työllisyystavoite on tähän mennessä toteutunut.

Ville Kajala johtavaksi asiantuntijaksi, Mauri Kotamäki pääekonomistiksi, Emmiliina Kujanpää johtavaksi veroasiantuntijaksi15.8.2019 11:30:44 EESTTiedote

Oikeustieteen kandidaatti Ville Kajala on nimitetty Keskuskauppakamarin johtavaksi asiantuntijaksi vastuualueenaan yhtiöoikeus, corporate governance ja arvopaperimarkkinajuridiikka. Hän ottaa hoitaakseen myös Keskuskauppakamarin lakivaliokunnan. Kajala siirtyy Keskuskauppakamariin Finanssivalvonnasta, jossa hän on toiminut johtavana asiantuntijana. Kajala aloittaa tehtävässään lokakuussa. Valtiotieteiden tohtori Mauri Kotamäki on nimitetty Keskuskauppakamarin pääekonomistiksi. Aiemmin Kotamäki on toiminut Keskuskauppakamarin johtavana ekonomistina ja ekonomistina Työeläkevakuuttajat Tela ry:ssa, valtiovarainministeriössä ja Suomen Pankissa sekä tutkijana Palkansaajien tutkimuslaitoksessa. Kotamäen vastuulle kuuluu ajankohtaisten talouteen liittyvien asioiden seuraaminen ja kommentointi. Lisäksi esimerkiksi neljä kertaa vuodessa ilmestyvä Keskuskauppakamarin talouskatsaus, suuri veroselvitys ja ensi viikolla ensimmäistä kertaa julkaistava Keskuskauppakamarin työllisyystavoitelaskuri. Ka