Pakkaus-, elintarvike- ja muovialan ammattillaiset kokoontuivat PacTec, FoodTec & PlastExpo Nordiciin

PacTec, FoodTec & PlastExpo Nordic –tapahtumassa oli mukana hieman alle sata näytteilleasettajaa, ja paikalle saapui 3231 ammattilaiskävijää. Lisäksi tapahtumassa kävi samaan aikaan järjestettävään Gastro Helsinki –tapahtumaan rekisteröityneitä kävijöitä.
Samaan aikaan järjestettiin graafisen alan ammattilaisten Sign, Print & Promotion –tapahtuma. Horeca-alan Gastro Helsinki avattiin keskiviikkona, ja se jatkuu vielä perjantaina 20.5.
Pakkaus-, elintarvike- ja muovialan ammattilaisille suunnattu tapahtumaa kutsui verkostoitumaan
PacTec, FoodTec & PlastExpo Nordic –tapahtuman kahdella esiintymislavalla kuultiin puheenvuoroja muun muassa vastuullisuuden lisääntymisestä pakkausalalla, alojen innovaatioista, kiertotaloudesta ja tulevaisuudesta pakkaus-, elintarvike- ja muovialoilla.
Tapahtumassa oli läsnä alojen koko arvoketjut, ja ammattilaiset yhteen kokoava tapahtuma loi hyviä verkostoitumismahdollisuuksia.
”Messukokemus on ollut kaikin puolin positiivinen. Osastolla on käynyt paljon hyviä asiakkaita. Erityisen hienoa on, että messut on kohdennettu oikeille ihmisille, ja osastolla käyneet ihmiset ovat meidän kohderyhmäämme. On myös arvokasta päästä kohtaamaan kollegoita”, kertoo Muottituote Oy:n toimitusjohtaja Jukka Nurmi.
Myös Orat Oy:n tuotepäällikkö Jouni Hyvönen kertoi messujen olleen positiivinen kokemus.
”Täällä on ollut oikea markkinafiilis ja paljon iloisia ilmeitä. On päässyt tapaamaan yhteistyökumppaneita, kilpailijoita ja asiakkaita. Kävijät ovat olleet kiinnostuneita ja olemme saaneet paljon liidejä”, kertoi Hyvönen.
Kasvokkaisia tapaamisia oli jo odotettu
PacTec, FoodTec & PlastExpo Nordic järjestetään kahden vuoden välein, ja viimeksi tapahtuma järjestettiin vuonna 2020. Parin vuoden tauko kaikista kasvokkaisista tapahtumista oli jättänyt kaipuun tapahtumien pariin, ja se näkyi messuosastoilla.
Pyroll Pakkaukset Group Oy:n markkinointi- ja viestintäpäällikkö Anne Penkari iloitsi siitä, että osastolla on käynyt paljon ihmisiä.
“Olen puhunut tänään kolme tuntia putkeen. On tätä odotettukin: messut ovat täynnä iloista porukkaa ja puheensorinaa sekä iloisia jälleennäkemisiä”, kertoi Penkari torstaina puolilta päivin.
Samaa positiivista tunnelmaa havaittiin myös muilla osastoilla.
”Täällä on ollut loistava pöhinä, ja kävijät ovat hyvällä tuulella. Kaikilla on selvästi patoutunutta tarvetta tavata, ja kohtaamiset osastolla kestävät kauemmin”, kertoo K.D. Feddersenin myyntipäällikkö Anna Ahonen.
Messujen uutuuskilpailuissa palkittiin Boxon ja Granulous
Tapahtumassa palkittiin messujen mielenkiintoisimpia uutuuksia. PacTec & FoodTec –messujen mielenkiintoisin uutuus oli raadin päätöksellä Boxon Oy:n VCI-korroosiosuojalaatikko. Kunniamaininnan sai Taitos Oy:n Aura by Taitos –luksuspakkaus.
PlastExpo Nordicin mielenkiintoisin uutuus oli Granulous-biokomposiitti. Kunniamaininnan sai Polyservice Oy:n KraussMaffei-ruiskuvalukone.
PacTec, FoodTec & PlastExpo Nordic järjestettiin 18.-19.5.2022 Helsingin Messukeskuksessa. Tapahtuma järjestetään seuraavan kerran vuonna 2024. Messukeskuksen ammattitapahtumat jatkuvat seuraavaksi metsäteollisuuden PulPaper 2022 -tapahtumalla (7.-9.6.2022), Helsinki Chemicals Forum -tapahtumalla (8.-9.6.2022) sekä kemian ja bioteknologian ammattilaisten ChemBio Finland -tapahtumalla (8.-9.6.2022).
Lisätietoja:
Tiedottaja Marissa Rämänen, Messukeskus, marissa.ramanen@messukeskus.com, puh. 044 046 7220
www.pactec.fi | www.foodtechelsinki.fi | www.plastexpo.fi | LinkedIn | Twitter
Kuvia tapahtumasta: https://mediabank.messukeskus.com/kuvat/
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Marissa Rämänentiedottaja
viestintä | tapahtumat
Kuvat

Linkit
Tietoja julkaisijasta
Helsingin Messukeskus on Suomen elämyksellisin tapahtumakortteli ja vaikuttavin kohtaamismedia. Suomen suurin tapahtumajärjestäjä tuottaa laadukkaita tapahtumia sekä vuokraa tilojaan ja palvelujaan erilaisten tapahtumien areenaksi. Messukeskuksen itse tuottamia tapahtumia ovat mm. Habitare, Helsingin Kirjamessut, Educa, FinnBuild, Matkamessut ja Vene Båt. Vierastapahtumina Messukeskuksen tiloissa järjestetään mm. Slush, Nordic Business Forum, Assembly, Kennelliiton Koiramessut sekä lukuisia kansainvälisiä kongresseja ja yritystapahtumia vuosittain.
Tilat käsittävät 7 hallia, 40 muuntuvaa kokoustilaa, 21 ravintolaa ja oman tapahtumahotellin. Messukeskus toi vuonna 2024 pääkaupunkiseudulle 245 miljoonan euron tulovirran ja toiminnan työllisyysvaikutus oli 3335 henkilötyövuotta. Omistajayritys Suomen Messut perustettiin vuonna 1919. | Messukeskus. The realsocial media. www.messukeskus.com @messukeskus
Helsinki Expo and Convention Centre (brand name Messukeskus) hosts Finland’s most inspiring events and exciting encounters. As Finland’s premier experience provider, we organise high-quality events and rent out our facilities for a wide variety of occasions. Events produced by Messukeskus include, among others, Habitare, the Helsinki Book Fair, Educa, Finnbuild, Matka Travel Fair, and Helsinki International Boat Show. Messukeskus also hosts guest events such as Slush, Nordic Business Forum, Assembly, International Dog Fair, as well as many international congresses and business events every year.
Our premises include 7 halls, 40 convertible meeting rooms, 21 restaurants, and our own hotel. The events held at the Helsinki Exhibition and Convention Centre last year brought in a revenue stream of 245 million euros to the Helsinki metropolitan area and created the equivalent of 3,335 full-time jobs. The Finnish Fair Corporation was founded in 1919. | Messukeskus. The real social media | www.messukeskus.com @messukeskus
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Messukeskus
Joulu on elämysten juhla – Lapsimessujen kyselyn mukaan suomalaiset valitsevat tänä vuonna laadukkaita, merkityksellisiä lahjoja ja joulubudjetti asettuu 300–500 euroon.27.11.2025 13:02:31 EET | Tiedote
Lapsimessujen tuore joulukysely osoittaa, että suomalaisperheet panostavat tänä vuonna ilon tuomiseen ja harkittuihin valintoihin. Joulun “kultainen keskitie” on 300–500 euron budjetti, joka kertoo tasapainoisesta ja suunnitelmallisesta juhlanvietosta. Lahjoissa korostuvat herkut, kirjat ja lahjakortit – joulun tämän vuoden selkeät hitit. Kyselyn mukaan joulu nähdään myös yhä vahvemmin elämysten ja merkityksellisten lahjojen juhlana, jossa perheet valitsevat laadukkaita, yhdessä koettavia hetkiä tavaran rinnalle.
Uusi kansainvälinen sähköalan tapahtuma kokoaa keväällä alan yritykset ja ammattilaiset Helsinkiin27.11.2025 08:00:00 EET | Tiedote
Helsingin Messukeskuksessa 15.–17.4.2026 ensimmäistä kertaa järjestettävä kansainvälinen Sähkö–Electricity 26 -ammattitapahtuma sähköistää toimialan messu- ja näyttelytoiminnan Pohjois-Euroopassa. Tapahtumaan on ilmoittautunut jo yli 230 näytteilleasettajaa ja messuhallien 6 ja 7 viimeisiä neliömetrejä viedään.
Studia rikkoi ennätyksensä – tapahtuma kasvatti kävijämääräänsä 25 %26.11.2025 18:26:05 EET | Tiedote
Messukeskuksen yläkerran hallit täyttyivät 25.-26.11. urahaaveista, tulevaisuuden pohdinnoista ja innostuneista kohtaamisista, kun Studia-messujen 150 näytteilleasettajaa esitteli koulutus- ja uravaihtoehtojaan. Suomen suurin opiskelu- ja uratapahtuma keräsi Helsingin Messukeskukseen kahden päivän aikana yhteensä 19 089 kävijää, mikä on 25 prosenttia enemmän kuin viime vuonna.
Otaniemen lukion opiskelijakunnalle Lukiolaisstipendi hyvinvoinnin edistämisestä26.11.2025 18:08:29 EET | Tiedote
Suomen Lukiolaissäätiö, Suomen Lukiolaisten Liitto ja Nyyti ry myönsivät 1 000 euron arvoisen lukiolaisstipendin tänä vuonna Otaniemen lukiolle ja sen opiskelijakunnalle. Vuonna 2025 stipendin myöntöperusteiden keskiössä oli erityistä hyvinvointi, mielenterveys ja yhteisöllisyys.
Helsingfors Mässcentrum förnyar sin Sustainable Travel Finland-märkning och fortsätter sitt arbete som en pionjär inom hållbar turism26.11.2025 09:00:00 EET | Tiedote
Helsingfors Mässcentrum är en del av Visit Finlands Sustainable Travel Finland-program och bidrar till att bygga ett hållbart Finland för turism. Sustainable Travel Finland-märkningen visar på ett långsiktigt engagemang för hållbar turism. Internationella resenärer och evenemangsarrangörer gör allt mer medvetna val, och ansvar har blivit en avgörande konkurrensfaktor.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme

