Palokan Prisman mittava uudistushanke käynnistyy syyskuussa

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa Palokan Prismassa Jyväskylässä mittavan uudistuksen syyskuussa 2020. Kyseessä on Prisma Palokan 10-vuotisen historian laajin uudistus. Uudistuksen ensimmäisessä vaiheessa toteutetaan Prisman myymäläuudistus ja toisessa vaiheessa tehdään kiinteistön peruskorjaukseen, julkisivuun ja piha-alueisiin liittyvät muutokset. Myymälän ilme muutetaan uuden Prisma-ilmeen mukaiseksi, valikoimat laajentuvat ja myymälään saadaan uusia palveluja. Asiakkaat pääsevät vaikuttamaan uudistuviin valikoimiin.

Prima Palokan mittava uudistus alkaa syyskuussa 2020. Kuva: Tommi Viitanen, Keskimaa

Syksyllä alkavassa Prisma Palokan uudistuksessa koko myymälän miljöö raikastuu, kun se päivitetään uuden Prisma-ilmeen mukaiseksi. Myymälän remontin aikana myymälän kalusteet uusitaan kylmäkalusteita ja kassapöytiä myöden. Kylmäkalustejärjestelmä vaihdetaan energiatehokkaisiin, pääosin ovellisiin hiilidioksiditekniikalla toimiviin kylmälaitteisiin. Myös myymälän pintoja remontoidaan ja parannetaan remontin aikana. Käyttötavarapuolen valikoimaa on uudistettu jo kevään aikana, joten syksyn uudistukset koskevat etupäässä päivittäistavarapuolta.

− Remontin myötä suunnittelemme päivittäistavarapuolen valikoimaan uudelleen ja valikoimia kasvatetaan huomattavasti entisestä. Saamme Palokkaan mukaan myös uusia palveluelementtejä, kuten Fazerin jauholeipomon ja Itsudemon sushi-palvelupisteen. Myös Ruokatori laajenee merkittävästi, iloitsee Prisma-johtaja Tommi Viitanen.

Näkyvimpiä muutoksia asiakkaille tulevat olemaan myymälämiljöön uudistuksen myötä entistä houkuttelevammat esillepanot. Ruokatori uudistuu ja kasvaa kooltaan ja valikoimaltaan merkittävästi. Hedelmä- ja vihannesosasto sekä juomaosasto saavat uuden raikkaan ilmeen, joissa tuotteiden esillepanoihin kiinnitetään erityistä huomiota.

− Haluamme ottaa myös asiakkaamme mukaan muutoksen tekemiseen, joten keräämme asiakkaidemme toiveita seuraavien kahden viikon ajan. Teemme tätä suurta uudistusta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Toimimme samoin myös Keljon Prisman uudistuksen yhteydessä ja saimme asiakkailta valtavasti hyviä toiveita ja ideoita uuden myymälän valikoimien suunnittelun tueksi. Asiakkaiden toiveet tulevat konkreettisesti näkymään myymälässä ja sen valikoimissa, lupaa Viitanen.

Syyskuussa käynnistyvä remontti valmistuu joulumyyntiin sisätilojen osalta. Uudistus toteutetaan vaiheittain, jotta asiointi olisi koko uudistuksen ajan mahdollisimman sujuvaa.Osuuskauppa Keskimaan kokonaisinvestointi Palokan Prisman uudistukseen on noin 6,8 miljoonaa euroa.

Julkisivun ja piha-alueiden uudistukset toteutetaan vuoden 2021 aikana

Prisma Palokan myymäuudistuksen jälkeen tehdään uudistuksia Palokan keskuksen kiinteistön julkisivuun, mainostorniin ja piha-alueisiin. Uudistuksen toinen vaihe aloitetaan alkuvuodesta 2021. Asiakkaiden asiointia helpotetaan muokkaamalla parkkialuetta ja pihan liikennejärjestelyjä toimivammiksi. Samalla parkkipaikkoja levennetään vastaamaan paremmin nykyautojen mitoituksia. Ulkoalueet ja julkisivu valmistuvat kesällä 2021.

Osuuskauppa Keskimaa on allekirjoittanut kauppakirjan Kiinteistö Oy Palokanvarman koko osakekannan ostamisesta. Palokan Prisman kiinteistö siirtyy Osuuskauppa Keskimaan omistukseen tammikuussa 2021. Alustavia keskusteluja mahdollisten uusien vuokralaisten suuntaan on käynnistetty.

Asiakkailta kerätään ajatuksia ja ideoita valikoimiin, palveluihin ja yleisesti Palokan Prisman uudistukseen liittyen seuraavien viikkojen ajan. Asiakastoiveita on mahdollista jättää 9.8. asti osoitteessa: sinunetusi.fi/yhdessaparempaa.

Osuuskauppa Keskimaa, Tommi Viitanen, Prisma-johtaja, 010 767 3509, tommi.viitanen@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 632 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 133 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan tulos jäämässä merkittävästi edellisestä vuodesta − henkilökunta ansaitsee erityiskiitoksen haastavan vuoden osalta21.10.2020 11:00:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi-syyskuun liikevaihto oli 467,1 miljoonaa euroa. Liikevaihto laski 1,0 % edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Tammi−syyskuun tulos ennen veroja oli 9,0 miljoonaa euroa ja operatiivinen tulos 9,1 miljoonaa euroa, mikä on 7,6 miljoonaa euroa heikompi kuin viime vuonna. Kasvua on tullut päivittäistavarakaupasta, kun taas matkailu- ja ravitsemiskauppa on laskenut ennennäkemättömästi. Koko vuoden operatiivisen tuloksen ennakoidaan jäävän merkittävästi edellisestä vuodesta ja päätyvän noin 11 miljoonan euron tasolle.

Yli 130 hakemusta Keskimaan Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskohteiksi20.10.2020 09:50:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo neljännen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Keskimaa etsi syksyn aikana kohteita, jotka pystyvät omalla toiminnallaan auttamaan ihmisiä kohtaamaan turvallisesti toisensa. Hakemuksia tuli yli 130 taholta. Yhteistyön rakentaminen on käynnissä ja avustuskohteista päästään kertomaan tarkemmin marraskuussa.

S-market Tikkakoskelle kokonaisvaltainen myymäläuudistus verkkokauppapalvelu huomioiden12.10.2020 09:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa uudistaa S-market Tikkakosken. S-marketin myymäläilme päivitetään uuden S-market konseptin mukaiseksi ja samalla kaikki vanhat kalusteet uusitaan kylmäkalusteita myöten. Uudistus mahdollistaa valikoimien laajentamisen sekä ruoan verkkokaupan taustatoimintojen kehittämisen. Uudistustyöt alkavat osittain jo syksyllä 2020, remontti valmistuu kokonaisuudessaan maaliskuussa 2021.

Sale Toivakka uudistuu kokonaisvaltaisesti – S-ryhmän uusi pienmyymäläkonsepti Toivakkaan22.9.2020 09:58:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa uudistaa Toivakan Salen syksyn 2020 aikana. Kokonaisvaltaisen tilojen muokkaamisen myötä myymälään saadaan lisää tilaa, mikä mahdollistaa myös valikoimien laajentamisen. Sale Toivakka on yksi ensimmäisistä myymälöistä Suomessa, joka uudistetaan S-ryhmän uuden pienmyymäläkonseptin mukaiseksi Sale-myymäläksi. Remontti valmistuu joulukauppaan.

Keskimaan Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanja käynnistyy lahjoituskohteiden haulla – tänä vuonna autetaan ihmisiä kohtaamaan toisensa24.8.2020 09:15:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo neljännen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Tänä vuonna halutaan auttaa ihmisiä kohtaamaan turvallisesti toisensa. Keskimaa etsii nyt erilaisia kohteita ja organisaatioita, jotka haluavat omalla toiminnallaan auttaa ihmisiä kohtaamaan toisensa ilolla. Lahjoituksen kokonaissumma on euro jokaista Keskimaan asiakasomistajaa kohti eli noin 135 000 euroa.