Palokan Prisman mittava uudistushanke käynnistyy syyskuussa

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa Palokan Prismassa Jyväskylässä mittavan uudistuksen syyskuussa 2020. Kyseessä on Prisma Palokan 10-vuotisen historian laajin uudistus. Uudistuksen ensimmäisessä vaiheessa toteutetaan Prisman myymäläuudistus ja toisessa vaiheessa tehdään kiinteistön peruskorjaukseen, julkisivuun ja piha-alueisiin liittyvät muutokset. Myymälän ilme muutetaan uuden Prisma-ilmeen mukaiseksi, valikoimat laajentuvat ja myymälään saadaan uusia palveluja. Asiakkaat pääsevät vaikuttamaan uudistuviin valikoimiin.

Prima Palokan mittava uudistus alkaa syyskuussa 2020. Kuva: Tommi Viitanen, Keskimaa

Syksyllä alkavassa Prisma Palokan uudistuksessa koko myymälän miljöö raikastuu, kun se päivitetään uuden Prisma-ilmeen mukaiseksi. Myymälän remontin aikana myymälän kalusteet uusitaan kylmäkalusteita ja kassapöytiä myöden. Kylmäkalustejärjestelmä vaihdetaan energiatehokkaisiin, pääosin ovellisiin hiilidioksiditekniikalla toimiviin kylmälaitteisiin. Myös myymälän pintoja remontoidaan ja parannetaan remontin aikana. Käyttötavarapuolen valikoimaa on uudistettu jo kevään aikana, joten syksyn uudistukset koskevat etupäässä päivittäistavarapuolta.

− Remontin myötä suunnittelemme päivittäistavarapuolen valikoimaan uudelleen ja valikoimia kasvatetaan huomattavasti entisestä. Saamme Palokkaan mukaan myös uusia palveluelementtejä, kuten Fazerin jauholeipomon ja Itsudemon sushi-palvelupisteen. Myös Ruokatori laajenee merkittävästi, iloitsee Prisma-johtaja Tommi Viitanen.

Näkyvimpiä muutoksia asiakkaille tulevat olemaan myymälämiljöön uudistuksen myötä entistä houkuttelevammat esillepanot. Ruokatori uudistuu ja kasvaa kooltaan ja valikoimaltaan merkittävästi. Hedelmä- ja vihannesosasto sekä juomaosasto saavat uuden raikkaan ilmeen, joissa tuotteiden esillepanoihin kiinnitetään erityistä huomiota.

− Haluamme ottaa myös asiakkaamme mukaan muutoksen tekemiseen, joten keräämme asiakkaidemme toiveita seuraavien kahden viikon ajan. Teemme tätä suurta uudistusta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Toimimme samoin myös Keljon Prisman uudistuksen yhteydessä ja saimme asiakkailta valtavasti hyviä toiveita ja ideoita uuden myymälän valikoimien suunnittelun tueksi. Asiakkaiden toiveet tulevat konkreettisesti näkymään myymälässä ja sen valikoimissa, lupaa Viitanen.

Syyskuussa käynnistyvä remontti valmistuu joulumyyntiin sisätilojen osalta. Uudistus toteutetaan vaiheittain, jotta asiointi olisi koko uudistuksen ajan mahdollisimman sujuvaa.Osuuskauppa Keskimaan kokonaisinvestointi Palokan Prisman uudistukseen on noin 6,8 miljoonaa euroa.

Julkisivun ja piha-alueiden uudistukset toteutetaan vuoden 2021 aikana

Prisma Palokan myymäuudistuksen jälkeen tehdään uudistuksia Palokan keskuksen kiinteistön julkisivuun, mainostorniin ja piha-alueisiin. Uudistuksen toinen vaihe aloitetaan alkuvuodesta 2021. Asiakkaiden asiointia helpotetaan muokkaamalla parkkialuetta ja pihan liikennejärjestelyjä toimivammiksi. Samalla parkkipaikkoja levennetään vastaamaan paremmin nykyautojen mitoituksia. Ulkoalueet ja julkisivu valmistuvat kesällä 2021.

Osuuskauppa Keskimaa on allekirjoittanut kauppakirjan Kiinteistö Oy Palokanvarman koko osakekannan ostamisesta. Palokan Prisman kiinteistö siirtyy Osuuskauppa Keskimaan omistukseen tammikuussa 2021. Alustavia keskusteluja mahdollisten uusien vuokralaisten suuntaan on käynnistetty.

Asiakkailta kerätään ajatuksia ja ideoita valikoimiin, palveluihin ja yleisesti Palokan Prisman uudistukseen liittyen seuraavien viikkojen ajan. Asiakastoiveita on mahdollista jättää 9.8. asti osoitteessa: sinunetusi.fi/yhdessaparempaa.

Osuuskauppa Keskimaa, Tommi Viitanen, Prisma-johtaja, 010 767 3509, tommi.viitanen@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 632 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 133 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan avaa lähes kaikki ruokaravintolansa sekä Original Sokos Hotel Alexandran ensi viikolla 1.7.202026.6.2020 09:35:00 EESTTiedote

Koronarajoitusten asteittaiset purkamiset vauhdittivat Osuuskauppa Keskimaan päätöksiä avata heinäkuun alussa Original Sokos Hotel Alexandran ravintolapalveluineen sekä molemmat Rossot Jyväskylässä. Turvalliseen asiointiin kiinnitetään korostetusti huomiota ja asiakkaita ohjeistetaan monin eri tavoin pitämään huolta hygieniasta ja huomioimaan turvavälejä.

Vesa Kyllönen nimitetty Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajaksi 1.9.2020 alkaen25.6.2020 13:45:00 EESTTiedote

Paluumuuttaja Vesa Kyllönen aloittaa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajana syyskuun alussa. Keskimaalla uransa aloittanut Kyllönen on tehnyt pitkän uran vähittäiskaupan alalla S-ryhmässä. Viimeksi hän on toiminut johtotehtävissä elintarviketeollisuudessa, ja hän siirtyy Keskimaalle Verso Food Oy:n Export Managerin tehtävästä.

Keskimaan edustajisto päätti ylijäämänpalautuksen maksusta ja hyväksyi sääntömuutoksen16.6.2020 09:05:29 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan edustajisto päätti kevätkokouksessaan maksaa asiakasomistajilleen ylijäämänpalautusta vuoden 2019 tuloksesta. Ylijäämänpalautus asiakasomistajille on yksi tapa tukea keskisuomalaisten ostovoimaa ja hyvinvointia näin haastavina aikoina. Ylijäämänpalautusta maksetaan asiakasomistajille tänä vuonna lähes 5 miljoonaa euroa. Lisäksi edustajisto hyväksyi esityksen, jossa Keskimaan vaaleissa siirrytään suoraan vaalitapaan.

Keskimaa kutsuu kaikki lomautetut takaisin töihin15.6.2020 11:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa on joutunut koronaviruksen aiheuttamien vaikutusten myötä lomauttamaan osan ravintoloiden, hotellien, ABC-liikennemyymälöiden sekä tavaratalokaupan henkilöstöstä. Yhteensä lomautusuhan alla olleita henkilöitä on ollut yli 700 henkilöä, joista enimmillään 463 on ollut lomautettuina. Rajoitusten purkautuessa asteittain on Keskimaa päättänyt kutsua kaikki lomautetut takaisin töihin mahdollistaakseen ravintola- ja hotelliliiketoimintojen laajemman käynnistämisen.