Palokan Prisman myymäläuudistus on valmistunut sisätilojen osalta

Palokan Prismassa syyskuussa aloitetun uudistuksen ensimmäinen vaihe on valmistunut. Kyseessä on Prisma Palokan 10-vuotisen historian laajin uudistus. Uudistuksen ensimmäisessä vaiheessa on toteutettu Prisman myymäläuudistus ja toisessa vaiheessa tehdään kiinteistön peruskorjaukseen, julkisivuun ja piha-alueisiin liittyvät muutokset.
Prisma Palokan Ruokatori sekä hedelmä- ja vihannesosasto ovat nyt entistä houkuttelevampia. Ruokatoria on laajennettu merkittävästi niin valikoimaltaan kuin kokonsa puolesta. Kuva: Max Steffansson, Keskimaa.

Palokan Prisman neljä kuukautta kestänyt uudistus on valmistunut sisätilojen osalta joulukauppaan. Kokonaisinvestoinniltaan 6,8 miljoonan euron arvoinen remontti jatkuu vuodenvaihteen jälkeen kauppakäytävän uudistus- ja kunnostustöillä. Myöhemmin keväällä uudistetaan kauppakeskuksen julkisivu ja piha-alueet. Muutosten lähtökohtana ovat olleet syksyllä 2020 tehdystä asiakaskyselystä saadut toiveet.

− Asiakastoiveiden mukaisesti myymälämme uusia palveluita ovat Fazerin jauholeipomo, ravintolaketju Itsudemon Sushibar, sekä merkittävästi laajentunut Ruokatorimme, Prisma-johtaja Tommi Viitanen kertoo.

− Fazerin jauholeipomossa leivät, pullat ja muut tuotteet valmistetaan nimensä mukaisesti jauhoista saakka. Itsudemon Sushibar on toiminnaltaan samankaltainen kuin Seppälän ja Keljon Prismoissa, eli sushit saa helposti itse valitsemalla mukaan. Nämä ovat paljon toivottuja palvelukokonaisuuksia.

Sushibar sijaitsee uudistetun Ruokatorin jatkeena. Ruokatoria on laajennettu merkittävästi niin valikoimaltaan kuin kokonsa puolesta, jopa 15 metriä pitkäksi kokonaisuudeksi. Palvelu-uudistusten lisäksi myymälän miljöö on muuttunut raikkaammaksi uusien kalusteiden ja pintaremontin ansiosta. Kalusteuudistusten ja sijoittelun myötä myös valikoimia saatiin monipuolistettua entisestään.

− Esimerkiksi maitotaloustuotteet ja juomaosasto saivat sekä lisää tilaa että uusia tuotteita. Hedelmä- ja vihannesosaston esillepanot ovat entistä houkuttelevammat. Kylmäkalustejärjestelmä vaihdettiin energiatehokkaisiin, pääosin ovellisiin hiilidioksiditekniikalla toimiviin kylmälaitteisiin. Käyttötavaroiden puolella uudistukset on tehty jo viime kevään aikana, Viitanen täsmentää.

− Remontti on sujunut hyvin niin kaupan henkilökunnan kuin asiakkaiden näkökulmasta. Muutokset on toteutettu vaiheittain, jotta asiointi myymälässä on ollut mahdollisimman sujuvaa muutostöistä huolimatta. Nyt kauppa on valmiina vastaamaan joulukauppaan entistä paremmilla valikoimilla, varmasti myös asiakaskokemus on nyt entistä miellyttävämpi, Viitanen iloitsee.

Julkisivun ja piha-alueiden uudistukset toteutetaan vuoden 2021 aikana

Prisma Palokan myymäuudistuksen jälkeen tehdään uudistuksia kiinteistön julkisivuun, mainostorniin ja piha-alueisiin. Uudistuksen toinen vaihe aloitetaan alkuvuodesta 2021. Asiakkaiden asiointia helpotetaan muokkaamalla parkkialuetta ja pihan liikennejärjestelyjä toimivammiksi. Samalla parkkipaikkoja levennetään vastaamaan paremmin nykyautojen mitoituksia. Ulkoalueet ja julkisivu valmistuvat kesällä 2021.

Palokan Prisman myymäläuudistuksen valmistumista juhlitaan tämän viikon, viikko 51, ajan.

Osuuskauppa Keskimaa, Tommi Viitanen, Prisma-johtaja, 010 767 3509, tommi.viitanen@sok.fi

Sushibar sijaitsee uudistetun Ruokatorin jatkeena.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 632 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 133 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.