Parkkisähkö keräsi kolme miljoonaa euroa kasvun rahoittamiseen

Parkkisähkö Oy:n latauspisteille on vahvaa kysyntää, kun sähköautojen ja ladattavien hybridien suosio kasvaa roimasti. Suomeen tarvitaan laajasti latauspisteitä, jotta sähköä tarvitsevien autoilijoiden liikkuminen sujuisi helposti. Parkkisähkö vahvisti rahoitusasemaansa tuotantomäärien nostamiseksi ja kasvun vauhdittamiseksi.

Parkkisähkön ydintiimi tuo sähköautojen latauspalvelua vauhdilla suuriin kiinteistöihin. Kuvassa vasemmalta talousjohtaja Lulu Hyvätti, teknologia ja supply chain johtaja Mika Kosonen, toimitusjohtaja Kari Laine,  yhtiön perustaja Heikki Suonsivu, kansainvälisten markkinoiden kehityksestä vastaava johtaja Mikko Summala ja operatiivinen johtaja Markku Peräniitty.
Parkkisähkön ydintiimi tuo sähköautojen latauspalvelua vauhdilla suuriin kiinteistöihin. Kuvassa vasemmalta talousjohtaja Lulu Hyvätti, teknologia ja supply chain johtaja Mika Kosonen, toimitusjohtaja Kari Laine, yhtiön perustaja Heikki Suonsivu, kansainvälisten markkinoiden kehityksestä vastaava johtaja Mikko Summala ja operatiivinen johtaja Markku Peräniitty.

Kysyntää latauspisteille tuo ladattavien ajoneuvon myynnin kasvun lisäksi EU:n energiatehokkuus-direktiivi, joka tulee edellyttämään taloyhtiöiltä ja parkkipaikoilta sähköautojen latausvalmiuden hankkimista.

Parkkisähkö keräsi yli kolmen miljoonan euron pääomat vuoden 2020 aikana. Ehrnroothien Atine Group Oy ja Turret Oy nousivat Parkkisähkön suurimmiksi sijoittajiksi ja omistajiksi. Osakepääoman korotuksiin osallistuivat myös useat muut yhtiön osakkaat.

”Kolmen miljoonan euron omanpääomanehtoiset panokset mahdollistavat yrityksen määrätietoisen kasvun, teknisen kehityksen jatkuvuuden sekä palveluiden kehittämisen”, sanoo toimitusjohtaja Kari Laine.

Ladattavien autojen määrä kasvoi viime vuonna Suomessa roimasti. Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin mukaan sähköautojen ensirekisteröintimäärä nousi 124 prosenttia ja ladattavien hybridien 122 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Ladattavien hybridien tai sähkökäyttöisten henkilöautojen osuus kaikista henkilöautojen ensirekisteröinneistä oli vuonna 2020 jo 20 prosenttia.

”Tämä tietää väistämättä kysynnän kasvua myös latauspisteille Suomessa, eikä sähköautojen suosion kasvu näytä pysähtyvän. Panostamme tänä vuonna erityisesti suurten projektien sujuvaan toteutukseen sekä asiakaspalveluun”, sanoo Laine.

Parkkisähkö Oy on suomalainen sähköautojen latauspalveluja tarjoava yritys. Parkkisähkö on kehittänyt sähköautojen latausteknologiaa ja niihin liittyviä tietojärjestelmiä jo viiden vuoden ajan. Parkkisähkö tarjoaa avaimet käteen - periaatteella sähköautojen latauksen kokonaisratkaisuja kiinteistöissä. Parkkisähkö toimittaa teknologiaa lisenssipartnereille ja latauslaitevalmistajille Suomessa ja ulkomailla.

Lisätietoja:

Mikko Summala
Viestintä ja kansainväliset projektit
mikko.summala@parkkisahko.fi

Parkkisähkön hallitus luottaa sähköautojen ja latausmarkkinoiden nopeaan kasvuun niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Kuvassa vasemmalta hallituksen jäsen Jaakko Hyvätti, puheenjohtaja Ari Ingman,  toimitusjohtaja Kari Laine, varapuheenjohtaja Ismo Rautiainen ja hallituksen jäsen Axel Sjöblom.
Parkkisähkön hallitus luottaa sähköautojen ja latausmarkkinoiden nopeaan kasvuun niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Kuvassa vasemmalta hallituksen jäsen Jaakko Hyvätti, puheenjohtaja Ari Ingman, toimitusjohtaja Kari Laine, varapuheenjohtaja Ismo Rautiainen ja hallituksen jäsen Axel Sjöblom.
Uuden Lempäälä-talon yhteydessä olevassa Lempon Parkissa on yksi Suomen suurimpia sähköautojen latauskeskittymiä. Parkkisähkön ja Finnparkin yhteistyönä toteuttama järjestelmä mahdollistaa yli 150 auton yhtäaikaisen lataamisen tai perinteisten polttomoottoriautojen lämmittämisen.
Tesla Model 3 lataa Parkkisähkön Type 2 laitteesta

Ehrnroothien Atine sijoitti yli miljoonan sähköautojen latausyhtiö Parkkisähköön10.11.2020 09:15:00 EETTiedote

Sähköautojen latausyhtiö Parkkisähkö Oy on hankkinut tämän vuoden aikana oman pääoman ehtoista rahoitusta 2 miljoonaa euroa. Rahoituksen turvin yhtiö toteuttaa kasvustrategiaansa ja varmistaa paikkansa nopeasti kasvavilla markkinoilla. Atine Group Oy on ollut sijoittajana Parkkisähkössä mukana jo usean vuoden ajan, mutta tehtyjen sijoitusten myötä on kasvanut suurimmaksi yksittäiseksi omistajaksi.