PeeÄssä avaa Pop-up Amarillon Saaristokaupunkiin 23.3.-13.4. väliseksi ajaksi

Osuuskauppa PeeÄssä avaa maanantaina 23.3 2020 Keilankannan S-Marketin pihaan pop-up Amarillon. Kaikki pop-up toiminnot tullaan hoitamaan pihalle tuotavasta 1967 vuosimallin Dodge -ruokarekasta ja kaikessa toiminnassa kunnioitetaan luonnollisesti 100 prosenttisesti viranomaismääräyksiä.  Lisäksi kaikki annokset koostuvat lähes täysin lähituottajien raaka-aineista.

- Meille on tullut paljon toiveita saada keskustan ravintoloidemme osalta kuljetuspalveluita tuotua saaristokaupungin asuntoalueelle asti. Saaristokaupungissa asuu paljon väkeä ja alueelta puuttuvat nykyään ravintolatoiminnot. Nykyiset kuljetuspalveluiden tuottajien alueet eivät kata koko saaristokaupunkia ja ihmiset ovat kodeissaan pandemiaa piilossa. Tämän takia ajattelimme valjastaa viinijuhlan cateringkalustostamme ruokarekan pop up -ravintolaksi ja tuoda sen nyt keskelle asuinaluetta. Tempauksella toivomme työllistävämme osan nuorista kokeistamme ja tarjoilijoistamme kriisiajan yli sekä saatua tuettua paikallisia elintarviketuottajiamme osaltamme, kertoo toimialajohtaja Ville Puustinen.

Kuopion Amarillon myydyin annos on jo nyt House Burger, joka kootaan puhtaasti paikallisista raaka-aineista. Nyt tuon loistavan burgerin ja Amarillon tutun liikemerkin avulla saadaan tehtyä hyvää alueellisesti. Hinnat ovat kuluttajaystävälliset: 10€ Burgerit, 2€ ranskalaiset, limut 2€ ja dipit 1€/kpl. Listalta löytyy 3 erilaista house burgeria (Real Cheese burger, Chili burger ja Kasvisburger), tuunatut ranskalaiset ja paikallista virvoitusjuomaa/vichyä. Kaikki burgerit paistetaan aidolla hiiligrillillä.

- Pidämme Amarillon pop-upin avoinna päivittäin klo 11-18.00 välillä ja tuotteet ovat take away myynnissä. Lähituottajat saavat tuotteistaan normaalin korvauksen ja työntekijämme täyden palkan. Kalusto seisoisi muutoin tyhjänpanttina, joten minusta tämä on vähintään win-win -tilanne, toteaa ryhmäpäällikkö Mikko Rosendahl.

Wolt ja Foodora toimivat keskustan ravintoloidemme osalta normaalisti kuljetuspalveluissa ja lähes kaikki keskustan paikat ovat toistaiseksi avoinna.  lisätietoja ravintoloistamme www.raflaamo.fi

Pop up -Amarillon burgereissa on seuraavien lähituottajien tuotteita:

• Sämpylät Liepuska Nilsiä
  • Majoneesit NakuMajo / Varkauden Aito Oy Varkaus
  • Pihvit Savo-Karjalan liha Kuopio (kasvispihvi Pouttu Muu 100% kotimainen kasvispihvi)
  • Juustot Jukolan Aito Cheddar / Jukolan Juusto Oy Leivonmäki

Yhteistoimintaneuvottelut Nina&Henrissä ovat päättyneet27.8.2020 10:16:50 EESTTiedote

Nina&Henrin yhteistoimintaneuvottelut on päättyneet 24.8.2020. Osuuskauppa PeeÄssä on päättänyt lakkauttaa Nina&Henrin myymälän tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Liiketoiminta loppuu vuoden loppuun mennessä. Kaikille Nina&Henrin työntekijöille on tarjottu töitä muista PeeÄssän toimipaikoista. - Olemme saaneet asiasta paljon asiakaspalautetta ja pyrkineet huomioimaan ne päätöksissämme. Nina&Henrin tuttua ja asiantuntevaa henkilökuntaa sekä tuotemerkkejä löytyy jatkossa Sokokselta. Muotikauppa on ollut jo pitkään trendiltään laskevaa ja sitä kautta taloudellisesti erittäin haastavaa. Tämä on näkynyt vahvasti myös Nina&Henrissä, kertoo toimialajohtaja Jouni Ruotsalainen. Käydyillä yhteistoimintaneuvotteluilla ei ole vaikutusta muiden yksiköiden toimintaa.

Sähköautoille latauspisteitä26.8.2020 08:16:50 EESTUutinen

Asiakastoiveissamme on selkeästi yleistyneet kyselyt sähköautojen latausmahdollisuuksiin liittyen. Sähköautojen latauspisteet ovat entistä tärkeämpiä sekä ympäristö- että palvelunäkökulmasta. Latauspisteet toteutetaan yhteistyössä Fortumin Charge & Drive -verkoston kanssa. Fortum vastaa pikalatauspisteiden järjestelmistä ja ylläpidosta. Yhteistyön tarkoituksena on luoda asiakasomistajillemme käyttöön hyvä latauspisteiden verkosto, joka osaltaan mahdollistaa sähköautoilla liikkumisen. Latauspisteitä rakennetaan PeeÄssällä 23 yksikköön. AC-latauspiste on jo käytössä: ABC Varkaus ABC Siilinjärvi ABC Marjahaka ABC Pyhäjärvi ABC Kiuruvesi Prisma Kuopio Prisma Iisalmi Sale Vehmersalmi Sokos Hotel Koljonvirta S-Market Kiuruvesi S-Market Ykkösrasti AC-latauspiste on tulossa syksyn aikana: Prisma Varkaus (uusi) Original Sokos Hotel Puijonsarvi Break Sokos Hotel Tahko S-Market Juankoski S-Market Kaavi S-Market Keitele S-market Maaninka S-Market Pielavesi S-Market Siilinjärvi Sale Jynkkä Latausen

PeeÄssä työllistää reilut 300 kesätyöntekijää ja kesäharjoittelijaa30.6.2020 09:50:38 EESTTiedote

PeeÄssä on tarjonnut viime vuosina kesätyötä ja Tutustu ja tienaa -harjoittelujaksoja lähes tuhannelle nuorelle. Koronaviruspandemiasta johtuen tänä kesänä työ on tarjottu ensisijaisesti omille työntekijöille yli toimialojen. Siirsimme keväällä noin 300 työntekijäämme uusiin tehtäviin pääasiassa marketkaupan palvelukseen hotellien ja ravintoloiden väliaikaisesti sulkeutuessa ja kysynnän heikentyessä käyttötavarakaupassa ja liikennemyymälöissä. Marketkaupassa myynti kasvoi ja ruoan verkkokauppa moninkertaistui. Nopean reagoinnin ja henkilöstön joustavuuden ansiosta kaikille on voitu tarjota korvaavia työtehtäviä. Nyt valtaosa työntekijöistä on palannut entisiin tehtäviinsä ja marketeissamme tarvitaan kesälomien sijaisia. Ravintoloiden avaamisten ja rajoitusten purkamisten myötä olemme voineet palkata kesätyöntekijöitä myös ravintoloihimme. Työntekijöitä palkataan edelleen liiketoiminnan tarpeen ja kysynnän mukaan. Huolehdimme päivittäisessä toiminnassamme asiakkaidemme ja henkilöstömme