PeeÄssä avaa Pop-up Amarillon Saaristokaupunkiin 23.3.-13.4. väliseksi ajaksi

Osuuskauppa PeeÄssä avaa maanantaina 23.3 2020 Keilankannan S-Marketin pihaan pop-up Amarillon. Kaikki pop-up toiminnot tullaan hoitamaan pihalle tuotavasta 1967 vuosimallin Dodge -ruokarekasta ja kaikessa toiminnassa kunnioitetaan luonnollisesti 100 prosenttisesti viranomaismääräyksiä.  Lisäksi kaikki annokset koostuvat lähes täysin lähituottajien raaka-aineista.

- Meille on tullut paljon toiveita saada keskustan ravintoloidemme osalta kuljetuspalveluita tuotua saaristokaupungin asuntoalueelle asti. Saaristokaupungissa asuu paljon väkeä ja alueelta puuttuvat nykyään ravintolatoiminnot. Nykyiset kuljetuspalveluiden tuottajien alueet eivät kata koko saaristokaupunkia ja ihmiset ovat kodeissaan pandemiaa piilossa. Tämän takia ajattelimme valjastaa viinijuhlan cateringkalustostamme ruokarekan pop up -ravintolaksi ja tuoda sen nyt keskelle asuinaluetta. Tempauksella toivomme työllistävämme osan nuorista kokeistamme ja tarjoilijoistamme kriisiajan yli sekä saatua tuettua paikallisia elintarviketuottajiamme osaltamme, kertoo toimialajohtaja Ville Puustinen.

Kuopion Amarillon myydyin annos on jo nyt House Burger, joka kootaan puhtaasti paikallisista raaka-aineista. Nyt tuon loistavan burgerin ja Amarillon tutun liikemerkin avulla saadaan tehtyä hyvää alueellisesti. Hinnat ovat kuluttajaystävälliset: 10€ Burgerit, 2€ ranskalaiset, limut 2€ ja dipit 1€/kpl. Listalta löytyy 3 erilaista house burgeria (Real Cheese burger, Chili burger ja Kasvisburger), tuunatut ranskalaiset ja paikallista virvoitusjuomaa/vichyä. Kaikki burgerit paistetaan aidolla hiiligrillillä.

- Pidämme Amarillon pop-upin avoinna päivittäin klo 11-18.00 välillä ja tuotteet ovat take away myynnissä. Lähituottajat saavat tuotteistaan normaalin korvauksen ja työntekijämme täyden palkan. Kalusto seisoisi muutoin tyhjänpanttina, joten minusta tämä on vähintään win-win -tilanne, toteaa ryhmäpäällikkö Mikko Rosendahl.

Wolt ja Foodora toimivat keskustan ravintoloidemme osalta normaalisti kuljetuspalveluissa ja lähes kaikki keskustan paikat ovat toistaiseksi avoinna.  lisätietoja ravintoloistamme www.raflaamo.fi

Pop up -Amarillon burgereissa on seuraavien lähituottajien tuotteita:

• Sämpylät Liepuska Nilsiä
  • Majoneesit NakuMajo / Varkauden Aito Oy Varkaus
  • Pihvit Savo-Karjalan liha Kuopio (kasvispihvi Pouttu Muu 100% kotimainen kasvispihvi)
  • Juustot Jukolan Aito Cheddar / Jukolan Juusto Oy Leivonmäki

PeeÄssä työllistää reilut 300 kesätyöntekijää ja kesäharjoittelijaa30.6.2020 09:50:38 EESTTiedote

PeeÄssä on tarjonnut viime vuosina kesätyötä ja Tutustu ja tienaa -harjoittelujaksoja lähes tuhannelle nuorelle. Koronaviruspandemiasta johtuen tänä kesänä työ on tarjottu ensisijaisesti omille työntekijöille yli toimialojen. Siirsimme keväällä noin 300 työntekijäämme uusiin tehtäviin pääasiassa marketkaupan palvelukseen hotellien ja ravintoloiden väliaikaisesti sulkeutuessa ja kysynnän heikentyessä käyttötavarakaupassa ja liikennemyymälöissä. Marketkaupassa myynti kasvoi ja ruoan verkkokauppa moninkertaistui. Nopean reagoinnin ja henkilöstön joustavuuden ansiosta kaikille on voitu tarjota korvaavia työtehtäviä. Nyt valtaosa työntekijöistä on palannut entisiin tehtäviinsä ja marketeissamme tarvitaan kesälomien sijaisia. Ravintoloiden avaamisten ja rajoitusten purkamisten myötä olemme voineet palkata kesätyöntekijöitä myös ravintoloihimme. Työntekijöitä palkataan edelleen liiketoiminnan tarpeen ja kysynnän mukaan. Huolehdimme päivittäisessä toiminnassamme asiakkaidemme ja henkilöstömme

OSUUSKAUPPA PEEÄSSÄ LAAJENTAA RAVINTOLATOIMINTAANSA TAHKOLLA, OLVI MUKANA UUDESSA TISLAAMORAVINTOLASSA18.6.2020 08:15:11 EESTUutinen

Osuuskauppa PeeÄssä laajentaa ravintolatoimintaansa Break Sokos Hotel Tahkolla. Hotellin eteläpäätyyn rakennetaan tislaamoravintola yhteistyössä Olvi Oyj:n omistaman Helsinki Distilling Companyn kanssa. 60 paikkaisen tislaamoravintolan lisäksi PeeÄssä rakennuttaa ravintolan yhteyteen 100 paikkaisen katetun terassitilan sekä 40 paikkaisen kattamattoman terassialueen. Ravintola HopHaus Tahko työllistää avauduttuaan ympärivuotisesti 3-4 henkeä. Ravintolan valikoimassa on paikanpäällä tuotettujen tisleiden ohella Tahkon laajin erikoisolut -valikoima. Tislaamo- ja ravintolatoiminta pyritään käynnistämään syyskuuhun 2020 mennessä. ”Jatkossa tuotamme Tahkolla giniä ja viskiä. Tuotannossa käytämme paikallisia marjoja ja yrttejä sekä puhdasta Nilsiän pohjavettä. Teemme tuotteita sekä jatkuvaan myyntiin että Tahkon erilaisten tapahtumien ympärille. Ginin ystäville teemme mielenkiintoisia makuja vähemmän tunnettujen yrttien ja marjojen avulla. Asiakkaat voivat ostaa Tahkon tislaamon tuotteita Nil

PeeÄssän toimipisteisiin kattava sähköautojen latauspisteverkosto kesän aikana17.6.2020 13:19:02 EESTUutinen

PeeÄssän toimipisteisiin rakennetaan latausinfraa sähköautojen yleistymisen seurauksena. Latauspisteet ovat entistä tärkeämpiä sekä ympäristö- että palvelunäkökulmasta. - Investoimme tässä vaiheessa kaikkiaan 33 lataustolppaa, josta kaikista voi ladata kahta autoa kerrallaan. Asiakastoiveissamme on selkeästi yleistyneet kyselyt latausmahdollisuuksiin liittyen. Latauspisteet toteutetaan yhteistyössä Fortumin Charge & Drive -verkoston kanssa. Yhteistyön tarkoituksena on luoda asiakasomistajiemme käyttöön uskottava latauspisteiden verkosto, joka osaltaan mahdollistaa sähköautoilla liikkumisen. Sähköauton "tankkaaminen" käy näppärästi ja sen sijaan, että viettäisit minuutteja tankkauspisteellä, käytät hetkisen johdon kiinnittämiseen, avaat latauksen sovelluksesta ja annat sähköauton latautua pistäytyessäsi kahvilla tai ostoksilla, kertoo toimialajohtaja Ville Puustinen PeeÄssältä. Fortum vastaa pikalatauspisteiden järjestelmistä ja ylläpidosta. Latausasemat asennetaan paikallisten sähköura