PeeÄssä avaa Pop-up Amarillon Saaristokaupunkiin 23.3.-13.4. väliseksi ajaksi

Osuuskauppa PeeÄssä avaa maanantaina 23.3 2020 Keilankannan S-Marketin pihaan pop-up Amarillon. Kaikki pop-up toiminnot tullaan hoitamaan pihalle tuotavasta 1967 vuosimallin Dodge -ruokarekasta ja kaikessa toiminnassa kunnioitetaan luonnollisesti 100 prosenttisesti viranomaismääräyksiä.  Lisäksi kaikki annokset koostuvat lähes täysin lähituottajien raaka-aineista.

- Meille on tullut paljon toiveita saada keskustan ravintoloidemme osalta kuljetuspalveluita tuotua saaristokaupungin asuntoalueelle asti. Saaristokaupungissa asuu paljon väkeä ja alueelta puuttuvat nykyään ravintolatoiminnot. Nykyiset kuljetuspalveluiden tuottajien alueet eivät kata koko saaristokaupunkia ja ihmiset ovat kodeissaan pandemiaa piilossa. Tämän takia ajattelimme valjastaa viinijuhlan cateringkalustostamme ruokarekan pop up -ravintolaksi ja tuoda sen nyt keskelle asuinaluetta. Tempauksella toivomme työllistävämme osan nuorista kokeistamme ja tarjoilijoistamme kriisiajan yli sekä saatua tuettua paikallisia elintarviketuottajiamme osaltamme, kertoo toimialajohtaja Ville Puustinen.

Kuopion Amarillon myydyin annos on jo nyt House Burger, joka kootaan puhtaasti paikallisista raaka-aineista. Nyt tuon loistavan burgerin ja Amarillon tutun liikemerkin avulla saadaan tehtyä hyvää alueellisesti. Hinnat ovat kuluttajaystävälliset: 10€ Burgerit, 2€ ranskalaiset, limut 2€ ja dipit 1€/kpl. Listalta löytyy 3 erilaista house burgeria (Real Cheese burger, Chili burger ja Kasvisburger), tuunatut ranskalaiset ja paikallista virvoitusjuomaa/vichyä. Kaikki burgerit paistetaan aidolla hiiligrillillä.

- Pidämme Amarillon pop-upin avoinna päivittäin klo 11-18.00 välillä ja tuotteet ovat take away myynnissä. Lähituottajat saavat tuotteistaan normaalin korvauksen ja työntekijämme täyden palkan. Kalusto seisoisi muutoin tyhjänpanttina, joten minusta tämä on vähintään win-win -tilanne, toteaa ryhmäpäällikkö Mikko Rosendahl.

Wolt ja Foodora toimivat keskustan ravintoloidemme osalta normaalisti kuljetuspalveluissa ja lähes kaikki keskustan paikat ovat toistaiseksi avoinna.  lisätietoja ravintoloistamme www.raflaamo.fi

Pop up -Amarillon burgereissa on seuraavien lähituottajien tuotteita:

• Sämpylät Liepuska Nilsiä
  • Majoneesit NakuMajo / Varkauden Aito Oy Varkaus
  • Pihvit Savo-Karjalan liha Kuopio (kasvispihvi Pouttu Muu 100% kotimainen kasvispihvi)
  • Juustot Jukolan Aito Cheddar / Jukolan Juusto Oy Leivonmäki

PeeÄssä avaa ravintoloitaan 1.6.2020 alkaen19.5.2020 14:31:35 EESTTiedote

Suomen hallituksen 19.5.2020 julkaisemien linjausten mukaisesti Osuuskauppa PeeÄssä avaa suljettuina olleita ruokaravintoloitaan seuraavasti: 1.6.2020 avautuvat: Coffee House Sokos, Presso Sokos, Hesburger Sokos, Presso Prisma Kuopio, Buffa Prisma Kuopio, Presso Ykkösrasti, Ravintola Wanha Satama, Hurma, Rosso Varkaus ja Rosso Iisalmi 5.6.2020 avautuvat: Tahkon PizzaBreikki ja Hesburger Tahko avautuvat 5.6. hotellin avautuessa. 24.6.2020 avautuvat: Presso Prisma Iisalmi ja Buffa Prisma Iisalmi. Yksiköt on olleet kevään aikana uudistustöiden kohteena ja avautuvat jälleen 24.6.2020. Frans&Sophie Kuopion osalta ja Tahko Hillsiden osalta tarkastelemme mahdollisuutta avaukseen majoittujamäärien noustessa kesän kuluessa. Tämän hetkinen arvio avauksille 1.7.2020 mennessä. Pub – ja terassiravintoloiden osalta Pikku Pietarin Pub, O’Nelly’s Irish Bar, Apteekkarin Sky ja Apteekkarin Pub sekä Hophaus avaavat ovensa myös 1.6.2020 alkaen. Apteekkarin Club pidetään näillänäkymin suljettuna toistaisek

Ravintoloiden valmisruokaa myyntiin PeeÄssän marketeihin21.4.2020 12:36:58 EESTUutinen

S-Market Pitkälahdessa ja Prisma Kuopiossa aloitetaan ravintoloiden valmisruoan myynti viikon 17 aikana. PeeÄssän Kokit / Teimme Hyvää Sinulle – nimiseen valmisruokaperheeseen on koottu suosikkeja PeeÄssän ravintoloista. Annoksia löytyy Amarillon burritoista ja itse koottavista Amarillon lähiruoka -hampurilaisista arkiruokaan. Annokset myydään itsepalveluna osana normaalia myymäläkiertoa ja asiakas maksaa tuotteet normaalisti marketin kassalle. Kuopion Prismassa annosten myyntipaikka on paistopistettä vastapäätä eineshyllyn päässä ja S-Market Pitkälahdessa myymälään on tuotu oma valmisruoka myyntivitriini valmisruokahyllyn päätyyn. - Uskon, että ihmiset hakevat tässä vallitsevassa tilanteessa myös helppoutta ja elämyksiä arkeensa ja osa tämän ajan uusista käytänteistä jää varmasti elämään jatkossa. Päivittäistavarakauppa jakelukanavana kiinnostaa meitä jatkossakin. Sekä yritysmuotomme että monitoimialaisuutemme ovat meille ravintolaoperaattorina tässä tilanteessa selkeä kilpailuetu, to