PeeÄssällä hyvä alkuvuosi: Liikevaihto kasvoi 5,7 prosenttia

Osuuskauppa PeeÄssän tammi-kesäkuun liikevaihto kasvoi 5,7 prosenttia. Vähittäiskauppa kasvoi maltillisesti. Koronarajoitukset kurittivat edelleen ravintola- ja majoituskauppaa. Tulos pysyi edellisen vuoden tasolla.

Liikevaihto oli alkuvuoden aikana 302,4 miljoonaa euroa, jossa kasvua verrattuna viime vuoden vastaavaan aikaa oli 5,7 prosenttia (+16,4milj.€). Liikevaihdon kokonaiskasvua jarrutti Kuopion Prisman kaupankäyntiä haittaava mittava remontti.

Prisman ympärillä Savilahdessa tehtävät katutyöt sekä Prisman remontointi ovat vaikeuttaneet asiointia paljon. Kiitos niille uskollisille asiakkaille, jotka ovat jaksaneet käydä remontista huolimatta, kiittelee toimitusjohtaja Tapio Kankaanpää.

Päivittäistavarakaupan liikevaihto oli 207,5 miljoonaa euroa, jossa kasvua oli 3,3 prosenttia (+6,7milj.€). S-market -ketju pärjäsi hyvin alkuvuoden aikana ja sen liikevaihto kasvoi 5 prosenttia (+6,6 milj.€). Myös uusi Varkauden Prisma on lähtenyt hyvin käyntiin.

Käyttötavarakaupan liikevaihto oli 25,2 miljoonaa euroa ja se pieneni edellisvuodesta 1,2 prosenttia (-0,3milj.€). Kodin Terran edellisen vuoden kova myynti sekä Kuopion Prisman myynnin jäämä pienensivät kehitystä edelliseen vuoteen verrattuna.

Majoitus- ja ravitsemiskaupan liikevaihto oli 19,6 miljoonaa euroa ja se kehittyi edelliseen vuoteen 4,7 prosenttia (+0,7milj.€). Kuitenkin se oli selkeästi alle vuoden 2019 tason. Ravintoloissa kaupankäyntiä kuritti edelleen koronarajoitukset. Majoituskaupassa kesä on ollut hyvää aikaa kotimaan matkailun kasvun ansiosta.

Polttonesteiden liikevaihto oli 51,3 miljoonaa euroa ja se kasvoi 23 prosenttia (+9,6milj.€). Kasvuun vaikuttivat yleiset veronkorotukset ja öljyn maailman markkinahinnan korotus. Polttoaineiden litrakehitys oli 6 prosenttia.

Alkuvuoden tulos, yli 7 miljoonaa euroa, oli viime vuoden tasolla ja se on suunniteltua parempi.

Olosuhteisiin nähden alkuvuoteen voidaan olla tyytyväisiä. Uskomme loppuvuoden kehityksen olevan jonkin verran alkuvuotta paremman, kunhan Kuopion Prisman remontti saadaan valmiiksi. Toki edelleen koronatilanteen muutokset vaikeuttavat ennustamista. Isot investoinnit ja remontit luonnollisesti vaikuttavat tulokseen, mutta uskomme kuitenkin pääsevämme tänä vuonna yli 20 miljoonaan euroon operatiivisen tuloksen osalta, kertoo Kankaanpää.

Tapio Kankaanpää jää eläkkeelle23.9.2021 13:59:24 EEST | Tiedote

Toimitusjohtaja Tapio Kankaanpää jää eläkkeelle kevättalvella 2022. Uuden toimitusjohtajan haku on käynnistetty ja valinta tullaan tekemään viimeistään alkuvuodesta 2022. - Matka PeeÄssässä alkoi elokuussa 1995, kun tulin toimialajohtajaksi. Siitä lähtien olen ollut johtoryhmän jäsen ja osallistunut hallitustyöskentelyyn. Vuodesta 2005 asti olen toiminut toimitusjohtajana ja mielestäni nyt on korkea aika vaihtaa osuuskaupan luotsia. Edessä on vielä monta työntäyteistä kuukautta, joiden aikana työ jatkuu normaalisti, toteaa toimitusjohtaja Tapio Kankaanpää. Toimitusjohtajan hakua valmistelee PeeÄssän hallintoneuvoston nimeämisvaliokunta, jota johtaa hallintoneuvoston puheenjohtaja Mervi Vidgrén. Uuden toimitusjohtajan nimityksen tekee PeeÄssän hallintoneuvosto. - Uskon, että PeeÄssän toimitusjohtajan paikka kiinnostaa hakijoita. Toimitusjohtaja vastaa PeeÄssän liiketoiminnan kokonaisvaltaisesta johtamisesta. Olemme mielenkiintoinen palveluyritys, joka tuottaa palveluja ja etuja asiakaso

Rimmaamot Kuopion ja Varkauden Prismalle23.9.2021 08:39:11 EEST | Tiedote

Asiakasomistajien palvelutarjontaa laajennetaan lokakuun alussa, kun Osuuskauppa PeeÄssä avaa uudet Rimmaamo -nimiset parturi-kampaamot Kuopion ja Varkauden Prismoihin. - Hiusalan palveluita on asiakasomistajien paljon käyttämä ja meille toivoma palvelualue, johon haluamme tuottaa asiakasomistajille enemmän palvelua. Näillä yksiköillä vastaamme asiakasomistajien kysyntään ja ne täydentävät hyvin Sokoksen Hyvä Olon, Parturi-Kampaamo Rastin ja Varkauden Emotionin palveluita., kertoo toimialajohtaja Jouni Ruotsalainen. Kampaamot tulevat toimimaan ilman ajanvarausta. Prismojen yhteyteen avattavissa parturi-kampaamoissa on helppo asioida kauppaostosten yhteydessä. - Rimmaamo on parturi-kampaamo, joka toimii ilman ajanvarausta. Kauppareissun yhteydessä voi poiketa vaikkapa leikkauttamaan hiukset, kestovärjäyttämään kulmat tai föönauttamaan sateen kasteleman tukan edustuskuntoon. Rimmaamossa keskitytään 15–45 minuuttia kestäviin palveluihin. Haluamme tarjota asiakkaillemme hetken rentoutusta