Pekka Kauranen jatkaa Musiikkitalon toimitusjohtajana

Helsingin Musiikkitalo Oy:n hallitus on solminut toimitusjohtaja Pekka Kaurasen kanssa jatkosopimuksen, joka astuu voimaan elokuussa 2020.

Sopimuksen myötä Pekka Kauranen jatkaa Musiikkitalon toimitusjohtajana heinäkuuhun 2021 saakka.

“Hallitus on saanut tänä syksynä valmiiksi uuden strategian, jota lähdemme nyt Kaurasen kanssa viemään käytäntöön”, kertoo hallituksen puheenjohtaja Ville Vilén. “Olemme olleet hyvin tyytyväisiä toimintaan.”

Pekka Kauranen on toiminut Musiikkitalon toimitusjohtajana helmikuusta 2016 alkaen. Talossa on ulkopuolisten järjestäjien tapahtumia nyt yli kaksi kertaa enemmän kuin Kaurasen aloittaessa.

“Odotamme tapahtumamäärän kasvavan entisestään, sillä erityisesti yritysten kiinnostus taloamme kohtaan on kasvanut. Musiikkitalo voi erinomaisesti, ja on ilo jatkaa toimintamme kehittämistä”, Kauranen summaa.

Lisätietoa medialle:
Helsingin Musiikkitalo Oy:n hallituksen pj. Ville Vilén, p. 040 7220745

Musiikkitalossa järjestetään vuodessa reilusti yli tuhat konserttia ja erilaista tapahtumaa – eli keskimäärin yli kolme tapahtumaa päivässä. Helsingin Musiikkitalo Oy on Helsingin kaupungin, Yleisradion ja Taideyliopiston omistama yhtiö, joka vastaa talon vuokraustoiminnasta sekä palveluista. Musiikkitalon päätoimijat ovat Helsingin kaupunginorkesteri, Radion sinfoniaorkesteri ja Taideyliopiston Sibelius-Akatemia.

The Musiikkitalo Concert Hall will have the world’s largest concert hall organ27.3.2020 09:00:00 EETPress release

The Musiikkitalo concert hall organ project is now underway in Helsinki, Finland. In accordance with the results of international competitive bidding and the contract signed in June 2018, the organ will be built by Austrian organ builders Rieger Orgelbau. The instrument will have 123 registers, which will make it the world’s largest concert hall organ. The largest organ in Finland so far – the Lapua Cathedral organ – has 85 registers.

Musikhuset får världens största konsertsalorgel27.3.2020 09:00:00 EETTiedote