Pekka Kauranen jatkaa Musiikkitalon toimitusjohtajana

Helsingin Musiikkitalo Oy:n hallitus on solminut toimitusjohtaja Pekka Kaurasen kanssa jatkosopimuksen, joka astuu voimaan elokuussa 2020.

Sopimuksen myötä Pekka Kauranen jatkaa Musiikkitalon toimitusjohtajana heinäkuuhun 2021 saakka.

“Hallitus on saanut tänä syksynä valmiiksi uuden strategian, jota lähdemme nyt Kaurasen kanssa viemään käytäntöön”, kertoo hallituksen puheenjohtaja Ville Vilén. “Olemme olleet hyvin tyytyväisiä toimintaan.”

Pekka Kauranen on toiminut Musiikkitalon toimitusjohtajana helmikuusta 2016 alkaen. Talossa on ulkopuolisten järjestäjien tapahtumia nyt yli kaksi kertaa enemmän kuin Kaurasen aloittaessa.

“Odotamme tapahtumamäärän kasvavan entisestään, sillä erityisesti yritysten kiinnostus taloamme kohtaan on kasvanut. Musiikkitalo voi erinomaisesti, ja on ilo jatkaa toimintamme kehittämistä”, Kauranen summaa.

Lisätietoa medialle:
Helsingin Musiikkitalo Oy:n hallituksen pj. Ville Vilén, p. 040 7220745

Musiikkitalossa järjestetään vuodessa reilusti yli tuhat konserttia ja erilaista tapahtumaa – eli keskimäärin yli kolme tapahtumaa päivässä. Helsingin Musiikkitalo Oy on Helsingin kaupungin, Yleisradion ja Taideyliopiston omistama yhtiö, joka vastaa talon vuokraustoiminnasta sekä palveluista. Musiikkitalon päätoimijat ovat Helsingin kaupunginorkesteri, Radion sinfoniaorkesteri ja Taideyliopiston Sibelius-Akatemia.

Musikhusets konsertorgel förgylls av en internationell orgelkompositionstävling12.9.2019 13:33:02 EESTTiedote

Stiftelsen Musikhuset i Helsingfors anordnar en internationell orgelkompositionstävling. Med kompositionstävlingen vill vi sätta guldkant på Musikhusets nya Rieger-konsertorgel, som kommer att stå klar i slutet av 2022. Kompositionstävlingen är en strävan att främja samarbetet mellan organister, kompositörer och orkestrar och skapa nya och intressanta orgelkompositioner. Avsikten är att kompositionstävlingens vinnande verk ska uruppföras under 2023 vid konserter på den nybyggda orgeln i Musikhusets konsertsal.

An international composition contest for organ music will celebrate the new Musiikkitalo concert organ12.9.2019 13:33:01 EESTPress release

The Helsinki Music Centre Musiikkitalo Foundation is organising an international composition contest for organ music. The contest will celebrate Musiikkitalo’s new Rieger concert organ, which will be completed in late 2022. The contest will promote cooperation among organists, composers, and orchestras and produce new interesting organ music. To be played on the newly completed concert organ, the winning works will premiere in 2023 in the Musiikkitalo Concert Hall.

Musiikkitalon konserttiurkuja juhlistetaan kansainvälisellä urkusävellyskilpailulla12.9.2019 13:33:00 EESTTiedote

Helsingin Musiikkitalon säätiö järjestää kansainvälisen urkusävellyskilpailun. Sävellyskilpailulla halutaan juhlistaa Musiikkitalon uusia Rieger-konserttiurkuja, jotka valmistuvat vuoden 2022 lopulla. Sävellyskilpailun pyrkimyksenä on edistää urkureiden, säveltäjien ja orkestereiden yhteistyötä sekä saada aikaan uusia kiinnostavia urkusävellyksiä. Tavoitteena on, että sävellyskilpailun voittajateokset saavat kantaesityksensä vuoden 2023 aikana Musiikkitalon konserteissa konserttisalin vastavalmistuneilla uruilla.

Kaija Saariahon Musiikkitalolle säveltämä sisäänsoitto saa ensiesityksensä 4. syyskuuta 20194.9.2019 00:00:00 EESTTiedote

Kaija Saariaho on säveltänyt Musiikkitalolle uuden sisäänsoiton Helsingin Musiikkitalo Oy:n tilauksesta. Sisäänsoitto saa ensiesityksensä Radion sinfoniaorkesterin syyskauden avajaiskonsertissa 4. syyskuuta 2019. Saariahon säveltämää sisäänsoittoa tullaan käyttämään kaikissa Musiikkitalon konserttisalin konserteissa ilmaisemaan konsertin alkua tai sen jatkumista.