SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Peliala valtaa Prismat – ”Suositumpaa kuin jääkiekko”

Jaa

Prisman käyttötavarakaupan syksyn suurin lanseeraus tuo upouudet Gaming-osastot myymälöihin. Yhdessä peliammattilaisten kanssa rakennettu pelikoneiden ja -tarvikkeiden valikoima on laajasti kaikkien saatavilla myymälöissä ja Prisma.fi-verkkokaupassa. Suomen tunnetuimpiin peliorganisaatioihin kuuluvan HAVU Gamingin ja Prisman yhteinen tavoite on kannustaa nuoria ympäri Suomen pelaamaan reilusti ja tyylillä.

Elektronisen urheilun suosio on kovassa nosteessa ja yhä useampi nuori harrastaa pelaamista. Suosion kasvu on näkynyt pelituotteiden kasvavana myyntinä jo pidempään. Sponsor Insightin alkuvuodesta julkaiseman tutkimuksen mukaan kilpapelaaminen nousi 18–29-vuotiaiden miesten ikäluokassa kiinnostavimmaksi lajiksi ohi suomalaisten suosikkilajin jääkiekon.

Syksyn aikana suosion kasvu näkyy asiakkaille Prismoissa ympäri Suomen, kun myymälöihin rakennetaan uudet mustaa ja pinkkiä puhuvat Gaming -pelialueet. Taustalla on tehty töitä peliammattilaisten kanssa.

– Peliala saa nyt lopullisen läpimurtonsa, koska Prisma Gamingin myötä tuomme eurheilun ympäri Suomen. Tarjoamme kaikille mahdollisuuden peliharrastamiseen, kodin ja viihteen valikoimajohtaja Ville Vahla S-ryhmän vähittäiskaupasta sanoo.

Peliharrastaminen on uuden sukupolven joukkuelaji

Eurheilu on uuden sukupolven joukkuelaji, jossa viehättää kilpailullisuus ja sen tuoma mahdollisuus kokea onnistumisen ja itsensä ylittämisen tunteita.

Kilpapelaaminen kokoaa virtuaalisesti yhteen erilaisia ihmisiä ympäri maailmaa. HAVU Gaming -joukkueen toimitusjohtaja Lasse Salminen korostaakin lajin yhteisöllistä puolta: kansainvälisissä peleissä kehittyvät usein esimerkiksi kielitaito ja sosiaaliset taidot.

– Vanhemmilla voi usein olla harhakuva, että tietokonepelejä pelaava lapsi syrjäytyy tai on erillään muista, mutta tilanne on usein päinvastoin. Jollekin lapselle on luontevaa liittyä osaksi jalkapallojoukkuetta, mutta toisille voi olla luontevampaa olla osa ryhmää kuulokkeiden ja mikrofonien välityksellä, Salminen kuvaa.

Prisma ja HAVU Gaming viestittävät yhteistyön myötä myös reilua, toiset huomioon ottavaa pelityyliä.

– #pelaatyylillä tarkoittaa reilua peliä ja kannustaa pelaajia sekä koko peliyhteisöä käyttäytymään avoimesti ja reilusti vastustajia ja muita pelaajia kohtaan, Salminen kertoo.

– Pelaaminen on oiva, virikkeellinen ja rentouttava harrastus siinä missä mikä tahansa muukin laji. Ja kuten muissakin lajeissa, harrastamisen on hyvä olla tasapainossa muun elämän kanssa, Ville Vahla korostaa.

 

HAVU Gaming on yksi Suomen menestyneimmistä kilpapeliorganisaatioista. Seuralla on ammattipelaajia useissa suosituimmissa eurheilupeleissä. Tunnetuin HAVU on useita Suomenmestaruuksia voittaneesta Counter-Strike-joukkueestaan.

Seuraava merkittävä kilpapelaamisen tapahtuma Arctic Invitational järjestetään huomenna lauantaina 14.9. Hartwall Arenalla ja pelinä toimii CS:GO. Arcticiin on kutsuttu kolme kansainvälistä huippujoukkuetta ja yksi suomalainen haastaja pelaa näitä vastaan. Turnauksen palkintopotissa on yhteensä 100 000 €.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Ville Vahla, valikoimajohtaja, S-ryhmän vähittäiskauppa, p. 010 768 0625, ville.vahla@sok.fi
Lasse Salminen, toimitusjohtaja, HAVU Gaming, p. 040 5490312, sp. lasse@havu.gg

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi

S-ryhmä on osuustoiminnallinen yritysryhmä, joka muodostuu 19 alueosuuskaupasta, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) sekä niiden tytäryhtiöistä. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n.

S-ryhmän keskeiset liiketoiminta-alueet ovat marketkauppa, tavaratalo- ja erikoisliikekauppa, liikennemyymälä- ja polttonestekauppa, matkailu- ja ravitsemiskauppa, rautakauppa sekä rahoituspalvelut. S-ryhmän vähittäismyynti oli vuonna 2018 noin 11,5 miljardia euroa, ja se oli suurin yksityinen työllistäjä Suomessa yli 38 000 työntekijällään.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Ranskalaisbistro Frans & Amelien syyslistalla herkutellaan kurpitsakeitolla ja poronpaistilla – Maistelumenu kokoaa syksyn maut yhteen16.9.2019 08:00:00 EESTTiedote

Helsinkiläisen Frans & Amelien ja sen yhdeksän sisarravintolan syysmenu on lämpimien makujen juhlaa. Poronpaistin kanssa nautitaan herkkutattia ja lime-selleripyreetä, kananpojanrinnan kanssa punajuuricouscousia. Uuniomenapannukakku saa vierelleen kardemummasiirappia ja manteli-suklaamousse suolaista kinuskia. Uutena tarjoillaan listan maut yhteen kokoava, ystävän kanssa jaettava maistelumenu.

Legendaarinen helsinkiläinen yökerho muuntui monipuoliseksi tapahtumatilaksi10.9.2019 08:00:00 EESTTiedote

Helsingin keskustassa sijaitsevassa Original Sokos Hotel Presidentissä avautuu syyskuussa uusi usean sadan hengen tapahtumatila Pressa Forum. Forum rakentui talossa vuodesta 1980 toimineen legendaarisen yökerhon tilalle. Yhdessä viereisen auditorion kanssa Pressa Forum tarjoaa nyt modernin ja monipuolisen näyttämön niin kokouksiin, seminaareihin, näyttelyihin, pikkujouluihin kuin juhlaillallisiin.

S-ryhmältä ensimmäisenä palvelu, joka kertoo ruokaostosten todellisen kotimaisuuden4.9.2019 07:00:00 EESTTiedote

Suomalaiset voivat seurata ensimmäistä kertaa yhdessä palvelussa ostamiensa ruokatuotteiden raaka-aineiden ja valmistuksen kotimaisuutta. S-ryhmän Omat ostot -palvelussa lokakuussa aukeava kotimaisuuslaskuri erottelee toisistaan raaka-aineiltaan ja valmistukseltaan kotimaiset tuotteet sekä Suomessa valmistetut tuotteet. Jatkossa kotimaisuudesta kertova Hyvää Suomesta -merkki löytyy myös kaikkien S-ruokakauppojen hyllynreunaetiketeistä.

SOK edistää syrjimätöntä työkulttuuria: ”Ikä todella on vain numero, jota meidän ei tarvitse tietää”27.8.2019 07:30:00 EESTTiedote

S-ryhmän asiantuntijaorganisaatio SOK on tarttunut toimiin ikäsyrjintää vastaan: työnhakijoilta ei kysytä rekrytointitilanteessa syntymävuotta tai ikää. Käytäntö vahvistui viime vuoden lopulla toteutetun kokeilun myötä, jossa työtä SOK:lta haettiin kuukauden ajan täysin anonyymisti. Tavoitteena on, että asenteet eivät pääse vaikuttamaan valintoihin edes tiedostamattomasti.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme