Peliala valtaa Prismat – ”Suositumpaa kuin jääkiekko”

Elektronisen urheilun suosio on kovassa nosteessa ja yhä useampi nuori harrastaa pelaamista. Suosion kasvu on näkynyt pelituotteiden kasvavana myyntinä jo pidempään. Sponsor Insightin alkuvuodesta julkaiseman tutkimuksen mukaan kilpapelaaminen nousi 18–29-vuotiaiden miesten ikäluokassa kiinnostavimmaksi lajiksi ohi suomalaisten suosikkilajin jääkiekon.
Syksyn aikana suosion kasvu näkyy asiakkaille Prismoissa ympäri Suomen, kun myymälöihin rakennetaan uudet mustaa ja pinkkiä puhuvat Gaming -pelialueet. Taustalla on tehty töitä peliammattilaisten kanssa.
– Peliala saa nyt lopullisen läpimurtonsa, koska Prisma Gamingin myötä tuomme eurheilun ympäri Suomen. Tarjoamme kaikille mahdollisuuden peliharrastamiseen, kodin ja viihteen valikoimajohtaja Ville Vahla S-ryhmän vähittäiskaupasta sanoo.
Peliharrastaminen on uuden sukupolven joukkuelaji
Eurheilu on uuden sukupolven joukkuelaji, jossa viehättää kilpailullisuus ja sen tuoma mahdollisuus kokea onnistumisen ja itsensä ylittämisen tunteita.
Kilpapelaaminen kokoaa virtuaalisesti yhteen erilaisia ihmisiä ympäri maailmaa. HAVU Gaming -joukkueen toimitusjohtaja Lasse Salminen korostaakin lajin yhteisöllistä puolta: kansainvälisissä peleissä kehittyvät usein esimerkiksi kielitaito ja sosiaaliset taidot.
– Vanhemmilla voi usein olla harhakuva, että tietokonepelejä pelaava lapsi syrjäytyy tai on erillään muista, mutta tilanne on usein päinvastoin. Jollekin lapselle on luontevaa liittyä osaksi jalkapallojoukkuetta, mutta toisille voi olla luontevampaa olla osa ryhmää kuulokkeiden ja mikrofonien välityksellä, Salminen kuvaa.
Prisma ja HAVU Gaming viestittävät yhteistyön myötä myös reilua, toiset huomioon ottavaa pelityyliä.
– #pelaatyylillä tarkoittaa reilua peliä ja kannustaa pelaajia sekä koko peliyhteisöä käyttäytymään avoimesti ja reilusti vastustajia ja muita pelaajia kohtaan, Salminen kertoo.
– Pelaaminen on oiva, virikkeellinen ja rentouttava harrastus siinä missä mikä tahansa muukin laji. Ja kuten muissakin lajeissa, harrastamisen on hyvä olla tasapainossa muun elämän kanssa, Ville Vahla korostaa.
HAVU Gaming on yksi Suomen menestyneimmistä kilpapeliorganisaatioista. Seuralla on ammattipelaajia useissa suosituimmissa eurheilupeleissä. Tunnetuin HAVU on useita Suomenmestaruuksia voittaneesta Counter-Strike-joukkueestaan.
Seuraava merkittävä kilpapelaamisen tapahtuma Arctic Invitational järjestetään huomenna lauantaina 14.9. Hartwall Arenalla ja pelinä toimii CS:GO. Arcticiin on kutsuttu kolme kansainvälistä huippujoukkuetta ja yksi suomalainen haastaja pelaa näitä vastaan. Turnauksen palkintopotissa on yhteensä 100 000 €.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Ville Vahla, valikoimajohtaja, S-ryhmän vähittäiskauppa, p. 010 768 0625, ville.vahla@sok.fi
Lasse Salminen, toimitusjohtaja, HAVU Gaming, p. 040 5490312, sp. lasse@havu.gg
SOK Mediapalvelu
arkisin klo 8-16
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Suomalaiset innostuivat leipomaan ja sisustamaan – S-ryhmän data kertoo, miten viileästä alkukesästä on nautittu2.7.2025 08:35:00 EEST | Tiedote
Tänä kesänä ei ole vielä suuremmin hellepäiviä nähty, mikä on saanut suomalaiset nauttimaan kesästä tänä vuonna hieman eri tavoilla ja mauilla. S-ryhmän myyntidata kertoo suomalaisten innostuneen muun muassa leivonnasta sekä sisustamisesta. Kelien viileydestä huolimatta moni on päätynyt tekemään ostoksia pakastealtaalle.
Sokos uskoo modernin tavaratalokaupan tulevaisuuteen – panostaa verkkoon ja avaa uuden myymälän Seinäjoelle24.6.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Sokos-ketju avaa uuden myymälän Seinäjoen Prismakeskukseen. Sokos Seinäjoen avaaminen on luonteva osa Sokoksen monikanavaisen tavaratalokaupan mallia, jossa investoinnit kohdistuvat niin verkkokauppaan kuin kivijalkamyymälöihinkin.
ABC:n data paljastaa: Näissä paikoissa suomalaiset liikkuvat juhannusliikenteessä – löytyykö sinun mökkireittisi varrelta?17.6.2025 08:40:00 EEST | Tiedote
Lähestyvä juhannus tarkoittaa satojen tuhansien suomalaisten lähtemistä tien päälle kohti mökkejään ja muita juhannuksenviettopaikkoja. Liikennemyymäläketju ABC julkaisee nyt juhannuksen kunniaksi tilastojaan siitä, missä suomalaiset yleisimmin matkoillaan asioivat ja mitkä ovat juhannusliikenteen suosituimmat ABC:t. Lisäksi asiantuntija tarjoaa 5 vinkkiä sähköautolla juhannuksen viettoon lähtijöille.
Grilli ja sauna kuumiksi: S-ryhmän kysely ja myyntidata kertovat juhannuksen kaavan16.6.2025 07:35:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän toteuttama tuore asiakaskyselytutkimus sekä myyntidata valottavat, missä suomalaiset viettävät juhannuksen, mitä pöytään katetaan ja mistä perinteestä pidetään kiinni. Datan valossa ostokset noudetaan mökkimatkalla ja ruoan ohella kauppareissulla täydentyvät entistä sujuvammin myös juhannuksen juomahankinnat.
Jo joka neljäs S-Etukortin käyttäjä voi jättää lompakon kotiin ja luottaa puhelimeen10.6.2025 08:04:00 EEST | Tiedote
S-Etukortti löytyy neljältä miljoonalta suomalaiselta, joista miljoona on lisännyt sen myös puhelimeensa. Näin Bonuksen kerryttäminen onnistuu helposti myös silloin, kun fyysinen kortti ei ole mukana matkassa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme