Pieni pahan mielen kirja on tämän syksyn kansainvälinen hitti

Pieni pahan mielen kirja on nousemassa yhdeksi kauden kiinnostavimmaksi suomalaiskirjaksi ulkomailla. Oikeudet on myyty jo 22 maahan, mukaan lukien Yhdysvaltoihin ja Isoon-Britanniaan.

Mikä pilaa bussimatkan? Kuka on ärsyttävin tuntemasi it-tukihenkilö? Lotta Sonnisen Pieni pahan mielen kirja parodioi hyvän mielen tehtäväkirjoja ja kääntää myönteisyysvaatimuksen päälaelleen. Sen sivuilla pääsee moittimaan muita, kaivelemaan menneitä ja kanavoimaan katkeruuttaan.

Ja näköjään onnellisuusbuumi kyllästyttää myös maailmalla. Pieni pahan mielen kirja ilmestyi kesäkuussa 2018, ja tähän mennessä sen julkaisuoikeudet on myyty seuraaviin maihin: Alankomaat, Australia, Espanja, Brasilia, Iso-Britannia, Italia, Japani, Kiina, Liettua, Norja, Ranska, Ruotsi, Saksa, Serbia, Slovakia, Taiwan, Tanska, Tsekki, Unkari, Uusi-Seelanti, Viro ja Yhdysvallat.

”Frankfurtin kirjamessuilla The Little Book of Bad Moods oli puhutuin ja kysytyin kirja! Saimme messuilla joka päivä tarjouksen uudesta maasta. On huikean hienoa luoda uutta trendiä maailmalle Lotta Sonnisen oivaltavalla kirjalla” kommentoi kirjallisuusagentti Elina Ahlbäck. Kirjallisuusagentuuri Elina Ahlbäck Literary Agency on neuvotellut Pienen pahan mielen kirjan kaikki ulkomaan sopimukset.

Lotta Sonninen työskentelee Otavalla kustannustoimittajana. Kirjan ulkoasu ja kuvitus ovat Piia Ahon käsialaa.

Lisätiedot:

Ulkomaan myynti: elina@ahlbackagency.com

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Lisätiedot: adele.couavoux@otava.fi

Alkuvuoden himotuimmat dekkariuutuudet ovat pian täällä15.1.2019 08:46Tiedote

Ruth Ware – Rouva Westaway on kuollut (juuri ilmestynyt) Jokaisella perheellä on salaisuutensa – joidenkin salaisuuksien vuoksi ollaan valmiita vaikka tappamaan. Kansainvälisten bestsellerlistojen huippunimi Ruth Ware valloittaa uudella psykologisella trillerillä. ”Loistava trilleri” – The Washington Post Lina Bengtsdotter – Francesca (juuri ilmestynyt) Taattua skandijännitystä Ruotsista! Francescan paras ystävä kuolee, eikä kukaan usko hänen väitteitään, ettei kuolinsyy olisikaan itsemurha. Sitten Francesca katoaa. 20 vuotta myöhemmin rikostutkija Charlie Lager päätyy selvittämättä jääneen tapauksen perässä takaisin lapsuutensa Gullspångiin. Stina Jackson – Hopeatie (vk 5) Uutta verta dekkaritähtien joukossa! Parhaan ruotsalaisen dekkarin palkinnon voittanut Hopeatie on esikoisdekkaristin napakymppi. Isä oli viimeinen, joka näki Linan elossa. Hän ajaa Pohjois-Ruotsia halkovaa Hopeatietä ja koluaa joka ikisen mökki- ja metsäautotien, tutkii hylättyjä maatiloja, umpeenkasvaneita pusikoi