Pieni pahan mielen kirja on tämän syksyn kansainvälinen hitti

Pieni pahan mielen kirja on nousemassa yhdeksi kauden kiinnostavimmaksi suomalaiskirjaksi ulkomailla. Oikeudet on myyty jo 22 maahan, mukaan lukien Yhdysvaltoihin ja Isoon-Britanniaan.

Mikä pilaa bussimatkan? Kuka on ärsyttävin tuntemasi it-tukihenkilö? Lotta Sonnisen Pieni pahan mielen kirja parodioi hyvän mielen tehtäväkirjoja ja kääntää myönteisyysvaatimuksen päälaelleen. Sen sivuilla pääsee moittimaan muita, kaivelemaan menneitä ja kanavoimaan katkeruuttaan.

Ja näköjään onnellisuusbuumi kyllästyttää myös maailmalla. Pieni pahan mielen kirja ilmestyi kesäkuussa 2018, ja tähän mennessä sen julkaisuoikeudet on myyty seuraaviin maihin: Alankomaat, Australia, Espanja, Brasilia, Iso-Britannia, Italia, Japani, Kiina, Liettua, Norja, Ranska, Ruotsi, Saksa, Serbia, Slovakia, Taiwan, Tanska, Tsekki, Unkari, Uusi-Seelanti, Viro ja Yhdysvallat.

”Frankfurtin kirjamessuilla The Little Book of Bad Moods oli puhutuin ja kysytyin kirja! Saimme messuilla joka päivä tarjouksen uudesta maasta. On huikean hienoa luoda uutta trendiä maailmalle Lotta Sonnisen oivaltavalla kirjalla” kommentoi kirjallisuusagentti Elina Ahlbäck. Kirjallisuusagentuuri Elina Ahlbäck Literary Agency on neuvotellut Pienen pahan mielen kirjan kaikki ulkomaan sopimukset.

Lotta Sonninen työskentelee Otavalla kustannustoimittajana. Kirjan ulkoasu ja kuvitus ovat Piia Ahon käsialaa.

Lisätiedot:

Ulkomaan myynti: elina@ahlbackagency.com

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Lisätiedot: adele.couavoux@otava.fi

Otava julkaisee Björn Wahlroosin uuden kirjan18.6.2019 10:07:00 EESTTiedote

Otava julkaisee lokakuussa 2019 Björn Wahlroosin uuden kirjan, jossa hän tarkastelee Suomen kehitystä sodanjälkeisestä alhosta 2000-luvun vaihteen kärkimaaksi ja seurannutta vaipumista kitukasvun ikeeseen. Kirjassaan "Kuinkas tässä näin kävi? Miksi maallamme ei ole malttia vaurastua" Wahlroos varoittaa, että Suomea uhkaa juuttuminen nollakasvun noidankehään, etenkin kun ilmassa on merkkejä maailmantalouden kasvun ehtymisestä.

Maailman pakolaispäivä 20.6. nostaa esiin lapsipakolaiset17.6.2019 08:12:00 EESTTiedote

Torstaina 20.6. vietetään YK:n Maailman pakolaispäivää. Sen yhteydessä ilmestyy englantilaisen Steve Tasanen koskettava Lapsi I -romaani, joka on kaunis, kantaaottava tarina pakolaisleirin lapsista, selviytymisestä, ystävyydestä ja toivosta. Otava lahjoittaa jokaisesta kirjasta viisi euroa Pelastakaa Lapset ry:lle. Järjestön asiatuntijat ovat median haastateltavissa Maailman pakolaispäivän yhteydessä.