Pientalorakentaja painaa asiakkaidensa asuntolainan viitekoron 1,99 prosenttiin

Pääkaupunkiseudulla pientaloasuntoja rakentava Olas Group Oy painaa uudella Olas-korkoturvalla asiakkaidensa viitekoron laskennallisesti jopa vain 1,99 %:iin kolmen vuoden ajaksi valituissa rivi- ja paritalokohteissa pääkaupunkiseudulla.
Olas rakentaa maalämpökoteja pohjoisen puusta.

Pääkaupunkiseudulla pientaloasuntoja rakentava Olas Group painaa uudella Olas-korkokatolla asiakkaidensa viitekoron laskennallisesti jopa vain 1,99 %:iin kolmen vuoden ajaksi valituissa rivi- ja paritalokohteissa pääkaupunkiseudulla.

Käytännössä Olas maksaa kolmen vuoden ajalta asiakkaansa tilille kauppahinnan hyvityksenä viitekoron kustannuksen siltä osin kun asiakkaan asuntolainastaan pankille maksama viitekorko tai asuntoon kohdistuvan yhtiölainan viitekorko ylittää 1,99 %:a. Jos viitekorko nousisi yli 4,5%:n, ylittävä osa jää asiakkaan maksettavaksi.

Yleisesti käytössä olevista viitekoroista esimerkiksi 12kk:n euribor on 9.5.2023 yli 3,8%, joten nykyisellä korkotasolla Olas-korkokatto leikkaa viitekorosta laskennallisesti lähes puolet pois.

"Tuomme valittuihin asuntokohteisiimme Olas-korkokaton, jotta asiakas voi kevyemmällä mielellä suunnitella talouttaan tuleville vuosille eikä uuden asunnon ostopäätös jää kiinni tämän hetken korkeista koroista. Me Olaksella uskomme asiantuntija-arvioihin nojaten, että korkojen nousu taittuu jopa tämän vuoden aikana, mutta vähintään lähivuosina.”, kertoo Olaksen toimitusjohtaja Markus Alitalo.

Olas Group rakentaa maalämpökoteja pääkaupunkiseudun keskeisille paikoille pohjoisen puusta. yhtiön liikevaihto vuonna 2022 oli 14,2 miljoonaa ja liiketulos 1,5 miljoonaa euroa.

Lisätiedot ja haastattelut:

Markus Alitalo

Olas Group Oy

markus.alitalo@olas.fi

Olas rakentaa maalämpökoteja pohjoisen puusta.
Olaksen toimitusjohtaja Markus Alitalo

Olas Group Oy
Kutojantie 6-8

Olas tekee pääkaupunkiseudun keskeisille paikoille kompakteja pientalokoteja, joissa huolellinen suunnittelu, laadukas rakennustyö ja energiatehokkaat ratkaisut kohtaavat. Kaikissa rakentamissamme kodeissa isot ikkunat tuovat luonnonvaloa korkeisiin huoneisiin.

Lämmitysmuodoksi valitsemme aina tontin mahdollistaessa ekologisen ja käyttäjälle edullisen maalämmön. Lisäksi tarjoamme mahdollisuuden aurinkopaneelien helppoon hankintaan asentamalla koteihin aurinkopaneelivaraukset.