Pienyrittäjien kehitysyhteisö YritysVihti ry on nyt BusinessRakentamo ja avaa palvelut Hangosta Utsjoelle

Pienyrittäjistä koostuva kehitysyhteisö YritysVihti ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta vuodesta 2018 lähtien. Yhdistys on toimintansa aikana auttanut jo satoja pienyrittäjiä kymmenien asiantuntijoidensa voimin. Palveluihin on lukeutunut esimerkiksi neuvonta- ja tukipalveluja, kilpailukykyä vahvistavia koulutuksia sekä eri alojen osaajista koostuvien asiantuntijatiimien toteuttamia kehitysprojekteja. Digitaalisuuden myötä toiminta on laajentunut myös Vihdin ulkopuolelle mm. Lahteen, Turkuun, Kankaanpäähän ja Kokkolaan. Nyt yhdistys uudistuu voimakkaasti ja tarjoaa jatkossa palveluitaan valtakunnallisesti, avaten samalla ovensa asiantuntijoille ympäri Suomen. Yhdistyksen uusi nimi – BusinessRakentamo – kuvastaakin tahtotilaa olla koko Suomen ketterin ja laadukkain pienyritysten kehitysyhteisö.
BusinessRakentamo tukee yrittäjyyttä. Kuvassa vasemmalta oikealle BusinessRakentamon perustajajäsenet: Toiminnanjohtaja Antti Leijala, Luova markkinointijohtaja ja koulutuspäällikkö Sanya Saarinen, hallituksen puheenjohtaja Pertti Salovaara ja yritysneuvoja Juha Räty. Kuvasta puuttuu perustajajäsen Tanja Kärki. Kuva: Antti Hannuniemi

BusinessRakentamon toiminnan ytimessä on halu auttaa pienyrittäjiä yritystoiminnan kehittämisessä sekä tukea kasvun edellytyksiä. Yhdistyksen monialainen asiantuntijaverkosto tarjoaakin apuaan mm. myynnin tehostamiseen, brändäykseen, markkinointiin ja viestintään. Mukana on eri alojen huippuosaajia, joten neuvonnan lisäksi yhdistys tarjoaa avaimet käteen -tyyppisiä ratkaisuja, esimerkiksi Business Finlandin tai ELY:n rahoittamana. Kehityshankkeissa lopputuloksena voi olla vaikkapa 3D-tulostuksella tehty uusi ekologinen tuote tai uusinta lohkoketjuteknologiaa hyödyntävä mobiilisovellus kansainvälisille markkinoille.

Yhdistyksen missio on kulkea yrittäjien vierellä ja edesauttaa konkreettisin toimin jäsentensä ja kehitysprojektien asiakkaiden yritystoimintaa – aina suunnittelusta toteutukseen asti. Yhdistys haluaakin erottautua muista konsultoivista tahoista nimenomaan käytännönläheisellä otteella - asiantuntemuksesta tinkimättä. Jokaisen asiantuntijan oma yrittäjätausta auttaa myös löytämään sopivia ratkaisuja sekä ymmärtämään yrittäjien erilaisia haasteita.

Aidosti yrittäjien puolella – ovet auki uusille jäsenille ja asiantuntijoille

BusinessRakentamo tarjoaa kaikille jäsenilleen verkostonsa kymmenet – ja alati kasvavat – asiantuntijapalvelut. Jäsenet hyötyvät laajasta verkostosta mm. löytämällä uusia asiakkaita ja yhteistyökumppaneita sekä osallistumalla korkeatasoisiin koulutuksiin. Asiantuntijajäsenet voivat puolestaan hyödyntää osaamistaan erilaisissa kehitysprojekteissa sekä järjestämällä koulutuksia.

”Nyky-yhteiskunnassa ei enää ole varaa rakentaa yritysneuvontaa kuntarajojen perusteella – on aika rikkoa keinotekoiset rajapyykit metsissä. Pienyritysten kilpailukyvyn kannalta on oleellista, että he saavat tarvitsemansa tuen paikkakunnasta riippumatta, nopeasti ja helposti ilman turhaa byrokratiaa. Yrittäjät tarvitsevat myös laajan verkoston, jonka avulla he löytävät maanlaajuisesti oikeat kumppanit, ratkaisut ja asiakkaat mahdollisimman nopeasti. Tässä on toimintamme ydin – BusinessRakentamon kautta löytyy ratkaisuja”, summaa BusinessRakentamon toiminnanjohtaja Antti Leijala.

Antti Leijala, toiminnanjohtaja, antti.leijala@businessrakentamo.fi, p. +358 (0)40 039 8985

Antti Leijala
antti.leijala@businessrakentamo.fi

BusinessRakentamon asiantuntijat tuovat ratkaisuja yrittäjien haasteisiin. Yhdistyksen uudistuminen tuo yrityspalvelut saataville koko Suomeen. Kuvassa toiminnanjohtaja Antti Leijala. Kuva: Sanna Nuutinen / FotoBakery Oy

BusinessRakentamo on Suomen ketterin ja laadukkain mikroyritysten kehitysyhteisö.

BusinessRakentamo on yrittäjän ja yrittämistä harkitsevan tukena koko yritystoiminnan elinkaaren ajan. Pienyrittäjävetoinen toiminta starttasi vuoden 2018 aikana ja henkilökohtaisten neuvontapalvelujen lisäksi tarjoamme mm. laajan asiantuntijaverkoston, hyödyllistä kirjallisuutta ja verkkokursseja yrittäjille.

Meiltä löytyy apua ja laaja asiantuntijaverkosto kaikkiin yrityksen elinkaaren vaiheisiin. Yhdessä nostamme Suomen pienyrittäjien kilpailukykyä! Teemme tekoja ketterästi ja suurella sydämellä sekä tehokkaasti digitaalisuutta hyödyntäen.

Tarjoamme neuvontaa ja asiantuntijapalveluita koko Suomen alueella.

Mediatiedotteen laatija:
Essi Lehtimäki / Gemme.fi

#Someleontti pienyrittäjän digiapurina - vahva missio ohjaa yrittäjä Sanya Saarisen toimintaa1.3.2023 00:00:34 EET | Tiedote

Havainto siitä, että ilmaiset digityökalut tulivat kaikkien yrittäjien ulottuville, mutta silti harva uskalsi lähteä niitä hyödyntämään, käynnisti Sanya Saarisen toisen yrittäjätaipaleen. Ensimmäinen yrittäjäpolku käynnistyi suoraan ammattikorkeakoulun jälkeen vuonna 2004, kun Saarinen hyppäsi rohkeasti koulun penkiltä suoraan yrittäjäksi ja teki keikkoja yrittäjäkollegan kanssa ohjelmapalvelualalla show-palveluita tuottaen ja esiintyvänä taiteilijana toimien. Aiemmin laulu- ja showjuontokeikkojen myyntityö oli kylmäsoittelua, joten modernien työkalujen saapuminen Suomeen mullisti koko myyntiprosessin. Tämä käynnisti uuden uran markkinoinnin ja viestinnän tehtävissä ja nykyisin Saarinen on somekouluttaja, somestrategi ja digisisällöntuottaja, joka toimii käytännönläheisesti pienyrittäjien apuna modernien viestintä- ja markkinointityökalujen käytössä ja monikanavaisen viestinnän rakentamisessa.

BusinessRakentamon palvelut yrittäjille helposti ja sijainnista riippumatta28.2.2023 21:33:50 EET | Tiedote

Pienyrittäjävetoinen BusinessRakentamo ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta vuodesta 2018 lähtien. Yhdistys tarjoaa asiantuntijoille ja mikroyrityksille tukea ja ratkaisuja yritystoiminnan kehittämiseen. Digitaalinen toimintamalli tuo palvelut jokaisen pienyrittäjän saataville ja mikroyritysten kehitysyhteisö toimii aktiivisesti uusia yhteistyökuvioita rakentaen. Jäsenyritykset voivat hyödyntää asiantuntijaverkoston monipuolista osaamista helposti ja sijainnista riippumatta.

UltraLeanSales® 2.0 - Niin hullulta kuin se kuulostaakin, mutta harvoissa yrityksissä tunnetaan asiakkaan ostokäyttäytyminen riittävän hyvin.20.2.2023 08:05:00 EET | Tiedote

Mitä tapahtuisi, jos tuntisit paremmin asiakkaasi ostokäyttäytymisen? Osaisitko hyödyntää sitä? Parantaisiko tieto myyntiä? Lean-johtamisen malli on tuttu juttu tuotannon tehostamisessa, mutta miksi Lean-oppeja ei ole juurikaan sovellettu tarjousten voittoprosentin parantamiseen? UltraLeanBusiness Oy on tuotteistanut tiedolla johtamisen mallin itseoppivaksi prosessiksi, joka perustuu asiakkaan ostoprosessien tuntemiseen. Aiheesta on nyt julkaistu kirja, uusittu ja laajennettu painos nimeltään UltraLeanSales 2.0.