Pienyrittäjien kehitysyhteisö YritysVihti ry on nyt BusinessRakentamo ja avaa palvelut Hangosta Utsjoelle

Pienyrittäjistä koostuva kehitysyhteisö YritysVihti ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta vuodesta 2018 lähtien. Yhdistys on toimintansa aikana auttanut jo satoja pienyrittäjiä kymmenien asiantuntijoidensa voimin. Palveluihin on lukeutunut esimerkiksi neuvonta- ja tukipalveluja, kilpailukykyä vahvistavia koulutuksia sekä eri alojen osaajista koostuvien asiantuntijatiimien toteuttamia kehitysprojekteja. Digitaalisuuden myötä toiminta on laajentunut myös Vihdin ulkopuolelle mm. Lahteen, Turkuun, Kankaanpäähän ja Kokkolaan. Nyt yhdistys uudistuu voimakkaasti ja tarjoaa jatkossa palveluitaan valtakunnallisesti, avaten samalla ovensa asiantuntijoille ympäri Suomen. Yhdistyksen uusi nimi – BusinessRakentamo – kuvastaakin tahtotilaa olla koko Suomen ketterin ja laadukkain pienyritysten kehitysyhteisö.

BusinessRakentamo tukee yrittäjyyttä. Kuvassa vasemmalta oikealle BusinessRakentamon perustajajäsenet: Toiminnanjohtaja Antti Leijala, Luova markkinointijohtaja ja koulutuspäällikkö Sanya Saarinen, hallituksen puheenjohtaja Pertti Salovaara ja yritysneuvoja Juha Räty. Kuvasta puuttuu perustajajäsen Tanja Kärki. Kuva: Antti Hannuniemi

BusinessRakentamon toiminnan ytimessä on halu auttaa pienyrittäjiä yritystoiminnan kehittämisessä sekä tukea kasvun edellytyksiä. Yhdistyksen monialainen asiantuntijaverkosto tarjoaakin apuaan mm. myynnin tehostamiseen, brändäykseen, markkinointiin ja viestintään. Mukana on eri alojen huippuosaajia, joten neuvonnan lisäksi yhdistys tarjoaa avaimet käteen -tyyppisiä ratkaisuja, esimerkiksi Business Finlandin tai ELY:n rahoittamana. Kehityshankkeissa lopputuloksena voi olla vaikkapa 3D-tulostuksella tehty uusi ekologinen tuote tai uusinta lohkoketjuteknologiaa hyödyntävä mobiilisovellus kansainvälisille markkinoille.

Yhdistyksen missio on kulkea yrittäjien vierellä ja edesauttaa konkreettisin toimin jäsentensä ja kehitysprojektien asiakkaiden yritystoimintaa – aina suunnittelusta toteutukseen asti. Yhdistys haluaakin erottautua muista konsultoivista tahoista nimenomaan käytännönläheisellä otteella - asiantuntemuksesta tinkimättä. Jokaisen asiantuntijan oma yrittäjätausta auttaa myös löytämään sopivia ratkaisuja sekä ymmärtämään yrittäjien erilaisia haasteita.

Aidosti yrittäjien puolella – ovet auki uusille jäsenille ja asiantuntijoille

BusinessRakentamo tarjoaa kaikille jäsenilleen verkostonsa kymmenet – ja alati kasvavat – asiantuntijapalvelut. Jäsenet hyötyvät laajasta verkostosta mm. löytämällä uusia asiakkaita ja yhteistyökumppaneita sekä osallistumalla korkeatasoisiin koulutuksiin. Asiantuntijajäsenet voivat puolestaan hyödyntää osaamistaan erilaisissa kehitysprojekteissa sekä järjestämällä koulutuksia.

”Nyky-yhteiskunnassa ei enää ole varaa rakentaa yritysneuvontaa kuntarajojen perusteella – on aika rikkoa keinotekoiset rajapyykit metsissä. Pienyritysten kilpailukyvyn kannalta on oleellista, että he saavat tarvitsemansa tuen paikkakunnasta riippumatta, nopeasti ja helposti ilman turhaa byrokratiaa. Yrittäjät tarvitsevat myös laajan verkoston, jonka avulla he löytävät maanlaajuisesti oikeat kumppanit, ratkaisut ja asiakkaat mahdollisimman nopeasti. Tässä on toimintamme ydin – BusinessRakentamon kautta löytyy ratkaisuja”, summaa BusinessRakentamon toiminnanjohtaja Antti Leijala.

Antti Leijala, toiminnanjohtaja, antti.leijala@businessrakentamo.fi, p. +358 (0)40 039 8985

Antti Leijala
antti.leijala@businessrakentamo.fi

BusinessRakentamon asiantuntijat tuovat ratkaisuja yrittäjien haasteisiin. Yhdistyksen uudistuminen tuo yrityspalvelut saataville koko Suomeen. Kuvassa toiminnanjohtaja Antti Leijala. Kuva: Sanna Nuutinen / FotoBakery Oy

BusinessRakentamo on Suomen ketterin ja laadukkain mikroyritysten kehitysyhteisö.

BusinessRakentamo on yrittäjän ja yrittämistä harkitsevan tukena koko yritystoiminnan elinkaaren ajan. Pienyrittäjävetoinen toiminta starttasi vuoden 2018 aikana ja henkilökohtaisten neuvontapalvelujen lisäksi tarjoamme mm. laajan asiantuntijaverkoston, hyödyllistä kirjallisuutta ja verkkokursseja yrittäjille.

Meiltä löytyy apua ja laaja asiantuntijaverkosto kaikkiin yrityksen elinkaaren vaiheisiin. Yhdessä nostamme Suomen pienyrittäjien kilpailukykyä! Teemme tekoja ketterästi ja suurella sydämellä sekä tehokkaasti digitaalisuutta hyödyntäen.

Tarjoamme neuvontaa ja asiantuntijapalveluita koko Suomen alueella.

Mediatiedotteen laatija:
Essi Lehtimäki / Gemme.fi

Pienyrittäjien kehitysyhteisö laajenee paikallisesta valtakunnalliseksi – YritysVihti ry avaa verkostohaun eri alojen asiantuntijoille20.4.2021 10:48:32 EEST | Tiedote

YritysVihti ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta jo vuodesta 2018 – kymmenien asiantuntijoidensa johdolla. Yrittäjävetoisen yhdistyksen erityispiirteisiin on lukeutunut jäsenverkoston neuvonta- ja tukipalvelut, kilpailukyvyn terävöittämiseen tähtäävät koulutukset sekä monialaisten asiantuntijatiimien toteuttamat pienyritysten kehitysprojektit. Toimintaa on vähitellen laajennettu Vihdin kuntarajojen ulkopuolelle ja yhdistys ottaakin nyt selkeän askeleen valtakunnallisten toimijoiden joukkoon. Yhdistys uudistuu voimakkaasti ja sen uusi nimi julkistetaan 3.5.2021. Samalla yhdistys kasvattaa asiantuntijaverkostoaan ja haku uusille asiantuntijajäsenille onkin nyt käynnissä.

Vihtiläisyritykset yhteistyössä ravintoloiden tueksi – yrittäjien ruoka-apu vähävaraisille tuo helpotusta korona-aikaan7.4.2021 09:04:46 EEST | Tiedote

Korona-ajan haasteet lisäsivät yleistä solidaarisuutta ja yhteistyöhenkeä Vihdissä. Vihtiläinen majoitus- ja virkistyspalveluita tarjoava yrittäjä Annu Huotari (Hawkhill) tunsi erityistä huolta ravintolasulun vaikutuksista paikallisten ravintolayrittäjien toimintaan. Huotari halusi löytää keinon tukea ravintoloitsijoita ja ohjata samalla konkreettista ruoka-apua sitä eniten tarvitseville. Pohdinnasta syntyi idea hyvänmielentempauksesta, jossa paikalliset yritykset ostavat ruoka-annoksia vihtiläisistä ravintoloista ja ne jaetaan vähävaraisille paikkakuntalaisille. Huotari ryhtyi pikaisesti organisoimaan toimintamallia ja sai ruokajakelun yhteistyökumppaniksi ViaDia Länsi-Uusimaa ry:n. Kampanjan vastaanotto on ollut erittäin positiivinen. Mukaan on lähtenyt lukuisia vihtiläisiä yrityksiä ja paikallisia ravintolayrittäjiä on tuettu yhteensä yli 3450 euron summalla, jonka yrittäjät maksavat suoraan ravintoloihin. Tempauksella on saatu hankittua vähävaraisille satoja ilmaisia aterioita.

Kierrätystaxit tekevät ympäristö- ja kuljetusalan historiaa1.4.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Uusi ympäristötietoinen liiketoimintamalli on syntynyt! Kierrätystaxit tekevät historiaa yhdistämällä kuljetus-, kierrätys- ja logistiikka-alat, kun taksit alkavat kierrättämään muun muassa työmaiden jätemateriaalia. Sen lisäksi, että palvelun avulla pienennetään hiilijalanjälkeä ja autetaan kierrätysvelvoitteen kanssa tuskailevia tahoja, tuodaan taksiyrittäjille tarjolle aivan uudenlainen liiketoimintamahdollisuus!

ELY:n yritysten kehittämispalvelun haku auki – myötätuulta pk-yritysten kehittämiseen paikkariippumattomasti ja koosta riippumatta10.3.2021 07:20:46 EET | Tiedote

Yrittäjyydessä kohdataan toistuvasti haasteita, puhumattakaan koronan vaikutuksista toimintaympäristöön. Yrittäjän ei tarvitse kuitenkaan jäädä yksin – ELY-keskus tarjoaa pk-yrityksille Suomen johtavien asiantuntijoiden apua sekä räätälöityjä ja kustannustehokkaita palveluita. Vihtiläisen UltraLeanBusiness Oy Ltd:n toimitusjohtaja Antti Leijala on yksi ELY:n alkavan puitesopimuksen n. 700 konsultista. Leijala on nähnyt yli 100 kehitysprojektin myötä, kuinka tärkeää pienyrittäjille on saada ulkopuolista osaamista mm. innovaatioiden kaupallistamiseen, myynnin tehostamiseen, palveluiden kehittämiseen sekä uudistumiseen, kasvuun ja kansainvälistymiseen. Yrityksillä on nyt myös poikkeuksellinen valinnanvapaus – konsultointi ei ole digitalisaation myötä sidoksissa omaan maantieteelliseen alueeseen.

Uusi suomalainen kuvapankki ratkaisee yritysten ja julkisen sektorin kuvitushaasteet – ammattilaistason valokuvia yksinoikeudella3.3.2021 08:01:00 EET | Tiedote

Tänä päivänä yrityksillä ja julkisilla tahoilla on jatkuva tarve kuvittaa viestintäänsä. Kuvituskuvien hankkiminen kuvapankeista on kuitenkin kimuranttia: kilpailijat voivat hyödyntää samoja kuvia, eikä tunnelmakaan aina viittaa kotimaiseen alkuperään. Foto Bakery Oy:n yrittäjä, valokuvaaja Sanna Nuutinen kuunteli tarkoin asiakkaidensa haasteita, saaden ajatuksen uudenlaisesta palvelukonseptista. Ideasta jalostui Foto Bakers – uniikkien valokuvien kotimainen kuvapankki – jonka kaikki kuvat myydään yksinoikeudella. Kehitystyössä mukana oli mm. Lean-myynnin asiantuntija Antti Leijala ja tukea hankkeelle antoivat Business Finland sekä ELY. Nyt palvelussa on edustettuna tasokas joukko ammattikuvaajia, ja kuvapankki on valjastettu palvelemaan yritysten, yhdistysten ja julkisen sektorin kuvitustarpeita – ympäri Suomen.