Pienyrittäjien kehitysyhteisö YritysVihti ry on nyt BusinessRakentamo ja avaa palvelut Hangosta Utsjoelle

Pienyrittäjistä koostuva kehitysyhteisö YritysVihti ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta vuodesta 2018 lähtien. Yhdistys on toimintansa aikana auttanut jo satoja pienyrittäjiä kymmenien asiantuntijoidensa voimin. Palveluihin on lukeutunut esimerkiksi neuvonta- ja tukipalveluja, kilpailukykyä vahvistavia koulutuksia sekä eri alojen osaajista koostuvien asiantuntijatiimien toteuttamia kehitysprojekteja. Digitaalisuuden myötä toiminta on laajentunut myös Vihdin ulkopuolelle mm. Lahteen, Turkuun, Kankaanpäähän ja Kokkolaan. Nyt yhdistys uudistuu voimakkaasti ja tarjoaa jatkossa palveluitaan valtakunnallisesti, avaten samalla ovensa asiantuntijoille ympäri Suomen. Yhdistyksen uusi nimi – BusinessRakentamo – kuvastaakin tahtotilaa olla koko Suomen ketterin ja laadukkain pienyritysten kehitysyhteisö.

BusinessRakentamo tukee yrittäjyyttä. Kuvassa vasemmalta oikealle BusinessRakentamon perustajajäsenet: Toiminnanjohtaja Antti Leijala, Luova markkinointijohtaja ja koulutuspäällikkö Sanya Saarinen, hallituksen puheenjohtaja Pertti Salovaara ja yritysneuvoja Juha Räty. Kuvasta puuttuu perustajajäsen Tanja Kärki. Kuva: Antti Hannuniemi

BusinessRakentamon toiminnan ytimessä on halu auttaa pienyrittäjiä yritystoiminnan kehittämisessä sekä tukea kasvun edellytyksiä. Yhdistyksen monialainen asiantuntijaverkosto tarjoaakin apuaan mm. myynnin tehostamiseen, brändäykseen, markkinointiin ja viestintään. Mukana on eri alojen huippuosaajia, joten neuvonnan lisäksi yhdistys tarjoaa avaimet käteen -tyyppisiä ratkaisuja, esimerkiksi Business Finlandin tai ELY:n rahoittamana. Kehityshankkeissa lopputuloksena voi olla vaikkapa 3D-tulostuksella tehty uusi ekologinen tuote tai uusinta lohkoketjuteknologiaa hyödyntävä mobiilisovellus kansainvälisille markkinoille.

Yhdistyksen missio on kulkea yrittäjien vierellä ja edesauttaa konkreettisin toimin jäsentensä ja kehitysprojektien asiakkaiden yritystoimintaa – aina suunnittelusta toteutukseen asti. Yhdistys haluaakin erottautua muista konsultoivista tahoista nimenomaan käytännönläheisellä otteella - asiantuntemuksesta tinkimättä. Jokaisen asiantuntijan oma yrittäjätausta auttaa myös löytämään sopivia ratkaisuja sekä ymmärtämään yrittäjien erilaisia haasteita.

Aidosti yrittäjien puolella – ovet auki uusille jäsenille ja asiantuntijoille

BusinessRakentamo tarjoaa kaikille jäsenilleen verkostonsa kymmenet – ja alati kasvavat – asiantuntijapalvelut. Jäsenet hyötyvät laajasta verkostosta mm. löytämällä uusia asiakkaita ja yhteistyökumppaneita sekä osallistumalla korkeatasoisiin koulutuksiin. Asiantuntijajäsenet voivat puolestaan hyödyntää osaamistaan erilaisissa kehitysprojekteissa sekä järjestämällä koulutuksia.

”Nyky-yhteiskunnassa ei enää ole varaa rakentaa yritysneuvontaa kuntarajojen perusteella – on aika rikkoa keinotekoiset rajapyykit metsissä. Pienyritysten kilpailukyvyn kannalta on oleellista, että he saavat tarvitsemansa tuen paikkakunnasta riippumatta, nopeasti ja helposti ilman turhaa byrokratiaa. Yrittäjät tarvitsevat myös laajan verkoston, jonka avulla he löytävät maanlaajuisesti oikeat kumppanit, ratkaisut ja asiakkaat mahdollisimman nopeasti. Tässä on toimintamme ydin – BusinessRakentamon kautta löytyy ratkaisuja”, summaa BusinessRakentamon toiminnanjohtaja Antti Leijala.

Antti Leijala, toiminnanjohtaja, antti.leijala@businessrakentamo.fi, p. +358 (0)40 039 8985

Antti Leijala
antti.leijala@businessrakentamo.fi

BusinessRakentamon asiantuntijat tuovat ratkaisuja yrittäjien haasteisiin. Yhdistyksen uudistuminen tuo yrityspalvelut saataville koko Suomeen. Kuvassa toiminnanjohtaja Antti Leijala. Kuva: Sanna Nuutinen / FotoBakery Oy

BusinessRakentamo on Suomen ketterin ja laadukkain mikroyritysten kehitysyhteisö.

BusinessRakentamo on yrittäjän ja yrittämistä harkitsevan tukena koko yritystoiminnan elinkaaren ajan. Pienyrittäjävetoinen toiminta starttasi vuoden 2018 aikana ja henkilökohtaisten neuvontapalvelujen lisäksi tarjoamme mm. laajan asiantuntijaverkoston, hyödyllistä kirjallisuutta ja verkkokursseja yrittäjille.

Meiltä löytyy apua ja laaja asiantuntijaverkosto kaikkiin yrityksen elinkaaren vaiheisiin. Yhdessä nostamme Suomen pienyrittäjien kilpailukykyä! Teemme tekoja ketterästi ja suurella sydämellä sekä tehokkaasti digitaalisuutta hyödyntäen.

Tarjoamme neuvontaa ja asiantuntijapalveluita koko Suomen alueella.

Mediatiedotteen laatija:
Essi Lehtimäki / Gemme.fi

Käsityöyrittäjä toteutti unelmansa koronasta huolimatta15.9.2021 11:33:38 EEST | Tiedote

Tapahtumien peruuntuminen on ollut monelle pienyrittäjälle suuri haaste, sillä monet pienyritykset jäivät täysin ilman perinteisistä tapahtumista tulevia myyntituloja. Vihtiläisen Käsinetorin yrittäjä Niina Leppänen päätti, että haasteista huolimatta nyt kehitetään toimintaa. Käsinetorin toiminta perustuu kotimaisen käsityöperinteen vaalimiseen ja värikkäiden nahkakäsineiden valmistamiseen Suomessa. Yritykselle myönnettiin hiljattain myös Avainlippu-merkki. Aiempina vuosina myynti on keskittynyt syksyn ja talven erilaisiin tapahtumiin, mutta koronan myötä oli aika kehittää uusia ideoita. Tärkeimmät uudistukset liiketoiminnassa olivat digitaalisten kanavien haltuunotto, uusi verkkokauppa ja rohkea panostus uuteen myymälään Nummelassa. Auttaakseen ahdingossa olevia yrittäjäkollegoitaan, Leppänen haluaa nyt rohkaista muita omalla esimerkillään.

BusinessRakentamo ja Vihdin Nuorkauppakamari käynnistävät etätyötilavuokrauksen yrittäjille Nummelassa12.7.2021 08:02:00 EEST | Tiedote

Etätyön määrä on lisääntynyt Covid-19-pandemian aikana valtavasti ja samalla tarve erilaisille ratkaisuille tehdä työtä on kasvanut. Moni kotona töitä tekevä on haaveillut mahdollisuudesta tehdä työtä rauhallisessa ympäristössä lähellä kotia. BusinessRakentamo ja Vihdin Nuorkauppakamari ovat päättäneet vastata tarpeeseen yhteistyökuviolla, jossa tarjotaan coworking-työtilaa pienyrittäjien työskentelyyn Vihdin Nummelassa.

Vaurioituneet alapohjarakenteet – asukkailla sisäilmaongelmia: HumiCenterin kosteudenhallintajärjestelmällä ongelmat aisoihin hallitulla kuivatustekniikalla28.6.2021 08:02:00 EEST | Tiedote

Jotta uudisrakennuksen alapohjarakenteisiin ei ajan saatossa kehittyisi kosteus- ja mikrobivaurioita, alapohja voidaan varustaa järjestelmällä, joka kuivattaa ja tuulettaa alapohjarakenteita. Järjestelmä voidaan asentaa myös olemassa olevien rakennusten alapohjaan. Toimitusjohtaja Jarmo Lehtinen lohjalaisesta Humicenter Oy:stä odottaa heinäkuussa alkavia Lohjan Asuntomessuja, jossa kokonaisvaltaiseen kosteudenhallintaan perustuvaa ja yhteistyökumppaneiden kanssa kehitettyä ratkaisua esitellään omakotirakentajille ja -asukkaille.

Korona-aika on tehnyt suomalaisista kotoilijoita ja ulkoilijoita – tutkimus osoittaa, että pysyvä muutos kuluttajatottumuksiin on nähtävissä17.6.2021 08:02:00 EEST | Tiedote

Korona-aika on muuttanut suomalaisten ajanviettotapoja ja ostokäyttäytymistä. Lisääntynyt ulkoilu, leipominen ja ruoanlaitto sekä käsityöt ovat jäämässä osaksi elämää myös pandemian jälkeen. Tämä selviää Kamon Kuluttajaraadin huhtikuussa toteutetusta kyselystä liittyen korona-ajan vaikutuksista suomalaisten ajanviettotapoihin ja ostokäyttäytymiseen.