Pietarin Sokos Hotellit tarjoavat korkeatasoista palvelua vaativalla markkinalla

Pietarin hotellitoiminnassa suomalaisella osaamisella on tilausta. Solo Sokos Hotel Vasilievsky, Solo Sokos Hotel Palace Bridge ja Original Sokos Hotel Olympia Garden ovat kasvattaneet asiakasmääriään ja parantaneet käyttöastettaan jatkuvasti kahden viime vuoden aikana.
− Menestyksemme perustuu hyvään palvelutuotteeseen, jonka mahdollistaa meidän erinomainen henkilökuntamme. Venäjä on haastava markkina ja tarjontaa on joka toimialalla todella paljon.Lähes kaikki maailman isoimmat ketjut ovat täällä ja hakevat kasvua. Uusia hotelleja avataan koko ajan lisää ja vanhoihin investoidaan. Siksi menestys ei tule helpolla, OOO Sokotelin toimitusjohtaja Petri Schaaf korostaa.
OOO Sokotelin perusarvoja on työntekijöistä huolehtiminen ja usko siihen, että hyvä tuloksentekokyky lähtee hyvästä johtamisesta. Kun työntekijät viihtyvät työssään, he pitävät hyvää huolta myös asiakkaista. Lisäksi työntekijät pysyvät pitkissä työsuhteissa, josta syntyy vahva ammattitaito.
− Viihtyvyyden ja ammattitaidon kautta syntyy palvelu, joka nostaa kaikkien hotellimme asiakastyytyväisyyyden koko ketjun jaetulle ykkössijalle. Se antaa edelleen uskoa myös menestyksekkään tulevaisuuden rakentamiseen.
Yli puolet Pietarin Sokos Hotellien asiakkaista on venäläisiä. Ulkomaalaisista suurin asiakasmäärä tulee Kiinasta ja sen jälkeen Euroopan isoilta markkinoilta. Suomalaiset ovat asiakasmäärässä vasta sijalla 5. Kasvua hotellit hakevat kaikilta markkinoilta ja OOO Sokotel tutkii myös jatkuvasti mahdollisuuksia laajentumiseen Pietarissa. Niin suomalaisten kuin monien muidenkin kansallisuuksien houkuttelussa Pietariin auttaa 1.10.2019 lanseerattu e-viisumi, joka on sähköinen, helposti haettava ja ilmainen kertaviisumi.
− Kaupungin vetovoimatekijöitä ovat muun muassa historia ja kulttuuri, kuten museot. Pietari on valloittava miljoonakaupunki, jossa on edelleen pienen kaupungin kiva tunnelma. Haasteena on erityisesti talvikaudella kaupungin saavutettavuus, koska lentoja maailmalta on aika vähän näin suureen kaupunkiin. Kesällä sesonkilentoja on paljon, mutta yhteyksien pitää parantua ja kehittyä jatkossa.
Suomesta Pietariin on kuitenkin helppo päästä, kun kaupunkiin liikennöi neljä Allegro-junaa päivässä ja matka-aika on vain 3,5 tuntia. Finnairilla on myös neljä lentoa päivässä Pietariin ja aikaa matkaan kuluu vain 50 minuuttia. Lisäksi Pietariin liikennöi suuri määrä busseja.
− Suomalaisten on helppoa tulla meille Sokos Hotelleihin, koska varaus, menut ja kaikki ohjeistukset ovat suomen kielellä. Asiakasomistajille kertyy myös normaaliin tapaan Bonusta ja S-Card-työmatkustajat saavat omat etunsa. Lisäksi hotellimme sijaitsevat erinomaisilla paikoilla lähellä nähtävyyksiä, Petri Schaaf korostaa.
Sokos Hotellien menestyminen on myös huomattu Pietarissa. Paikallinen taloussanomalehti Delovoy Peterburg valitsi OOO Sokotel Oy:n toimitusjohtaja Petri Schaafin Pietarin sadan parhaan yritysjohtajan joukkoon. Palkinto luovutettiin 28.11. Pietarissa. Perusteluina palkitsemiselle olivat vuoden 2018 myynnin kasvu, tulos ja suhteellinen kannattavuus.
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Toimitusjohtaja, CEO Petri Schaaf, OOO Sokotel, p. 99979219134168
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Sokos Hotels
Sokos Hotels on 50 hotellista koostuva suomalainen hotelliketju. Ketjun kolme eri hotellityyppiä tarjoavat yksilöllisen hotellikokemuksen jokaiselle. Original-hotellit tunnetaan sydämellisestä palvelustaan ja keskeisistä sijainneistaan, Break-hotellit tarjoavat rentouttavaa irtiottoa arjesta ja uniikkien Solo-hotellien korkea laatu näkyy niin palvelussa kuin hotellien puitteissakin.
Sokos Hotels on valittu Suomen vastuullisimmaksi ja luotetuimmaksi hotelliketjuksi useana vuonna peräkkäin. Ketjun hotelleja on Suomessa, Virossa ja Venäjällä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Isälle suklaata ja kukkia? S-ryhmän data kertoo erot isän- ja äitienpäivän vietossa4.11.2025 08:02:00 EET | Tiedote
Isänpäivää vietetään jälleen tulevana sunnuntaina 9.marraskuuta. Perinteisesti suomalainen muistaa syksyllä isää samalla kaavalla kuin äitiä keväällä: hyvällä ruoalla ja lahjoilla. S-ryhmän ostodata kuitenkin osoittaa, että isän ja äidin juhlapäivien mauissa sekä pakettien sisällöissä on eroa.
Riisituotteille odotettu sertifiointi – näkyy kaupan hyllyllä ”jyvä kerrallaan”3.11.2025 07:30:00 EET | Tiedote
Riisi on monelle tuttu ruoanlaiton peruselementti, jota ostetaan S-ryhmän ruokakauppojen (Prisma, S-market, Sale ja Alepa) hyllyiltä vuodessa noin yhdeksän miljoonaa kiloa. Syksyllä kaupan riisihyllyille on saapunut ensimmäinen Sustainable Rice Platform -sertifioitu Coop-tuotemerkin basmatiriisi.
Kysely: suomalaiset panostavat kodin valaistuksessa eniten olohuoneeseen ja keittiöön29.10.2025 07:45:00 EET | Tiedote
Suomalaiset pitävät valaistusta tärkeänä tekijänä kodin tunnelman luomisessa ja osana sisustusta, selviää Sokoksen tekemästä kyselytutkimuksesta. Kotona panostetaan etenkin olohuoneen ja keittiön valaistukseen. Sokoksen asiantuntija jakaa täsmävinkin, mihin kodin valaistuksessa kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota pimeänä vuodenaikana.
Uudistuva Iso juttu -kumppaniyhteistyö laajenee ilmastoasioista muihin kestävyysteemoihin28.10.2025 12:30:00 EET | Tiedote
S-ryhmä laajentaa Iso juttu -kumppaniyhteistyötään – jatkossa mukana ovat ilmaston lisäksi luonnon monimuotoisuus, vesivastuullisuus ja ihmisoikeudet. Tavoitteena on löytää konkreettisia ratkaisuja kestävyyshaasteisiin yhdessä 17 500 tavaran- ja palveluntoimittajan kanssa sekä tuoda pienet ja suuret toimijat yhteen. Miljoonan tonnin päästösäästötavoite saavutettiin yhdessä kumppaneiden kanssa etuajassa viime vuonna.
Lähes 3000 sähköautoilijaa paljastaa ajatuksensa sähköauton lataamisesta – pitkillä matkoilla selkeä toive, näitä asioita asemille halutaan lisää27.10.2025 09:01:22 EET | Tiedote
ABC-latauksen toteuttama suuri sähköautoilukysely selvitti autoilijoilta muun muassa missä ja mihin aikaan autoa ladataan, mitä latauksen aikana halutaan tehdä ja mitä latausasemille toivotaan lisää. Kyselytutkimukseen vastasi lähes 3000 sähköautolla tai plug-in-hybridillä ajavaa eri-ikäistä autoilijaa ympäri maan.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme

