Pietarin Sokos Hotellit tarjoavat korkeatasoista palvelua vaativalla markkinalla

Pietarin hotellitoiminnassa suomalaisella osaamisella on tilausta. Solo Sokos Hotel Vasilievsky, Solo Sokos Hotel Palace Bridge ja Original Sokos Hotel Olympia Garden ovat kasvattaneet asiakasmääriään ja parantaneet käyttöastettaan jatkuvasti kahden viime vuoden aikana.
− Menestyksemme perustuu hyvään palvelutuotteeseen, jonka mahdollistaa meidän erinomainen henkilökuntamme. Venäjä on haastava markkina ja tarjontaa on joka toimialalla todella paljon.Lähes kaikki maailman isoimmat ketjut ovat täällä ja hakevat kasvua. Uusia hotelleja avataan koko ajan lisää ja vanhoihin investoidaan. Siksi menestys ei tule helpolla, OOO Sokotelin toimitusjohtaja Petri Schaaf korostaa.
OOO Sokotelin perusarvoja on työntekijöistä huolehtiminen ja usko siihen, että hyvä tuloksentekokyky lähtee hyvästä johtamisesta. Kun työntekijät viihtyvät työssään, he pitävät hyvää huolta myös asiakkaista. Lisäksi työntekijät pysyvät pitkissä työsuhteissa, josta syntyy vahva ammattitaito.
− Viihtyvyyden ja ammattitaidon kautta syntyy palvelu, joka nostaa kaikkien hotellimme asiakastyytyväisyyyden koko ketjun jaetulle ykkössijalle. Se antaa edelleen uskoa myös menestyksekkään tulevaisuuden rakentamiseen.
Yli puolet Pietarin Sokos Hotellien asiakkaista on venäläisiä. Ulkomaalaisista suurin asiakasmäärä tulee Kiinasta ja sen jälkeen Euroopan isoilta markkinoilta. Suomalaiset ovat asiakasmäärässä vasta sijalla 5. Kasvua hotellit hakevat kaikilta markkinoilta ja OOO Sokotel tutkii myös jatkuvasti mahdollisuuksia laajentumiseen Pietarissa. Niin suomalaisten kuin monien muidenkin kansallisuuksien houkuttelussa Pietariin auttaa 1.10.2019 lanseerattu e-viisumi, joka on sähköinen, helposti haettava ja ilmainen kertaviisumi.
− Kaupungin vetovoimatekijöitä ovat muun muassa historia ja kulttuuri, kuten museot. Pietari on valloittava miljoonakaupunki, jossa on edelleen pienen kaupungin kiva tunnelma. Haasteena on erityisesti talvikaudella kaupungin saavutettavuus, koska lentoja maailmalta on aika vähän näin suureen kaupunkiin. Kesällä sesonkilentoja on paljon, mutta yhteyksien pitää parantua ja kehittyä jatkossa.
Suomesta Pietariin on kuitenkin helppo päästä, kun kaupunkiin liikennöi neljä Allegro-junaa päivässä ja matka-aika on vain 3,5 tuntia. Finnairilla on myös neljä lentoa päivässä Pietariin ja aikaa matkaan kuluu vain 50 minuuttia. Lisäksi Pietariin liikennöi suuri määrä busseja.
− Suomalaisten on helppoa tulla meille Sokos Hotelleihin, koska varaus, menut ja kaikki ohjeistukset ovat suomen kielellä. Asiakasomistajille kertyy myös normaaliin tapaan Bonusta ja S-Card-työmatkustajat saavat omat etunsa. Lisäksi hotellimme sijaitsevat erinomaisilla paikoilla lähellä nähtävyyksiä, Petri Schaaf korostaa.
Sokos Hotellien menestyminen on myös huomattu Pietarissa. Paikallinen taloussanomalehti Delovoy Peterburg valitsi OOO Sokotel Oy:n toimitusjohtaja Petri Schaafin Pietarin sadan parhaan yritysjohtajan joukkoon. Palkinto luovutettiin 28.11. Pietarissa. Perusteluina palkitsemiselle olivat vuoden 2018 myynnin kasvu, tulos ja suhteellinen kannattavuus.
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Toimitusjohtaja, CEO Petri Schaaf, OOO Sokotel, p. 99979219134168
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Sokos Hotels
Sokos Hotels on 50 hotellista koostuva suomalainen hotelliketju. Ketjun kolme eri hotellityyppiä tarjoavat yksilöllisen hotellikokemuksen jokaiselle. Original-hotellit tunnetaan sydämellisestä palvelustaan ja keskeisistä sijainneistaan, Break-hotellit tarjoavat rentouttavaa irtiottoa arjesta ja uniikkien Solo-hotellien korkea laatu näkyy niin palvelussa kuin hotellien puitteissakin.
Sokos Hotels on valittu Suomen vastuullisimmaksi ja luotetuimmaksi hotelliketjuksi useana vuonna peräkkäin. Ketjun hotelleja on Suomessa, Virossa ja Venäjällä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Sokos uskoo modernin tavaratalokaupan tulevaisuuteen – panostaa verkkoon ja avaa uuden myymälän Seinäjoelle24.6.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Sokos-ketju avaa uuden myymälän Seinäjoen Prismakeskukseen. Sokos Seinäjoen avaaminen on luonteva osa Sokoksen monikanavaisen tavaratalokaupan mallia, jossa investoinnit kohdistuvat niin verkkokauppaan kuin kivijalkamyymälöihinkin.
ABC:n data paljastaa: Näissä paikoissa suomalaiset liikkuvat juhannusliikenteessä – löytyykö sinun mökkireittisi varrelta?17.6.2025 08:40:00 EEST | Tiedote
Lähestyvä juhannus tarkoittaa satojen tuhansien suomalaisten lähtemistä tien päälle kohti mökkejään ja muita juhannuksenviettopaikkoja. Liikennemyymäläketju ABC julkaisee nyt juhannuksen kunniaksi tilastojaan siitä, missä suomalaiset yleisimmin matkoillaan asioivat ja mitkä ovat juhannusliikenteen suosituimmat ABC:t. Lisäksi asiantuntija tarjoaa 5 vinkkiä sähköautolla juhannuksen viettoon lähtijöille.
Grilli ja sauna kuumiksi: S-ryhmän kysely ja myyntidata kertovat juhannuksen kaavan16.6.2025 07:35:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän toteuttama tuore asiakaskyselytutkimus sekä myyntidata valottavat, missä suomalaiset viettävät juhannuksen, mitä pöytään katetaan ja mistä perinteestä pidetään kiinni. Datan valossa ostokset noudetaan mökkimatkalla ja ruoan ohella kauppareissulla täydentyvät entistä sujuvammin myös juhannuksen juomahankinnat.
Jo joka neljäs S-Etukortin käyttäjä voi jättää lompakon kotiin ja luottaa puhelimeen10.6.2025 08:04:00 EEST | Tiedote
S-Etukortti löytyy neljältä miljoonalta suomalaiselta, joista miljoona on lisännyt sen myös puhelimeensa. Näin Bonuksen kerryttäminen onnistuu helposti myös silloin, kun fyysinen kortti ei ole mukana matkassa.
S-ryhmä ja Åhléns hankintayhteistyöhön – ruotsalaistavaratalon omien merkkien suosikkituotteet täydentävät jatkossa Sokoksen ja Prisman valikoimaa28.5.2025 15:00:00 EEST | Tiedote
SOK on solminut hankintayhteistyösopimuksen ruotsalaisen Åhléns-tavarataloketjun kanssa. Yhteistyö tuo Sokos-tavarataloihin, Prismoihin sekä sokos.fi- ja prisma.fi-verkkokauppoihin Åhlénsin suosittuja oma merkki -tuotteita naisten ja miesten muodin sekä kodin tuotealueilta. Ensimmäiset maistiaiset uudesta valikoimasta saapuvat myymälöihin kesän alussa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme