Pirkanmaa ei nuku - Lisää yö-Prismoja ja laajempia aukioloaikoja

Lielahden ja Linnainmaan Prismojen asiakkaita palvellaan 31.5. alkaen ympäri vuorokauden, kun marketit siirtyvät 24/7-aukioloon. Aukioloajat laajenevat myös muissa Pirkanmaan Prismoissa ja S-marketeissa sekä parhaillaan uudistuvan Sale-ketjun myymälöissä. Yö-Prismat ovat kiinnostaneet asiakkaiden lisäksi laajalti myös uusia työntekijöitä.

Linnainmaan Prismassa otettiin alkuvuonna kokeiluun käsiskannerit, joita käyttämällä asiointi nopeutuu. Nyt helpotusta kaupassakäyntiin tuovat entistä laajemmat aukioloajat niin Linnainmaalla kuin muissakin Pirkanmaan Osuuskaupan myymälöissä. Kuva: Lari Lappalainen

Kesän korvalla tehtävien aukioloaikamuutosten tavoitteena on tarjota ruokakauppojen asiakkaille entistä parempaa palvelua mukautumalla erilaisiin rytmeihin ja elämäntilanteisiin. Laajat aukioloajat tarjoavat myös uudenlaisia työmahdollisuuksia ilta- ja yövirkuille.

Kivijalkakauppoihin kohdistuu esimerkiksi digitalisaation myötä yhä enemmän odotuksia olla verkkokaupan tapaan jatkuvasti asiakkaiden saatavilla. Aukioloaikamuutoksella vastataan kuluttajakäyttäytymisen muutokseen, jossa ihmisten kaupassakäyntitottumukset monipuolistuvat eikä asiointi ole enää sidottu tiettyyn yhtenäiseen vuorokausi- tai viikonpäivärytmiin.

- Koronan vuoksi laajennettujen aukiolojen myötä asiointiajoissa on tapahtunut vuoden aikana selvä muutos toisaalta aamun suuntaan mutta myös ilta- ja yö asioinnin suuntaan. Yhteiskunnassa ei eletä vain yhtä rytmiä – asiakkaita riittää vuorokauden ympäri. Kävijämäärien ja palautteiden perusteella laajemmat aukioloajat on toivottu parannus, kertoo Pirkanmaan Osuuskaupan Prisma-ketjujohtaja Karlos Kotkas.

Tuntumaa yöhommiin jo rekryssä: työhaastattelut keskiyöllä

Viime vuonna ympärivuorokautiseen aukioloon siirtyneissä Kalevan ja Pirkkalan Prismoissa yötyöstä on positiivisia kokemuksia: Aukioloaikojen laajentuminen on näkynyt myymälätyöskentelyn sujuvoitumisena. Ympärivuorokautinen aukiolo on mahdollistanut myymälän kuormanpurku- ja hyllytystyön osittaisen siirtymisen ruuhkaisilta aamun ja aamupäivän tunneilta ilta- ja yöaikaan, jolloin asiakkaita liikkuu vähemmän.

Pirkanmaan Osuuskaupalla työntekijöiden palautumiseen kiinnitetään työvuorosuunnittelussa erityistä huomiota. Halukkaita yövuorojen tekijöitä onkin löytynyt hyvin. Lielahdessa ja Linnainmaalla alkaviin yövuoroihin rekrytoitiin huhtikuussa lisää henkilökuntaa ja hakemuksia saatiin satapäin. Autenttisen tunnelman luomiseksi kandidaattien työhaastattelut järjestettiin Prismoissa poikkeuksellisesti keskellä yötä.

- 24/7-myymälän yötyö tietää valvomista, joten miksei työhaastattelujakin järjestettäisi tulevaan työaikaan pikkutunneilla, hymyilee Pirkanmaan Osuuskaupan rekrytointipäällikkö Heini Salo.

Pirkanmaan Osuuskaupan myymälöiden uudet aukioloajat

31.5. alkaen ympäri vuorokauden palvelevat Kalevan, Lielahden, Linnainmaan ja Pirkkalan Prismat.

Muiden Prismojen ja S-marketien minimiaukioloajat ovat ma-la klo 7-22 ja su klo 9-22. Osassa myymälöistä aukioloajat ovat minimiaukioloaikoja pidemmät. Poikkeavat aukioloajat ovat Ideaparkin Prismassa, joka elää kauppakeskuksen rytmissä.

Sale-ketjun osalta minimiaukiolot jakautuvat kolmeen ryhmään myymälän sijainnin perusteella: Kaupunkiyksiköt ovat auki vähintään ma-la 7-23 ja su 8-23. Lähiöissä sijaitsevat yksiköt vähintään ma-la 7-22 ja su 9-22. Maaseutuyksiköiden uudet aukioloajat on määritelty tapauskohtaisesti.

Pirkanmaan Osuuskaupan myymälöiden uudet aukioloajat ovat nähtävillä 31.5. alkaen osoitteessa: https://www.s-kanava.fi/web/pirkanmaa/myymalat-ja-palvelut

Pirkanmaan Osuuskaupan Prisma-ketjujohtaja Karlos Kotkas, karlos.kotkas@sok.fi, puh. 010 76 72520

Pirkanmaan Osuuskaupan S-market-ketjujohtaja Sami Laine, sami.laine@sok.fi, puh. 010 76 70093

Pirkanmaan Osuuskaupan Sale-ketjujohtaja Asta Haapanen, asta.haapanen@sok.fi, puh. 010 76 72891

Hämeenkyröläisille nousee toinen S-market Tippavaaraan – ja höysteitä riittää24.11.2021 15:00:00 EET | Tiedote

Vuoden kuluttua avattava uusi ohitustie, Hämeenkyrönväylä, muuttaa Hämeenkyrön alueen liikennevirtoja siten, että paikkakunnalle avautuu uusia mahdollisuuksia palvelutarjonnan laajentamiselle. Hämeenkyröläisille rakennetaankin Tippavaaran alueelle uusi S-market ja autoilijoiden palveluita. Tavoitteena on, että asiakkaat pääsevät tekemään ensi vuoden jouluruokaostokset uutuuttaan loistavassa myymälässä.

Niemenrantalaisten hiilineutraali S-market avataan vuoden kuluttua11.11.2021 08:00:00 EET | Tiedote

Niemenrannan pop-up-Salen seinät nitisevät liitoksistaan väestöennusteesta puhuttaessa: on odotettavissa, että alueen asukasmäärä lähes tuplaantuu nykyisestä vuoteen 2030 mennessä. Alueen kasvuun päästään vastaamaan jo ensi vuonna, kun Niemenrannan S-marketin rakennustyöt käynnistetään maaliskuussa. Tavoitteena on, että niemenrantalaiset pääsevät asioimaan uuteen, hiilineutraaliin marketiin loppuvuonna 2022.

Eurolla ruokaostokset ovelle kuusi kertaa päivässä – Tampellan Sale testaa uutta kotiinkuljetuspalvelua5.11.2021 07:00:00 EET | Tiedote

Aamupalapöytään tuore lämmin leipä tai illan leffaherkut kouraan kotoa poistumatta? Tampereen kahdessa Salessa alkoi tällä viikolla kahden uudenlaisen ruoan kotiinkuljetuspalvelun pilotointi. Tampellan Salessa testataan Sale Klubia, jossa lähialueen asukkaat voivat tilata euron päivähinnalla isoja tai pieniä ruokaostoksia kotiovelle kuusi kertaa päivässä. Puutarhakadun Salessa puolestaan kokeillaan alle neljän euron hintaista pikatoimitusta, joka lupaa ostokset asiakkaalle tunnin sisällä.

Tampereen Sokos uudistuu täysin – taikasauvaa näytetään osastoille, ravintoloille ja ruokakaupalle29.10.2021 15:00:00 EEST | Tiedote

Tampereen Sokoksen uudistumisesta on supistu jo hyvän aikaa. Kaikkien tunteman liikepaikan tulevaisuutta on työstetty yhdessä asiakkaiden, sokoslaisten ja muiden sidosryhmien kanssa. Vaikka toiveiden ja tarpeiden mukaisen uuden Sokoksen ensimmäiset merkit alkavat suunnitelmien mukaan näkyä jo tulevana kesänä, monen ison asiakastoiveen toteuttamiselle on vielä sijaa. Muutostyöt aloitetaan käyttötavaraosastoilta sekä ravintoloista. Suunnitteilla on myös ruokakaupan konseptin vaihtuminen Sokos Herkusta Prismaksi.

Keskustorin uusi karaokeravintola Las Palmas tuo helpotuksen kaukokaipuuseen8.10.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Laululinnuille ja muuten vain Tampereen yöelämässä viihtyville on luvassa piristysruiske, kun karaokeravintola Las Palmas avaa ovensa ja tuo Manseen tuulahduksen etelän välitöntä tunnelmaa. Tilat uudelle karaokeravintolalle antaa pitkään Keskustorilla palvellut anniskeluravintola Public Corner. Tiskin takana aurinkovarjoja drinkkeihin pistävät jatkossakin Cornerista ja muista Pirkanmaan Osuuskaupan ravintoloista tutut hyvät tyypit. Lisäksi joukkoon liittyy eräs kokonaan uusi tuttavuus.