Planet Suvilahti 21.9.2019 – Taidetta ja sirkushuveja!

Planet Suvilahti tarjoaa lauantaina 21.9.2019 löytöretken Suvilahden kulttuurikeskukseen: tanssia, taidetta, sirkusta, musiikkia, saunaa, opastuskierroksia, työpajoja sekä alpakoita, keppihevosia, ruokaa ja juomaa!

Planet Suvilahti 2019

Planet Suvilahti on Suvilahden vuokralaisten oma tapahtuma, jossa kulttuurikeskukseksi muuttuneen teollisuusmiljöön toimijat esittäytyvät ja kutsuvat helsinkiläiset lapset, nuoret ja aikuiset viihtymään ja juhlimaan.

Entinen sähkövoimalan ja kaasulaitoksen alue on useimmille tuttu suurista yleisötapahtumista, musiikkifestivaaleista ja mainoskuvista, mutta Suvilahti on ympärivuotisesti täynnä elämää.

Planet Suvilahdessa kävijät pääsevät kurkistamaan alueen rakennuksiin ja tiloihin sekä näkemään kaiken sen taiteen ja kulttuurin kirjon, mikä Suvilahden alueelle on pakkautunut. Ohjelmaa löytyy moneen makuun. Ulkolavalla, Tiivistämössä, Magiton tiloissa ja Suvilahti TBA -ravintolassa on tarjolla elävää musiikkia, kuten mm. Rinneradio, Marjo Leinonen, Marzi Nyman, Afromikko ja Saaret.

Suvilahden uusin tulokas, Helsingin kaupungin hallinnoima Tiivistämö viettää avajaisiaan, ja tilan täyttää Flowers of Lifen ja Matlock Visualsin toteuttama huikea tilavisualisaatioteos. Vannetanssiyhdistyksen ja Valosirkus Spektrin Valokarkelot yhdistävät näyttävästi tanssin, musiikin sekä LED-välineillä tehdyt temput.

Erilaisissa työpajoissa voi mm. piirtää, kokeilla sirkustemppuja, valmistaa oman miniroskiksen tai keppihevosen. Lasten iloksi löytyy esim. hohtodisko, lattaritanssiopetusta, keppihevosrata ja alpakoita. Cirkon tiloissa voi nähdä sirkusta, tanssia, teatteria ja nukkeateatteria yhdistävän Eikka Alatalon ja Erika Malkin NONSENSE-teoksen demoesityksen.

Tehdastyöläisten tunnelmallinen sauna on Planet Suvilahden aikana poikkeuksellisesti avoinna kaikille, ja pakettiautosaunakin höyryää kentällä Oranssin talon edustalla. Hien saa pintaan myös salsatansseissa, skeittipuistossa tai avaruuspingispöydän äärellä. Nälkä ja jano taittuvat alueen ravintoloissa sekä katuruokavaunuissa.

Planet Suvilahti 21.9.2019
Klo 12-18 koko perheen ohjelmaa ulkona ja sisätiloissa
Klo 22 alkaen ohjelma jatkuu sisätiloissa
Kaasutehtaankatu 1, 00540 Helsinki

Vapaa pääsy (ellei ohjelmassa toisin mainita), tervetuloa!

Tapahtuma Facebookissa: https://www.facebook.com/events/613670815823719/

Lisätietoja: www.suvilahti.fi/tapahtumia/planet-suvilahti-2019

Koko ohjelma (PDF): https://tiivistamo.fi/wp-content/uploads/2019/08/planetsuvilahti_aikataulu_3.pdf

tuottaja Tiina Toivonen, Tiivistämö