Pohjois-Karjalan keskussairaalan E-siiven mittava korjaus- ja laajennusurakka Rakennustoimisto K. Tervo Oy:lle

Rakennustoimisto K. Tervo Oy on valittu Joensuussa sijaitsevan Pohjois-Karjalan keskussairaalan E-siiven peruskorjauksen ja laajennuksen pääurakoitsijaksi. Rakennuttajana toimii Pohjois-Karjalan sosiaali- ja terveyspalvelujen kuntayhtymä, Siun sote. Noin 22 miljoonan euron hanke toteutetaan sosiaali- ja terveysministeriön poikkeusluvalla ja sen on määrä valmistua keväällä 2026.
Rakennustoimisto K. Tervo Oy on valittu Joensuussa sijaitsevan Pohjois-Karjalan keskussairaalan E-siiven peruskorjauksen ja laajennuksen pääurakoitsijaksi. Kuva: Kuvaritari. Kuva on vapaasti julkaistavissa.

Urakan kokonaisala on 19 665 brm² ja tilavuus noin 80 500³. Hanke käsittää myös talotekniikan haitta- ja liitosalueet. Rakentaminen tapahtuu vaiheittain.

Keskussairaalan E-siivelle rakennetaan tilat logistiikalle, kuvantamiselle, lääkintätekniikalle, useille poliklinikoille, selviämishoitoyksikölle, leikkausosastolle, synnytysosastolle ja synnyttäneiden vuodeosastolle. Hankkeessa rakennetaan uusina laajennusosina huoltopihalle lastauslaituri, väestönsuoja ja hissitorni.

Haastavan hankkeesta tekee se, että rakentaminen tapahtuu toimivassa sairaalassa. Työt on suunniteltava siten, että kaikki tekniset, logistiset ja kulkemiseen vaikuttavat katkot jäävät mahdollisimman lyhyiksi. Vaiheistusten ja kulkureittien muutokset tehdään töiden etenemisen mukaan, millä taataan sairaalatoiminnan jatkuminen. Pääurakoitsija Rakennustoimisto K. Tervon toimitusjohtaja Jussi Hämäläinen korostaa, että yrityksellä on vahvaa kokemusta ja osaamista tällaisen hankkeen toteuttamisesta.

Itä-Suomessa investoidaan kouluihin, sairaaloihin ja liiketiloihin – monipuolisuus osaamisessa on valttia

Toimitusjohtaja Jussi Hämäläinen pitää markkinatilannetta tällä hetkellä hyvänä ja neuvotteluja käydään useista tulevista projekteista.

– Iso urakka on käynnissä Joensuun Torikatu 19:ssa. Noin 27 miljoonan euron toimisto- ja asuintalo valmistuu vuoden 2023 lopulla. KYSin Psykiatriatalo Kuopiossa puolestaan valmistuu KYSin kampusalueelle keväällä 2024. Urakan arvo on noin 28 miljoonaa euroa.

Itä-Suomen alueella investoidaan juuri nyt muun muassa kouluihin, sairaaloihin ja liiketiloihin.

– Ukrainan sota on kuitenkin heittänyt varjonsa markkinoihin ja ensi vuodesta eteenpäin on näkyvissä epävarmuutta. Hintakehityksen arvaamattomuus ja suuri haaste työvoiman saatavuudessa vaikuttavat rakentamiseen. Lisäksi alueella vallitsee kova kilpailu samoista urakoista, toteaa Jussi Hämäläinen.

- Rakennustoimisto K. Tervolla työskentelee runsaat 100 rakentamisen ammattilaista, joiden vahvuutena on vahva sitoutuminen, monitaitoinen osaaminen ja kokemus rakennusalan eri tehtävistä. Tämä on erityinen vahvuus myös alan kovissa kilpailutilanteissa, painottaa Hämäläinen.

Toimitusjohtaja Jussi Hämäläinen
050 534 3066, 010 5240 602
jussi.hamalainen@rakentajatervo.fi

Kuvat

Lataa
Rakennustoimisto K. Tervo Oy on valittu  Pohjois-Karjalan keskussairaalan E-siiven peruskorjauksen ja laajennuksen pääurakoitsijaksi. Rakennuttajana toimii Pohjois-Karjalan sosiaali- ja terveyspalvelujen kuntayhtymä, Siun sote. Kuva on vapaasti julkaistavissa.
Rakennustoimisto K. Tervo Oy on valittu Pohjois-Karjalan keskussairaalan E-siiven peruskorjauksen ja laajennuksen pääurakoitsijaksi. Rakennuttajana toimii Pohjois-Karjalan sosiaali- ja terveyspalvelujen kuntayhtymä, Siun sote. Kuva on vapaasti julkaistavissa.
Lataa
Rakennustoimisto K. Tervo Oy on valittu Joensuussa sijaitsevan Pohjois-Karjalan keskussairaalan E-siiven peruskorjauksen ja laajennuksen pääurakoitsijaksi. Noin 22 miljoonan euron hankkeen on määrä valmistua keväällä 2026. Kuva on vapaasti julkaistavissa.

80100 Joensuu

80100 Joensuu

Itä-Suomessa toimiva Rakennustoimisto K. Tervo Oy rakentaa laadukkaasti ammattitaidolla uudis- ja saneerauskohteet niin julkiselle- kuin yksityissektorille. Toimipisteet ovat Kuopiossa ja Joensuussa. Vuonna 1995 perustetun yrityksen liikevaihto vuodelta 2021 oli noin 45 Me. Yhtiö jatkaa 42 vuotta toimineen S.A. Tervo Oy:n vankkaa rakentamisen osaamista. Yhtiössä työskentelee n. 100 rakentamisen ammattilaista toimihenkilöineen.