Pohjois-Karjalan Osuuskauppa vastaa kotimaanmatkailijoiden toiveisiin – joensuulainen hotelli Kimmel aloittaa ison uudistuksen ja lähtee luomaan nykykarjalaista luksusta.

”Pohjois-Karjala on houkutteleva matkakohde, jonka matkailijamäärät ovat kasvussa jopa näinä poikkeuksellisina aikoina. Meillä on vahvat suomalaisuuden juuret ja kulttuuriperimä Kalevalasta kansallismaisemiin. Se vetoaa ihmisiin erityisesti nyt – ja trendien mukaan myös tulevaisuudessa”, myynti- ja matkailujohtaja Tiina Kanninen Pohjois-Karjalan Osuuskaupasta kertoo.
”Uutta Kimmeliä visioitaessa olemme kuunnelleet herkällä korvalla yritys- ja vapaa-ajan asiakkaidemme toiveita. Hotellilta odotetaan nyt sekä laatua että vastuullisuutta. Elämyksellisyyttä toivotaan, luksusta kaivataan, paikallista ruokaa ja kulttuuria arvostetaan”, Kanninen kertoo.
Mittavan uudistuksen tavoitteena on vastata näihin odotuksiin. ”Lähdemme luomaan nykykarjalaista luksusta, mikä tarkoittaa modernien kulttuurielämysten, pohjoiskarjalaisten perinteiden, alueemme jylhän luonnon sekä laadukkaiden hotelli-, ravintola- ja hyvinvointipalveluiden yhdistelmää. Uskon, että jatkossa talomme täyttyy tapahtumavieraiden ja bisnesmatkaajien ohella vapaa-ajan matkailijoista, jotka haluavat kokea tämän uuden luksuksen.”
Superior X -huoneet omalla saunalla, hemmotteleva Spa-osasto, paikallinen makumaailma sekä tyylikkäät, karjalaiseen jokimaisemaan avautuvat tapahtumatilat, ovat esimerkkejä tasosta, jota Original Sokos Hotel Kimmel jatkossa tarjoaa. ”Paikallisilla yrittäjillä on iso rooli nykyluksuksen luomisessa, on sitten kyse rockmusiikista, yhteisistä pilkkiretkistä, marjahillosta tai metsäjoogasta”, myynti- ja matkailujohtaja Kanninen kertoo.
Sisustussuunnittelu on hienoista hotellitoteutuksistaan tunnetun Jaakko Puron käsialaa
Suunnittelija Jaakko Puro lupaa hotellin tunnelman muuttuvan uudistuksen myötä täysin. ”Tuomme valon ja ilman sisään, päivitämme koko hotellin piha-aluetta myöten. Vaikuttavin muutos tapahtuu sisäänkäynnin osalta, josta luomme upean ensikohtaamisten tilan valokatoksineen”, sisustusarkkitehti Jaakko Puro Puroplan & Jaakko Puro Oy:ltä kertoo.
Uudistustyö aloitetaan hotellihuoneista. ”Huoneissa käytämme paljon luonnonmateriaaleja, kuten puuta, nahkaa ja kiveä. Pieniä karjalaisia vivahteita lisätään sopivasti sisustukseen”, Puro valottaa tulevaa. ”Maaliskuussa on tapahtumatilojen vuoro. Niistä ei yllätyksellisyyttä tule puuttumaan.”
Uudistustyöt alkavat 7.12. ja valmistuvat vuoden 2021 loppuun mennessä
Uudistustyöt tehdään vaiheittain, ja hotelli on auki koko uudistuksen ajan. Ensimmäisessä vaiheessa muunnetaan puolet hotellihuoneista Superior-tason huoneiksi. Maaliskuussa 2021 alkaa kokous- ja juhlatilojen uudistus. Uudistustöistä hotellivieraille aiheutuva haitta pyritään minimoimaan.
Hotelli Kimmelin uudistushankkeen lisäksi PKO kehittää matkailupalveluitaan myös Bomballa, missä Break Sokos Hotel Bomban uudisrakennuksen rakennustyöt alkavat maaliskuussa 2021. Yhdessä Original Sokos Hotel Kimmelin ja Break Sokos Hotel Bomban hankkeiden arvo on 35 miljoonaa euroa ja niiden työllistämisvaikutus 595 henkilötyövuotta. Uudistushankkeiden tavoitteena on kehittää Pohjois-Karjalan alueen matkailua sekä parantaa elinvoimaa ja kilpailukykyä.
Lisätiedot: Tiina Kanninen, matkailu- ja myyntijohtaja, Pohjois-Karjalan Osuuskauppa,
puh. 050 440 3385, tiina.kanninen@sok.fi
Original Sokos Hotel Kimmel on itäisen Suomen ykköstapahtumapaikka Joensuun Sirkkalan puistossa, Pielisjoen rannalla. Hotellissa on 230 huonetta, kaksi ravintolaa, yökerho, juhlasali, 11 kokoustilaa sekä saunaosasto. Hotelli uudistuu täysin vuoden 2021 aikana.
Uudistuva hotelli Kimmel tulee henkimään nykykarjalaista luksusta hyvinvointipalveluineen ja monipuolisine tapahtumatiloineen.
Hotellia operoi Pohjois-Karjalan Osuuskauppa.
https://www.sokoshotels.fi/fi/joensuu/sokos-hotel-kimmel
Pohjois-Karjalan Osuuskauppa on asiakasomistajiensa omistama kuluttajaosuuskunta, joka tuottaa etuja ja palveluita omistajilleen 13 kunnan ja kaupungin alueella Pohjois-Karjalassa. PKO:lla on eri puolilla maakuntaa 128 toimipaikkaa, jotka työllistävät yli 1 400 henkilöä. PKO:lle on myönnetty Avainlippu-tunnus merkkinä suomalaisesta työstä ja osaamisesta.
PKO:n perustehtävä on tuottaa palveluja ja etuja omistajilleen sekä edistää maakunnan elinvoimaisuutta. Arvomme ovat kilpailukyky ja yhteistä hyvää.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Tiina Kanninen, matkailu- ja myyntijohtaja, puh. 050 440 3385, tiina.kanninen@sok.fi
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Pohjois-Karjalan Osuuskauppa on asiakasomistajiensa omistama kuluttajaosuuskunta, joka tuottaa etuja ja palveluita omistajilleen 13 kunnan ja kaupungin alueella Pohjois-Karjalassa. PKO:lla on eri puolilla maakuntaa 128 toimipaikkaa, jotka työllistävät yli 1 400 henkilöä. PKO:lle on myönnetty Avainlippu-tunnus merkkinä suomalaisesta työstä ja osaamisesta.
PKO:n perustehtävä on tuottaa palveluja ja etuja omistajilleen sekä edistää maakunnan elinvoimaisuutta. Arvomme ovat kilpailukyky ja yhteistä hyvää.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Maalaus korostuu suomalaisten remontointisuunnitelmissa – Prisma tuo myyntiin uudet sisustusmaalit suosituimmissa sävyissä9.9.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän asiakasomistajilleen toteuttama tuore kyselytutkimus valottaa suomalaisten remontointisuunnitelmia. Kyselyyn vastasi yli 1900 suomalaista, ja sen tulokset puhuvat selkeää kieltä: pienet kodin remontit kiinnostavat nyt enemmän kuin suuret investoinnit. Useimmiten remontointiaikeissa suunnataan maalikaupoille. Prisman valikoimaan saapuneet uudet sisustusmaalit tuovat kymmenen Suomen suosituinta sävyä helposti remontoijien saataville.
Kaupan toimenpiteillä selvä vaikutus – S-ryhmän ruokakaupoissa hillittiin muovikassien kysyntää8.9.2025 08:15:00 EEST | Tiedote
Osana kansallista muovikassisitoumusta sekä pitkäaikaista kampanjointia yhdessä muiden kaupan alan toimijoiden kanssa, S-ryhmän ruokakaupoissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) on tehty toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Toukokuun alussa aloitetun uuden myymäläviestinnän sekä eri kassivaihtoehtoja koskeneen hintamuutoksen myötä yhä harvempi osti muovikassin tänä kesänä.
Suomesta löytyy jo kauppoja, joissa puhelin on syrjäyttänyt lompakon5.9.2025 08:03:00 EEST | Tiedote
Tietyissä S-ryhmän toimipaikoissa jo joka toinen bonustapahtuma kirjataan puhelimella muovikortin sijaan. Muutos on tapahtunut lyhyessä ajassa, sillä esimerkiksi Applen laitteille S-Etukortin on voinut lisätä vasta viime vuodesta alkaen.
SOK mukaan European Marketing Distribution -hankintaliittoumaan29.8.2025 13:00:00 EEST | Tiedote
SOK on liittynyt päivittäistavaroiden kansainvälisen EMD-hankintaliittouman jäseneksi. Yhteistyön tavoitteena on luoda uudenlaisia toimintamalleja kansainvälisten merkkituotteiden hankintaan – asiakkaiden hyödyksi.
Kosmetiikan kemikaalikuorma huolettaa monia – 54 % suomalaisista valitsee yhä useammin luonnonkosmetiikan tuotteita28.8.2025 07:45:00 EEST | Tiedote
Statistan tilastojen mukaan luonnonmukaisen kosmetiikan markkinoiden ennustetaan kasvavan koko markkinaa nopeammin. Tämä näkyy yhä konkreettisemmin myös suomalaisten kosmetiikka- ja ihonhoitotuotteiden hankinnoissa, joissa luonnonkosmetiikka on jatkuvasti vahvistanut asemaansa. Peräti 54 prosenttia Sokoksen teettämän kyselytutkimuksen vastaajista toteaa kasvattaneensa luonnonkosmetiikan käyttöä viime vuosina. Tärkeimmät syyt valita luonnonmukaisempia tuotteita perinteisempien kosmetiikkatuotteiden sijaan ovat kemikaalien välttäminen ja tuotteiden turvallisuus.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme